OBD stekker en welke app voor de Octavia type 3

Nadat ik dus de Skoda Octavia type 3 heb aangeschaft en gelijk de 1 ste dag al met panne langs de weg stond.
Is mijn vraag groter geworden.
Welke OBD stekker ( wifi/bluetooth/kabel) raden jullie aan in combinatie met welke app. En dat natuurlijk voor een leuke prijs.

Ik had voor mijn vorige auto (ford focus bouwjaar 2007) een stekker met kabel waar ik met verschillende windows applicaties veel kon uitlezen en veranderen. Maar ik ben bang dat dit niet meer werkt voor een 7 jaar jongere Skoda ( nog niet uitgeprobeerd trouwens)

Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
Ik heb een OBDeleven gekocht om uit te lezen. Werkt uitstekend (voor mij). Ik heb hem overigens niet gekocht om zaken aan te passen maar ook dat kan (tegen betaling).

Net met mijn oude stekker en OBD auto doctor. De auto uitgelezen.
Geen opgeslagen of actuele fouten.
Morgen uitlezen met een ander programma.

Ik ben snel overtuigd.
Nadat mijn auto vandaag weer een probleem gaf.
En mijn motormanagement lampje brand nu, hoop als ik hem uitlees dat ik een foutcode krijg waar ik iets mee kan.
heb ik de OBDeleven gelijk besteld.

ff intoetsen op Google: VAG error code xxxxx

Deze site biedt ook veel info https://www.gerritspeek.nl/
The error code “STR_E463A730” doesn’t correspond to a standard OBD-II diagnostic trouble code. However, it seems to be related to a Volkswagen (VAG) vehicle. Let’s break it down:

1. STR: This part of the code doesn’t directly relate to a specific issue. It might be an internal identifier or a custom code.
  2. E463A730: Unfortunately, without additional context or access to Volkswagen-specific databases, it’s challenging to pinpoint the exact meaning of this code.
Met andere woorden, kom ik niet veel verder mee.

hemi24

Forumguru
Zien we wel het hele scherm?
Ik verwacht bij DTC codes meer iets in de trant van P0301 of iets dergelijks…

Tees

Donateur
Volgens mij zijn dit idd geen normale foutcodes, ik vermoed ook dat de codes zelf ergens anders staan. Er staat bovendien 1 foutcode achter 'Engine Electronics' en de rode lijnen eronder zijn er 2.

Vorige week had ik andere foutcodes voor de motor.
Maar afgelopen weekend een update voor zowel de software van Icarsoft als een update van Skoda foutmelding geladen.
En daarna dus bovenstaande meldingen.

Als het goed is krijg ik vandaag de bestelde OBDeleven in de brievenbus en waarschijnlijk vrijdag mijn auto weer terug van de DSG servicepoint waar de mechatronic wordt vervangen.

Dan nogmaals uitlezen

En buiten de mechatronic blijkt ook de 2 koppelingen totaal versleten te zijn.
Volgens mij was de conclusie van de monteur. auto 10 jaar oud en 130.000 gelopen. Nooit onderhoud aan DSG gehad.

hemi24

Forumguru
Deel je mening, maar volgens de fabrikant zijn zowel de olie van de mechatronic alsook de olie van de bak zelf ”for life” bij de DQ200.

Zijn nu bij jou beide ververst?

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan