O3 Combi ontbrekende accesoires?

• Onderwerp starter Deleted member 24009
  • Startdatum

Skoda-MAN

Forumguru
Zal toch wel gewoon in de 'afleveringskosten' begrepen zijn?
#sigaaruiteigendoos

In dit geval ben ik het een keer niet met je mee eens.
De dealer had het prijsverschil van de kentekenplaten ook stilzwijgend in zijn broekzak kunnen steken zonder er op aangesproken te worden.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Bael

Forumguru
Ik heb een auto met daarin alle opties, en dan nog wat. Maar geen gevarendriehoek. Ben je niet verplicht deze te hebben trouwens ?

Normaal gezien is de garage verplicht een gevarendriehoek, brandblusser, ehbo kit... erbij te geven, want je betaald daar dan ook voor, staat altijd op je bestelbon leveringsklaar maken is dat. Normaal gezien krijg je zelf nog een liter olie ook :)

CDK

Forumguru
Normaal gezien is de garage verplicht een gevarendriehoek, brandblusser, ehbo kit... erbij te geven, want je betaald daar dan ook voor, staat altijd op je bestelbon leveringsklaar maken is dat. Normaal gezien krijg je zelf nog een liter olie ook :)

In België misschien wel, maar hier in NL niet hoor :nono:

• Leuk
Waarderingen: Bael

B.Stuurder

Forumguru
En ik heb geen bon gezien, het is lease in mijn geval. Afleverkosten zijn in Nederland een officieel punt van discussie, omdat deze kosten overal verschillen en niet duideljk is wat er voor geleverd wordt.

Bael

Forumguru
En ik heb geen bon gezien, het is lease in mijn geval. Afleverkosten zijn in Nederland een officieel punt van discussie, omdat deze kosten overal verschillen en niet duideljk is wat er voor geleverd wordt.

Ik denk dat deze in België ook verschillend zijn die prijzen, en wat je ervoor krijg is ook niet duidelijk voor veel mensen, want het is auto leveringsklaar maken, maar meer staat er ook niet op! Dat houd ongeveer in dus gevarendriehoek en dergelijke, alles controleren olie, koelvloeistof. Bandenspanning enzo auto kuisen eventueel kleine aanpassingen.
Nu ja eigenlijk zou dat allemaal gratis Moeten zijn je hebt toch net een nieuwe wagen gekocht...

B.Stuurder

Forumguru
Het excuus van dealers was, dat de kosten in de auto meeneme, de auto weer duurder zou maken in de showroom, maar het vermoeden is, dat de afleverkosten het gebrek aan marge op de auto moeten verzachten.

Bael

Forumguru
Het excuus van dealers was, dat de kosten in de auto meeneme, de auto weer duurder zou maken in de showroom, maar het vermoeden is, dat de afleverkosten het gebrek aan marge op de auto moeten verzachten.

Daar zal het denk ik ook meer mee te maken hebben :thumbsup:

B.Stuurder

Forumguru
Tja, er wordt echt niet veel verdiend op een nieuwe auto. Ik weet wel dat bij een deal met meerdere (bedrijfs)auto's soms onder de €100 marge overblijft. Wel een contract voor alle onderhoud, plus de aantallen auto's leveren dan geld op. Vooral dat laatste, veel auto's verkopen is hoge bonus.
Maar ik had toch te doen met mijn dealer, ook omdat hij zo onzelfzuchtig is geweest bij mijn auto, heb ik al eens een lekkere vlaai meegenomen voor de collega's daar. Kleine moeite groot plezier. Volgende keer koeken ;)

D

Deleted member 24009

Die opgelegde letters en een hesje ook gekregen van mijn lieve dealer. Overigens ook een lifehammer in beide voorportierbakken. Die zitten daar overigens niet heel handig, eens kijken of die naar de zijkant van de middenconsole kunnen

Canon-Eye

Forumguru
Die zitten daar overigens niet heel handig, eens kijken of die naar de zijkant van de middenconsole kunnen
Let er wel op dat je er ook nog bij moet kunnen als je ondersteboven in de gordel hangt.
Dus al te dicht bij de vloer is géén goed idee... :nono:

B.Stuurder

Forumguru
Lifehammers had ik wel, deze heb ik 1 voor en 1 achter geklemd op de portiervakken, dan kun je er ook ondersteboven of als je cabine in elkaar is gedrukt nog makkelijk bij, echt onder handbereik. Ook de achter passagiers.

Fdb

Lid
De afleverkosten houden o.a. in 2 life hamers, poetsen en reinigen auto en kentekenplaten. Die prijs is sinds januari dit jaar opgenomen in de verkoopprijs die de importeur communiceert. Dat geldt voor iedere nieuw afgeleverde auto.

Daarnaast hanteert de dealer een eigen afleverpakket. Dit omvatte bij mij een mattenset, reservelampen, gevaren driehoek en luxe kentekenplaten. Kost: € 160,-

Bij mij vorige nieuw gekochte auto kreeg ik ook een EHBO kit en veiligheidshesjes. Die had ik dus in mijn ingeruilde auto laten liggen in de veronderstelling dat ik dat nu ook weer zou krijgen, maar helaas. Gelukkig het oude setje nog op kunnen halen want een paar pleisters en hesjes vind ik wel handig om mee te hebben.

Me Zelf

Forumguru
Reservelampjes en gevarendriehoek erbij gekregen. Lifehammers zijn volgens mijn dealer verplicht tegenwoordig (inderdaad in houder in portiervakken). Hesje zou onder bestuurdersstoel moeten zitten maar dat heb ik niet gecontroleerd.

Eh mattenset? Zou toch schandalig zijn als die er niet standaard bij zitten... (my 5 cents)

B.Stuurder

Forumguru
Het type hamers dat ik heb werken met een houder die je over de rand van de bakken kunt schuiven en dan met een inbus kunt klemmen zodat je alleen de hamer er af trekt. Ik heb de hamers aan de buitenzijde van de bak bevestigd met de steel naar voren. Op die manier verlies je geen ruimte in de vakken en zit hij toch niet in de weg. Het prullebakje gaat er voor dan mooi achter en voorin kan gewoon een fles en een zakje snoep of iets anders.
Matten had ik ook, hesjes niet, maar die had ik al gekocht bij mijn vorige auto. Moet alleen 2 nieuwe kopen, want de kinderhesjes van 5 jaar terug passen mijn jongens niet meer.:)

Bovenaan Onderaan