@Altos: Wat zou jij ervan vinden als de auto die je graag zou willen ineens +25% duurder wordt?
Net zoals een Particuliere koper heeft ook een leaserijder een maximaal budget. Opgelegd door zichzelf, danwel zijn financiele situatie of werkgever. Hij rekent alleen een vast bedrag per maand af in plaats van in 1 keer.
Ik lease inderdaad al vanaf mijn eerste auto (toen was ik 19) en sta minder stil bij het aanvinken van opties als dat ik zou doen bij een prive-aankoop. Dat weet ik uit ervaring, want heb anderhalf jaar geleden voor mijn vriendin een nieuwe Yaris gekocht.
Het is ook zo dat een optie (en dat geldt voor accessoires nog meer) een minder grote impact op je portemonnee hebben dan bij een particulier die dat ineens moet afrekenen.
Vergeet daarbij niet dat ik voor mijn werk een 60.000 km per jaar rijd (en nogeens 10.000km prive). Om een werknemer daar toe over te halen dit voor zijn werkgever te doen staat daar een mooi stuk gereedschap tegenover.
Er wordt nu eenmaal veel over geld geluld en daar hoort (volgens de overheid) ook een bijtellingsverhaal bij. Ik snap dat dat voor jou niet relevant is, maar dat is andersom ook zo voor een Leasrijder vs Particulier. Nog zoiets is het feit dat ik moet dieselen en iedereen het hier over TSI motoren heeft (de brutaliteit!! )
Ieder het zijne en lees wat je interessant vindt.
Net zoals een Particuliere koper heeft ook een leaserijder een maximaal budget. Opgelegd door zichzelf, danwel zijn financiele situatie of werkgever. Hij rekent alleen een vast bedrag per maand af in plaats van in 1 keer.
Ik lease inderdaad al vanaf mijn eerste auto (toen was ik 19) en sta minder stil bij het aanvinken van opties als dat ik zou doen bij een prive-aankoop. Dat weet ik uit ervaring, want heb anderhalf jaar geleden voor mijn vriendin een nieuwe Yaris gekocht.
Het is ook zo dat een optie (en dat geldt voor accessoires nog meer) een minder grote impact op je portemonnee hebben dan bij een particulier die dat ineens moet afrekenen.
Vergeet daarbij niet dat ik voor mijn werk een 60.000 km per jaar rijd (en nogeens 10.000km prive). Om een werknemer daar toe over te halen dit voor zijn werkgever te doen staat daar een mooi stuk gereedschap tegenover.
Er wordt nu eenmaal veel over geld geluld en daar hoort (volgens de overheid) ook een bijtellingsverhaal bij. Ik snap dat dat voor jou niet relevant is, maar dat is andersom ook zo voor een Leasrijder vs Particulier. Nog zoiets is het feit dat ik moet dieselen en iedereen het hier over TSI motoren heeft (de brutaliteit!! )
Ieder het zijne en lees wat je interessant vindt.