O3 spoort matig

Ja precies, foto uit de whatsapp opgeslagen en geprobeerd te posten.
Aanpassen naar minder kleuren (zwart-wit) maakt alleen maar dat het meer mb wordt i.p.v. minder…

Misschien zoveel mb omdat het al vrij donker was en de camera heel veel aanpassingen heeft moeten doen? Alleen als mijn man straks met de auto thuis komt, is het weer bijna donker. Ik kan het proberen met een andere camera app en een aparte zaklamp

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Op deze site kun je je foto laten verkleinen:
Zojuist geprobeerd en werkt prima.

Ik gebruik zelf Irfanview, maar dat zit al sinds vóór Windows 7 op mijn pc's............helaas kun je dat niet meer vers op een Windows 11 pc installeren.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Volgens mij is het met die link inderdaad gelukt. Hier de foto van achterwielen.

Bijlagen

• 4474e8eb-0cd8-4a2d-a12b-492041a8cfe8.jpeg
    4474e8eb-0cd8-4a2d-a12b-492041a8cfe8.jpeg
    469,8 KB · Weergaven: 37

hemi24

Forumguru
Zo! Die staat serieus hoog op z’n pootjes..!
Zitten daar heavy duty hulpveren onder, of wat is daarmee gedaan..?!?

hemi24

Forumguru
Hier zou ik wel even naar laten kijken, hier lijkt iets gemonteerd te zijn waarvan ik het idee heb dat dit wellicht niet bij elkaar hoort…

Kan aan mij liggen, maar de stand van de as t.o.v. de ronding van de wielkast lijkt helemaal niet te kloppen!

hemi24

Forumguru
Vat het niet verkeerd op, maar eigenlijk lijkt het alsof de auto een klap van achteren heeft gehad…

Kan ook heel goed zijn dat het zo lijkt doordat de foto uit een verkeerde hoek is genomen en het beeld vertekend werkt.
Wagenhoogte is in elk geval absurd hoog!

Nee het ligt niet aan de foto, het is echt zo hoog. Maar hoe kan de auto dan zo lekker rijden als die een klap van achteren heeft gehad? Kun je ook niet zien aan de achterkant en ook niet in de schade papieren. De auto is net APK goedgekeurd, letten ze daar dan niet op?

hemi24

Forumguru
APK goedkeur kun je bij bepaalde garages op elk willekeurig vehikel krijgen, dat zegt weinig tot niks.

Ik zou opdracht geven om de hulpveren eronderuit te laten halen…!

Geen idee wat ze eronder hebben weten te prutsen, maar dit lijken wel hulpveren voor een 4x4 versie! In elk geval zit er iets onder wat er niet onder hoort!
Geeft me ook direct te denken, v.w.b. de kundigheid van de partij die de wagen “uitgelijnd” heeft…

Ik ga het met de garage opnemen. Denk je dat het onveilig op de weg is?
En weet je (of iemand anders) een goede garage of monteur in de buurt van Nijmegen?

Herzog Jan

Forumguru
Als vrachtwagenchauffeur zijnde zou ik zeggen dat de luchtvering niet in de rijstand staat :D
Een kleine 60 km naar het zuiden zit Vakgarage WeJeBe. Daar is mijn O3 in onderhoud.

Misschien was de foto toch vertekend. Mijn man was 30 seconden ervoor gearriveerd en moest meteen weer weg. Ik heb toen snel een foto gemaakt. Nu een foto gemaakt van de auto na een pauze. Ik probeer hem te sturen (weer te groot)

Bijlagen

• Foto O3 verkleind.jpeg
    Foto O3 verkleind.jpeg
    846,8 KB · Weergaven: 32

Tees

Donateur
Ik ben t wel eens met de heren hierboven dat deze wel érg hoog staat aan de achterkant, ook op de laatste foto. Mijn O2c met hulpveren staat achter een stuk lager. De hoek van de wielen tov de wielkast is moeilijk in te schatten op een foto, maar ik ben t ermee eens dat op de eerste foto dit niet goed lijkt. Maar dat zou je in het echt moeten zien om t goed te kunnen beoordelen.

Ik ben benieuwd of jullie de achterkant nog steeds zo extreem hoog vinden staan?

O ja en vanmorgen op een N weg waar het behoorlijk hard waaide, merkte ik dat de auto juist veel stabieler spoorde dan al mijn vorige auto’s. Als een tegenliggende vrachtwagen mij passeerde, voelde ik daar bijna niets van. Normaal krijg je dan een terugslag. Dan denk ik: zou het matige sporen toch een instelling zijn?

Tees

Donateur
De Octavia is ook in mijn ervaring een auto die niet erg windgevoelig is. T.o.v. m'n vorige Fabia is ie véél stabieler. Heb ook wel een tijdje in een Mii gereden en die vloog alle kanten op met zijwind.

Ik las ergens dat je de auto in Boekel gekocht hebt. Als je ook in die regio woont, zou je VAGtechniek in Nuenen de boel eens kunnen laten bekijken incl de commentaren die wij hebben. Die mannen zijn heel goed in probleemopsporing en -oplossing.

Bovenaan Onderaan