Disaster-Master
Donateur
viel me vandeweek op bij handmatig schakelen met de DSG;
Als de motor koud is schakel ik vaak handmatig om iets verder door te rijden in de toeren om het blok sneller op te warmen. Nu rijd ik altijd heel rusig en meestal met het gas voor een kwart ingetrapt.
Valt me op dat als de auto in 3 zit het toerental en ook het motorgeluid trapsgewijs opklimt. Doet hij alleen in 3 niet in 1. Koppeling 10.000km geleden vervangen ongv (of 20.000?) en na vervanging direct laten aanpassen door TVS.
Je voelt ook dat de motor wat schokt bij stationair lopen. Niet dat het de hele tijd staat te schudden maar je voelt wel zo nu en dan een onregelmatigheid voorbij komen. Bij zowel warm als koud blok.
Ohja; eerder het inlaat traject laten walnutblasten. Volgens VCDS een heleboel misfires op alle cilinders. Liep in de 1000-en per cilinder
Iemand tips?
Als de motor koud is schakel ik vaak handmatig om iets verder door te rijden in de toeren om het blok sneller op te warmen. Nu rijd ik altijd heel rusig en meestal met het gas voor een kwart ingetrapt.
Valt me op dat als de auto in 3 zit het toerental en ook het motorgeluid trapsgewijs opklimt. Doet hij alleen in 3 niet in 1. Koppeling 10.000km geleden vervangen ongv (of 20.000?) en na vervanging direct laten aanpassen door TVS.
Je voelt ook dat de motor wat schokt bij stationair lopen. Niet dat het de hele tijd staat te schudden maar je voelt wel zo nu en dan een onregelmatigheid voorbij komen. Bij zowel warm als koud blok.
Ohja; eerder het inlaat traject laten walnutblasten. Volgens VCDS een heleboel misfires op alle cilinders. Liep in de 1000-en per cilinder
Iemand tips?