Octavia combi RS met handbak of Octavia 1.8T combi met DSG of

SileX

Senior Member
De DSG op de RS, in S stand, schakelt op max rpm voordat de begrenzer ingrijpt. En ja, je kan er best sportief mee rijden... ik was eerst ook sceptisch.

sitechris

Donateur
De RS en dan in blauw. Machtig mooi! Dat je met handje schakelt is ook niet erg, wel leuk bij sportieve auto.

Rallye

Forumguru
De DSG op de RS, in S stand, schakelt op max rpm voordat de begrenzer ingrijpt.
Dat probeerde ik ook te zeggen. Nadeel daarvan is dat hij net 5 meter voor die mooie haarspeldbocht opschakelt, terwijl je hem bij een handbak in de begrenzer had laten lopen. Je bent dan je "flow" kwijt.

Ik kom echter niet dagelijks haarspeldbochten tegen. Ik heb om financiële redenen geen DSG.

SileX

Senior Member
Haha,
Maar als je gas los laat in de DSG, schakelt niet gewoon niet op heh :)

Anyway, voor Nederlandse wegen, is het gewoon prima te doen :)

Vandaag proefrit gedaan in de rs combi met DSG. Wat een auto zeg. M'n zoontje was bij de eerste keer dat we flink versnelden zelfs geschrokken, daarna vondt hij het schitterend. Ik ben verkocht. Ben wel benieuwd wat het verschil is met een rs die niet is gechipt. Deze had 265 PK, wat zowel zeer relaxed als assertief rijdt zeg!

De auto zelf rijdt heerlijk, in zwart lekker onopvallend. Binnenin mooi afgewerkt. Mijn keuze is gemaakt. Alleen dus wel zonder DSG vanwege budget. De mag pas vanaf januari worden geleverd. Dan is de RS helaas een stuk duurder vanwege BPM en/of BTw verhoging. Wordt een dure grap, maar is het zeker waard.

Rallye

Forumguru
Lekker hè? Had je het nieuwe (zwarte) interieur of het oude (met grijze accenten)?

Tips nodig voor de te bestellen extra's? Zie mijn sig. Overigens: een opvallende kleur kan ook hoor!

Was het nieuwe interieur. Beviel me helemaal. Erg mooi.

Heb de offerte al naar de leasemaatschappij gestuurd. Maandag/dinsdag kijken wat de schade is en dan kan het lange wachten tot januari beginnen :crazy: Wachten kan erg lang duren....

reeseend

Forumguru
Wel grappig dat ze bij de advertentie het verbruik zetten 1l op 13 KM. Mag je zeker bij 2000 toeren doorschakelen :smiley29:
Mooie keus de RS, wel in Racing bleu zodat ik over 2 jaar weer een jonge occasie kan kopen:xyxthumbs:

De auto die je gereden hebt zou deze moeten zijn: Skoda Octavia RS. Combi DSG6 200KW - occasion
Helaas geen foto. Wel een luxe auto, met schuifdak, navi etc.

Welke extra's heb je op de offerte gezet?

Lijkt 'm inderdaad wel te zijn.

De RS die ik ga bestellen is vanwege leasebudget iets simpeler. Ook om dat de prijs flink omhoog gaat door verhoging milieuheffing. Ik heb de volgende offerte die ik maandag bij leasemaatschappij ga indienen.:

Octavia Combi Black Magic mica
RS red bekleding
6 versnellingen hand
Zenec 2011 Full map navigatiesysteem intro + montage
TFT unit in de hemel (Zenec) + montage
Parking distance control
Reservewiel

De Zenec navigatie beviel zeer goed zeg. Snel, inituitief en mooi scherm. Van de leasemaatschappij mag ik zowiezo geen skoda/VW navigatie vanwege diefstalgevoeligheid. Met de prijs/prestatieverhouding van de Zenec zeker geen straf! Het TFT scherm laat i afhangen of ik niet over m'n lease bedrag ga en dus luxe bijtelling krijg.

Nu begint het lange wachten. Gelukkig kan ik wat meegenieten van jullie en andere RS rijders op het forum :)

Rallye

Forumguru
Ik heb de volgende offerte die ik maandag bij leasemaatschappij ga indienen.:

Octavia Combi Black Magic mica
RS red bekleding
6 versnellingen hand
Zenec 2011 Full map navigatiesysteem intro + montage
TFT unit in de hemel (Zenec) + montage
Parking distance control
Reservewiel

In die demo zat een Zenec? Grappig voor een dealerdemo.

Mag ik je overigens nog 18" (vijfeneenhalf jaar spijt gehad dat ik dat op mijn oude niet had), sunset (mooi, goed voor de kids) en verhoogde laadvloer (erg handig, ook omdat de achterbumper gevoelig is voor krassen) aanraden?

In die demo zat een Zenec? Grappig voor een dealerdemo.

Mag ik je overigens nog 18" (vijfeneenhalf jaar spijt gehad dat ik dat op mijn oude niet had), sunset (mooi, goed voor de kids) en verhoogde laadvloer (erg handig, ook omdat de achterbumper gevoelig is voor krassen) aanraden?

De 18 inch en verhoogde laadvloer heb ik overwogen. Heb helaas geen ruimte meer in m'n lease budget. Zenec mag helaas niet van leasemaatschappij hoor ik net. Moet een afneembaar front hebben, dus blijft het helaas de Kenwood en dus geen 10 inch scherm achterin.

Nou ja, luxeprobleem :) Ben al zeer blij dat ik een RS combi kan rijden.

Deze week bevestiging gehad dat de auto besteld is:cool:

Dit is 'm uiteindelijk geworden:

Octavia Combi 2.0 TSI RS
Anthracite grey
RS zwart bekleding
6 versnellingen hand
Kenwoord DNX-5210BT
Parking distance control voor/achter
Reservewiel
Alarm installatie klasse 3

Levering begin januari 2013.

Zal tzt wel een nieuw draadje openen met foto's

Tot zover bedankt voor de fijne reacties en het meedenken :)

Bovenaan Onderaan