O3 1.4 klimt trapsgewijs in toeren

oco1979

Forumguru
Lijkt mij dat de meeste van deze storingen een waarschuwingslichtje laten branden?

Waarschuwingslampje brandt Niet altijd bij iedere foutmelding....

Het zou bij sommige een kerstboom zijn.

Dit schokken/bonken verlopen van toeren, te stug schakelen en ander ongewenst gedrag komt puur uit de bak en is door invloed van weer sterker of minder aanwezig.

Dit voorjaar vaak klachten, tijdens de warme zomer niet en recent met toenemende kou/vocht weer terug. Hugroscopische werking van koppelingsmateriaal. Laat de boel slippen waardoor de boel verglaast?

CDK

Forumguru
Waarom dat? Ik zal het zoals gezegd bij de volgende beurt nog wel eens melden en afhankelijk van hoe het zich ontwikkelt waarschijnlijk eerder. Ik vind sowieso de bak/motor combinatie erg onprettig op sommige momenten. Hij houdt in, schokt en dreunt alsof je in een auto met handmatige choke rijdt... En dat terwijl het een auto van 37k is van 1,5 jaar oud. Daar klopt iets niet toch? In de winter bij -2 weigert de bak zelfs te schakelen.

Overigens heeft voorleggen bij mijn leasemaatschappij geen zin, het staat simpelweg in de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij dat welke vorm van tuning dan ook niet is toegestaan. En dit is voor mij nog een reden die aangeeft dat er iets mis is :

Dat spreekt voor zich dacht ik :)
Leaseauto’s mogen niet aangepast worden en standaard setup is RUK, of die auto nu 37k of 73k kost dat doet er niet toe.

Joh@n

Forumguru
@Corné de Kluijver Volgens mij ging het hier (ook) over de aangepaste koppeling die veel minder last zou moeten hebben van dit soort issues. Ik had de verwachting dat ik die gezien de datum dat hij is ingebouwd bij mij (afgelopen mei) al zou hebben, maar dat blijkt dus niet zo te zien. Het feit dat er tuning nodig is om een product fatsoenlijk te laten werken geeft aan dat het product zelf niet goed is. Dat het met tuning ook nog steeds aanwezig is, maar in mindere mate, geeft bij mij aan dat zelfs dat niet voldoende is... Overigens is koud/vochtig weer zoals vanmorgen echt een drama. Hortend en stotend gaan de eerste paar 100 meter voorbij.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan