Ik rijd momenteel in een Opel Astra Sports Tourer vanwege het laten maken van schade aan mijn nieuwe Octavia (Is iemand bij mij achterop geklapt in de file, geen lichamelijke klachten gelukkig)
Astra 1.2 vs Octavia 4 1.5
Pros:
- Zitting van de stoel is langer en dus meer steun voor je benen. Dit mis ik wel in de Octavia
- Stoelen zijn zachter, voor vakantieritten is het wel lekker denk ik
- Ligt misschien aan de motor, maar het schakelen gaat soepeler in de Astra
- Ruimte tussen dashboardkastje en passagiersstoel is ruimer (niet echt relevant)
Cons:
- Stuur in de hoogste stand en ik zie het dashboard nog steeds onduidelijk, maar goed dat de snelheid ook digitaal wordt aangegeven in de maxidot. Het stuurwiel bedekt de 100 half en alles wat er na komt zie ik helemaal niet.
- Gaspedaal is niet zo gevoelig. Meer toeren maken met wegrijden. Is misschien gewenning.
- Ik zit vrij hoog in de auto meestal, maar deurpanelen zijn best hoog en dus leunt m'n arm niet lekker.
- Ik vind het maar een klein hok binnen, ondanks dat ie 1,3 cm langer is, maar wel 2 cm smaller. Aan de binnenkant lijkt de Astra wel 10 cm smaller
- Scherm van de navi is echt klein (Ok, ik ben verwend met de 8 en 10 inch in de Octavia), maar zo klein als die in de Astra had ik niet eens in de V40 van 2013
- Middenarmsteun is beetje klein en smal
- Motor is lawaaierig
- Het lijk alsof de binnenspiegel een beetje bol staat. Als ik in de spiegel kijk, lijkt het net alsof de weg achter me omhoog gaat. Je ziet meer van de weg. Maar minder zicht in de verte.
Kortom, blij dat ik een Octavia rij