Octavia-3 RS

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandurtjuh

Forumguru
Ah goeie! Ik wil sowieso een keer langsgaan bij TVS voor het aanpassen van de DSG, maar eigenlijk pas nadat ik uit mijn BOVAG garantie ben (6 mnd).

Thanks, ben benieuwd wat ze zeggen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Dit zou met andere software te verhelpen moeten zijn, maar daar kan je dealer je niet mee helpen helaas.

sandurtjuh

Forumguru
Oke nice. Ja het plan is om sowieso de software door TVS te laten aanpassen, maar wil eerst de auto 'goed' hebben voordat ze zeggen dat ik geen bovag garantie meer heb door zo'n aanpassing.

CDK

Forumguru
Keertje afspraak maken dan maar, op 5 september organiseer ik hier de nazomer meeting, je kan dan een kortingsvoucher verkrijgen ;) #tipvandeweek

CDK

Forumguru
@sandurtjuh, je weet zelf hoe zeker je het weet en wat je intentie is ;) aan de hand daarvan kan je een afweging maken om je nu reeds aan te melden of dit wellicht nog even uit te stellen ;)

Rob

Forumguru
Update: momenteel een Rapid 1.2 meegekregen met 800km op de teller. Heb toch liever mijn Octavia :)
Ze gaan de koppelingsplaten vervangen, dus ik ben benieuwd hoe hij erna rijdt.

Sander, koppelingsplaten zijn inmiddels vervangen lijkt me? Wat zijn je ervaringen? Geen last meer van de trillingen in 1 en 2?

sandurtjuh

Forumguru
@Rob thanks voor de interesse. Ja, deze zijn vervangen. Het trillen is weg. Af en toe nog eens een schok (bij file rijden bijvoorbeeld). Deze week lekker wat kilometers gemaakt zonder noemenswaardige problemen. Dus daar ben ik wel blij mee.

• Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
@Rob thanks voor de interesse. Ja, deze zijn vervangen. Het trillen is weg. Af en toe nog eens een schok (bij file rijden bijvoorbeeld). Deze week lekker wat kilometers gemaakt zonder noemenswaardige problemen. Dus daar ben ik wel blij mee.
Goed om te horen! Verder nog verschil te merken t.o.v. de oude platen?

sandurtjuh

Forumguru
Heren en dames,

Alhoewel de Octavia heerlijk rijdt en na de chip genoeg vermogen heeft, blijft de RS altijd aan me knagen. Heb een paar leuke gezien in Duitsland, en wil nu een paar gaan bekijken.

Heeft er iemand tips als ik ga kijken? Waar moet ik op letten? Model is begin 2014 en max 50k op de teller. Heeft een RS launchcontrol trouwens? Wat zijn de echte extra opties op een RS eigenlijk?

Ik hoor graag wat tips zodat ik nog heerlijker Octavia kan rijden. Heb al wat vervangende autos bij de dealer mogen lenen, zelfs compleet nieuwe, maar was altijd blij terug te zijn in de Octavia.

ertromp

Forumguru
Ik neem aan dat je gaat kijken voor een O3 RS?

Waar je goed moet naar kijken in DLD is bijvoorbeeld het uitrustingsniveau. De RS in DLD is vaak iets kaler uitgevoerd dan de RS in NL. Waar zit dat o.a. in: vaak een Amundsen ipv een Culumbus navigatie/radio systeem en geen pano dak en geen stoelverwarming iets wat je al snel bij een NL RS treft.
Ook waren in de eerste RS-en op de DLD markt de stoelen en banken niet strak afgewerkt betreffende de stiksels. Zo was bijvb de rode / witte baan in de stoel niet netjes recht gestikt
Andere zaken op de eerste O3-en: chroom sierlijsten die loslieten, klep dashboardkastje wat niet recht zat, geluidwerende laag die vol vocht kwam en daar weer lekkage op gaf in de voetenruimte van de passagier

Succes met je zoektocht ben benieuwd of het iets gaat opleveren :thumbsup:

Rallye

Forumguru
Leuke extra's: keyless entry, 19", verhoogde laadvloer, Canton geluidssysteem, DCC (dynamische cuise control), parkeerradar ook voor, VRS-mode knop.

sandurtjuh

Forumguru
Hmm oke dankjulliewel. Ik had verwacht dat de Columbus er standaard inzat, helaas. Maar met deze informatie kan ik al wat specifieker zoeken, thanks! Al wordt het wel een stuk lastiger nu haha. Maar toch bedankt.

sandurtjuh

Forumguru
Wellicht ook maar gewoon wachten op een mooie RS uit Nederland, in plaats van te importeren. Ook op het oog met inruilen e.d. Helaas nog geen 2013/2014 modellen te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan