Cyrus,
Ik zag in het Stream topic dat jij ook een AUX op je Stream wilde bouwen. Helaas kreeg je geen antwoord op de vraag wat je zelf nodig hebt. Weet je dat inmiddels wel? Ik heb redelijk wat ervaring met radio's inbouwen. AUX kabeltje zou perfect zijn. Gebruik het niet vaak (in NL eigenlijk altijd radio), maar voor de buitenlandse ritten toch wel lekker.
Ik kan je daar wel mee helpen: ik heb uiteindelijk een aux-aansluiting gebouwd op de originele plek, in jumbo-box tussen de stoelen.
Dit You-tube filmpje was voor mij het antwoord:
http://youtu.be/IRSZVGjWTtE
Hierin staat ook het onderdeelnummer van de kabeltjes die je nodig hebt.
Waar het op neer komt: Aan de achterkant van de Stream zitten pinnen, waar de vierkante steker overheen gaat. Een deel blijft leeg, er zit een gat in die steker. Als de steker op zijn plek zit, kun je de kabelschoentjes van de gele kabeltjes over de betreffende pinnen steken.
De maker van het filmpje heeft een 3,5mm jack chassisdeel aan die gele kabels gesoldeerd en dat chassisdeel in één van de loze schakelaars in de middenconsole gezet.
Ik heb het iets anders gedaan: aan die gele kabels heb ik zelf een kabel gesoldeerd met tulp-contrapluggen, dat ik achter de middenconsole, onder de asbak heb laten uitkomen.
In de jumbobox tussen de stoelen heb ik op de originele plek (op de kleine verhoging pal naast de bestuurdersstoel) een 3,5mm jack chassisdeel gemaakt, daaraan een kabel gesoldeerd met standaard tulppluggen, dusdanig lang dat die kabel ruimschoots de radio haalt. Zo zou de aansluiting ook bruikbaar zijn na vervanging van de Stream door een andere radio (wat uiteindelijk ook is gebeurd).
Vervolgens beide kabels verbonden; onder de asbak is ruim plek voor het overschot aan kabel.
De asbak haal je er in twee stappen uit: beetje duwen en wrikken, dan komt het binnenbakje zelf los. Dan de omlijsting van de versnellingspook voorzichtig loswippen (begin aan de voorkant bij de middenconsole). Dan zie je twee schroeven, die losdraaien en de hele asbak komt van zijn plek. Steker verlichting niet vergeten.
Dan de radio er uit: omlijsting van radio en climatronic haal je er uit door onderaan, bij de asbak voorzichting te trekken. Dan rondom een beetje helpen met een houten of plastic wiggetje, schiet de lijst vanzelf los. Op de vier hoeken zitten afdekkapjes voor de schroeven, als je die losdraait, schuift de Stream er zo uit.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je meer wil weten of onderweg hulp nodig hebt, laat maar weten.