Weer even een update over mijn Skoda. Zoals in een ander topic vermeld is in Oostenrijk het wiellager RV vervangen à raison de 282 euro.
Komende maandag wordt er een trekhaak geplaatst. Het is een vaste haak geworden, gekozen voor een 7-polige aansluiting. Via trekhaakcentrum.nl kreeg ik uiteindelijk de beste prijs (€ 459), gewoon bij een bedrijf hier in de buurt. In Heerhugowaard zat nog een bedrijf waar het 9 euro goedkoper was, maar de reistijd- en kosten wegen uiteraard niet op wegen die 9 euro.
Ik laat direct hulpveren plaatsen die ik heb aangeschaft bij hulpverenshop.nl. Ook heb ik bij de dealer inmiddels een nieuwe antenne besteld (compleet, voet+spriet, onderdeelnr 1U0035505G). Ik denk namelijk dat dit de oorzaak is van de belabberde radio-ontvangst.
Als dit het probleem met de ontvangst oplost dan laat ik de Stream voorlopig zitten. Een Zenec staat op de wensenlijst maar het wordt me toch iets te duur allemaal. Zenec zelf moet 900 kosten, dan nog een navilock erbij (150e) en bovendien moet de PDC omgebouwd naar OPS wat me ook zeker nog 150 euro gaat kosten. Beetje te gek op een auto die totaal nog geen 7k heeft gekost.
De auto staat nu trouwens op 229.000 km. Dat betekent dat de eerste 5k erop staan. Bij 234 moet de auto voor een VOI-service. Ik probeer het zo uit te kienen dat dit precies gelijk valt met de APK in mei.