O3 spoort matig

Nou ik ben wel gevoelig qua waarneming. Poosje aan edelsmeden gedaan en ik kon op 0,1mm nauwkeurig schatten. En ook gas ruik ik een lek al bij 0,7%, wat volgens de gasmonteur onmogelijk was, maar ja, ik had het wel goed geroken. Dus het zou me niet verbazen als ik wel een miniem verschil zou voelen. Maar of het matige sporen helemaal opgelost zal zijn dan, is dus de vraag.

1983jeroen

Forumguru
Ik had last van het harde uitveren bij remmen enzo. En de stand van de auto nadat deze hoger kwam te staan.
Jouw klachten herken ik niet met hulpveren

Bandenspanning overal 2,6 behalve een voorwielaandrijving, die was 2,4. Ik heb ze allemaal opgetrokken naar 2,8. (Reed ooit Audi A2, 1.2TDI op banden van 3.0).

Tees

Donateur
Ik wil de verhalen hier van de 'hulpveren-haters' wel erg nuanceren: ik heb bij zowel mijn Fabia als Octavia hulpveren geïnstalleerd, en in beide gevallen vind ik het gedrag in de bochten verbeterd. Hij helt daardoor minder over, ondanks alle verhalen hier over het hogere zwaartepunt. En met belading is t enorm veel beter, op vakantie gaat er bij ons een dakkoffer bovenop en een fietsendrager met 2 volwassen en 2 kinderfietsen (~75 kg) achterop, en dan is t zonder hulpveren echt beroerd (schaaft hobbels en zo).

1983jeroen

Forumguru
Over hulpveren is in andere topics al genoeg gezegd denk ik.
Het kan er wellicht mee te maken hebben, maar je hebt nu eenmaal een auto gekocht met hoge kilometerstand. Dan kan er ook wel iets speling op sommige delen zijn gekomen.
Kan lastig zijn om de oorzaak te vinden.
Misschien eens met een vergelijkbare Octavia rijden om te voelen of je er dan ook last van hebt.

Bovenaan Onderaan