O3 Interieurverlichting Elegance BL

Herman Janssens

Senior Member
Voetverlichting voor- en achteraan is hier een deel van een pack (style).
De mijne is volgens bestelformulier een model 2014. Misschien tocheen uw bestelformulier checken om te weten te komen welk modeljaar het werkelijk is, Mik19. Maar daar je de wagen al 3 à 4 wek
en hebt vrees ik dat het een modeljaar 2013 is. Ik denk dat ze nu aan het omschakelen zijn naar een model 2014.

paulus474

Senior Member
De instelling staat ook niet in de set-up. Model 2013-2014 Ik heb de O3 nog geen 4 weken?
Modeljaar 2014 ging in vanaf 1 juni 2013...
Ik heb wel de voetenverlichting, maar de verlichting bij de handgrepen twijfel ik over.
Vanavond even kijken.
Hebben anderen wel de verlichting bij de handgrepen?

Greggy

Actief lid
Vanuit mijn hoek mijn bevindingen met mijn model 2014 Combi Elegance Business:
- voetenverlichting voor en achter; werkend op dimlicht
- geen verlichting bij handgrepen
- witte ledjes als diffuus interieurverlichting voor bij dimlicht ('zachte verlichting' van het interieur)
- lampjes in achteruitrijspiegels op de grond schijnend (om bijv. plassen te verlichten)

Vraag: hoe zet ik die schoenenverlichting uit tijdens rijden? Ik kan in het systeem alleen de lichtsterkte aanpassen. Leuke 'premium' gadget maar tijdens ik ben 'gewend' dat dit alleen aan staat bij int/uitstappen van de auto.

Oh jah... nu we het toch over verlichting hebben, de xenon-lampen schijnen ook met de bocht mee (links / rechts). Wist ik niet... En bij het aanzetten van de verlichting 'dansen' de lichtjes fijn naar boven en beneden en de auto loenst en kijkt even 'scheel'. Grappig...

Mik19

Lid
Inderdaad de xenon- lampen draaien met de bochten mee. Ook versteld de verlichting zich op de verschillende licht omgevingen.

paulus474

Senior Member
Greggy, ik kan jouw bevindingen bevestigen.
Helaas geen verlichting bij de handgrepen...
Verlichting voetenruimte is volgens mij te regelen onder "Licht", en staat daar ergens onderaan...
Staat standaard op 70%, maar als je dit naar 0% zet, dan zal het denk ik altijd uit zijn (ook bij stilstand...).

paulus474

Senior Member
Nu wat meer mensen met een O3 rondrijden:
Op pagina 61 van het Instructieboekje staat "Tegelijkertijd wordt na het inschakelen van het contact bij ingeschakeld stadslicht de portiergreepverlichting ingeschakeld".
Zoals al eerder door mij beschreven, heb ik wel de voetenverlichting voor en achter, maar dus niet de portiergreepverlichting.
Foutje in het Instructieboekje, of alleen beschikbaar in "latere" productieauto's?

Dennis Nijholt

Forumguru
geen idee....ik heb lichtjes in de spiegel niet in de portiergrepen aan de buitenkant. Aan de binnenkant ook niet en helaas ook niet in de draaiwieljes van de verwarmingroosters (zat wel in de Superb )

Bakkertje

Forumguru
@dennis, er moet natuurlijk nog wel iets overblijven om voor de Superb te kiezen :D

Die in de portiergrpeen aan de binnenkant doen overigens niet zo heel erg veel als je het mij vraagt. De verlichting in de draaiknop van de ventilatieroosters is wel handig.

Majefloti

Forumguru
Vraagje (wellicht ben ik snel door deze topic heen gevlogen) maar heeft de O3 EBL een combinatie van witte met groene verlichting of alleen wit? Persoonlijk vind ik groen echt niet mooi en is dit aan te passen?

Wat mij betreft mogen er wel wat meer fotootjes ter verduidelijking gepost worden (uiterlijk, interieur, details etc) maar dat geldt eigenlijk voor meerdere topics. Het topic foto's wordt weliswaar (terecht) gesloten maar de foto's in item showroom vind ik erg weinig terwijl we allemaal nieuwsgierig zijn naar al die mooie Skodies!!!
Wat mij betreft volgooien die showroom!

Herman Janssens

Senior Member
geen idee....ik heb lichtjes in de spiegel niet in de portiergrepen aan de buitenkant. Aan de binnenkant ook niet en helaas ook niet in de draaiwieljes van de verwarmingroosters (zat wel in de Superb )
Nochtans toont deze foto wat anders. Lichtjes in de portieren binnen bv. Het bestaat dus.

Bijlagen

• ymuvyzes.jpeg
    ymuvyzes.jpeg
    131 KB · Weergaven: 142

paulus474

Senior Member
Urm, eerlijk gezegd zie ik de lichtjes in de portieren niet.
Zie alleen de lichte kunststof decoratiestrip, welke niet verlicht is?

Dennis Nijholt

Forumguru
idd Paulus ik zie de weerkaatsing van het licht dat in de auto valt op de strip en geen verlichting zelf in de portiergreep

Bovenaan Onderaan