Ben er persoonlijk wel uit. Het moet zo goedkoop mogelijk zijn, want ik heb al genoeg geld uitgegeven
Derhalve denk ik dat ik de Stream voorlopig laat zitten. De geluidskwaliteit is misschien niet super, maar ik ben helemaal geen audiofiel. Voordeel is dat geen frontje hoef te verwijderen en het ding zal niet snel gestolen worden. Als het redelijk klinkt ben ik al tevreden. Bovendien heb ik de PDC-info, wat ik persoonlijk best grappig vind.
Voor de lange ritten en het buitenland wil ik wel m'n iPhone kunnen aansluiten, de goedkoopste en meest eenvoudige optie is volgens mij zelf een 3.5" mm kabel aan de Stream te solderen. Als ik m'n Octavia op 8 jan. naar de dealer breng, haal ik meteen even die kabeltjes. Ik ben dan voor minder dan een tientje klaar.
Wat ik ook wil doen is een Brodit-houder bestellen. Ik kies dan de passieve houder. Deze is ten eerste goedkoper dan de actieve, ten tweede kan ik zelf kiezen of ik wil opladen, ten derde zit de speaker van de iPhone gewoon vrij waardoor deze bruikbaar is voor handsfree bellen (via speakerfunctie) en evt. de TomTom-app. Een oplaadkabeltje voor de iPhone heb ik nog liggen en bouw ik zelf ook eventjes netjes in.
Ik zou ook kunnen kiezen voor een 1-DIN apparaat. Voor ongeveer 100 euro heb je bijvoorbeeld een Sony BT3900 (incl. carkit en BT), 20 euro erbij voor de microfoon en nog eens 20-30 voor het inbouwframe en eventuele stekkers. Totaal dus ongeveer 160 euro.
Deze optie heeft echter een paar nadelen. Allereerst natuurlijk de looks. Daarnaast werkt de Parrot-module slecht, waardoor je alsnog op je iPhone nummers aan het kiezen bent. Daarbij moet je BT aanzetten op de iPhone. Ben ik, zeker bij korte ritjes, vaak te lui voor en het vreet stroom. Ten vierde kun je het geluid van de TomTom-app volgens mij alleen maar streamen via BT als je de headunit op BT Audio hebt staan. Da's voor mij dus niet handig, want ik heb de headunit bijna altijd op radio staan.