Heb de motor gezien toen de nokkenversteller werd vervangen, man man wat een klus zeg. Lag helemaal open aan de zijkant en bovenkant. Leuker zeker, makkelijker, zeker niet.De CUNA motor, evenals de 150pk versie hebben de laagste compressie ooit. Dit betekent dat het gloeien weer een issue is geworden, dit in tegenstelling tot eigenlijk alle tdi's in het verleden...
Toch zou je mogen verwachten dat de elektronica dit zelf regelt.
Overigens is dit een zeer gecompliceerde motor. De distributieriem vervangen wordt echt een "dingetje", je kunt echt nergens meer bij. Om de kap van de distributie eraf te halen moet je ongeveer het DPF al los/weghalen....... Verder wel een heel mooie motor, voorzien van een verstelbare nokenas en druksensor in de cilinderkop/gloeibougie.
Jos.
Haha dat klinkt erg fijn, maar laat je niet foppen, het is een speciale speaker onder de voorruit. Waarbij je een potent motorgeluid te horen krijgt via de voorruit. Ik rijd altijd met individueel waarbij ik het geluid op Sport op heb staan e de aandrijving op Eco.@anilv26 wel een mooi geluid op zich in het eerste filmpje. Als een roofdier dat ontwaakt. Klinkt heel potent
Ik weet het, maar een man mag toch dromen?Haha dat klinkt erg fijn, maar laat je niet foppen, het is een speciale speaker onder de voorruit. Waarbij je een potent motorgeluid te horen krijgt via de voorruit. Ik rijd altijd met individueel waarbij ik het geluid op Sport op heb staan e de aandrijving op Eco.
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Dat absoluut, vandaar dat het Sport geluid ten alle tijde aanstaat. . Heerlijk purrend geluid!Ik weet het, maar een man mag toch dromen?