Octavia combi RS met handbak of Octavia 1.8T combi met DSG of

Kensel

Forumguru
@kensel: Hoe bevalt de Kenwood DNX5210BT? Ik heb geen ervaring dit systeem.

Ik ben er zeer blij mee. Momenteel heeft m'n vader mijn auto mee, aangezien zijn auto bij de garage staat.
Vanavond als hij terug is (en ik weer thuis) zal ik even wat foto's maken en een en ander op papier zetten (met ondersteuning van foto's). Wordt vervolgd.
 
Ik ben er zeer blij mee. Momenteel heeft m'n vader mijn auto mee, aangezien zijn auto bij de garage staat.
Vanavond als hij terug is (en ik weer thuis) zal ik even wat foto's maken en een en ander op papier zetten (met ondersteuning van foto's). Wordt vervolgd.
@Kensel: heb je hier wellicht nog tijd voor? Ben zeer benieuwd!
 

Zephir

Lid
Hallo allemaal. Proficiat met je keuze! Je zal je dat niet beklagen... Ik heb wel een vraagje: wat is die sunset optie? Die hebben wij in België niet...
 

Skodatek1

Forumguru
Ik zou niet langer twijfelen gewoon de RS TSI nemen, en die kun je ook nog eens extra chippen naar ca. 240 PK.

Ik rij nu een 1.4 TSI, maar de volgende word zeker een RS TSI!!!
 
Ik zou niet langer twijfelen gewoon de RS TSI nemen, en die kun je ook nog eens extra chippen naar ca. 240 PK.

Ik rij nu een 1.4 TSI, maar de volgende word zeker een RS TSI!!!

Ik heb de RS ook al besteld. Moet alleen nog tot januari wachten. Dan gaat m'n huidige Zafira 1.8 pas uit de lease...
 
Na ruim 6 maanden wachten heb ik vandaag een bevrijdend telefoontje gehad. Ik mocht een afspraak maken voor het ophalen van de octavia combi rs! De dealer mocht de RS vanaf 15 januari 2013 leveren. Dus een afspraak gemaakt voor 15 januari tussen 10.00 en 12.00 uur :)

Ze komen de RS bij mij thuis brengen en m'n huidige Zafira ophalen. Heb meteen twee dagen vrij genomen om de RS wat kunstjes te leren in Duitsland.

Na 6 maanden wachten, moet ik nu nog 6 weken geduld hebben.....
 

Rallye

Forumguru
Ga je er meteen de Autobahn mee op? Dan zou ik nog even wachten (inrijden). Of ga je langs Abt?
 
Ga er inderdaad direct meet de autobahn op. Niet zozeer om meteen het maximale eruit te halen, maar om wel op wat hogere snelheden over langere afstand de auto in te rijden. Zal 'm dus zeker niet op z'n staart trappen. Wel wil ik tot zo 'n 150km per uur gaan rijden. Wat ik in dit forum heb gelezen is snelheid/toeren regelmatig afwisselen.

Wellicht nog verder advies qua inrijden?
 

sitechris

Donateur
Snelheid en toeren afwisselen is een goede. En verder een beetje rustig aan doen met de revs. Een keertje doortrekken kan niet direct kwaad, maar wees wel terughoudend. Veel trappen betekent ook veel olieverbruik.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou 'm in elk geval rustig - d.w.z. op binnenwegen - volledig door en door warm rijden - voor je hem langzamerhand de sporen geeft.

Mijn auto's door de jaren heen heb ik altijd direct van huis (destijds Voorne-Putten) kalmaan (afwisselend 80-90-100-90) richting Duitsland gestuurd. Ook op de autobahn in eerste instantie wisselend 100-120, tot ergens richting Mannheim / Karlsruhe of zo. Dan overnachten - de volgende ochtend eerst weer een uur of anderhalf op Bundesstrassen (90-100 wisselend) terug in noordelijke richting om hem wederom goed tot in alle uithoeken warm te krijgen.
Dán de Autobahn weer op, geleidelijk snelheid opvoeren tot zo hard alstie maar wil (een paar keer kort na elkaar even rustig pieken en weer terugzakken). Terug vanaf de NL grens in rustig tempo (100-120 wisselend) naar huis.

Resultaat bij twee kevers (1200 en 1300), twee Golfs (1100 en 1500), 3 Audi-80's (een D, een 1.8N en een 2.0), een Polo 1.6, 2 Fabia's (1.4 mpi en huidige 1.2GL) en een OII 1.9 TDI DGS alsmede de 2 Twingo's van mijn vrouw was onveranderlijk hetzelfde, namelijk:
- alle genoemde auto's never ever olie hoeven bijvullen;
- altijd aanmerkelijk vlottere auto's dan gelijk gemotoriseerde zusterschepen.

Ik hou dit er in zo, want tot nu toe bevalt 't me wel. Het kost even 2 dagen, maardan heb je ook wat...
 
Klinkt zeer gedegen. Denk niet dat ik een hotelovernachting in Duitsland doe, maar wel rustig aan opbouwen klinkt goed. Ik kom vanuit regio Amsterdam. Dus de A1 naar Oldenzaal rustig 90 a 110 rijden. In Duitsland 110-120 tot Aachen. Daarna via Heerlen en de A2 weer 110 tot 130 weer naar Amsterdam rijden.

Dag 2 van Amsterdam naar Arnhem 110 tot 130 en dan vanaf de duitse grens langzamerhand de max snelheid (239) opzoeken en weer afwisselen met snelheden rond de 150. Daarna weer via Arnhem terug en weer rustig 110 tot 130 naar Amsterdam.

Heb er nu al zin in!
 

sitechris

Donateur
De enige reden dat ik mijn GTI niet bij Autostadt heb opgehaald is dat ik het echt niet ga trekken om op de Autobahn mijn auto in te rijden. Dat houd ik een kwartiertje vol, daarna ga ik trappen. Inrijden doe ik altijd netjes in NL en het liefst raffel ik die 1500 lange kilometers in 1 dag erdoorheen. Ik haat inrijden.
 

sitechris

Donateur
'Het liefst wil ik' is wat anders dan ook doen ;). Het was meer de beeldspraak. Maar ik raffel de eerste 1500 km wel in twee vaak af. Vaak neem ik hem in eerste week mee naar het werk. Heb ik direct snel mijn kilometertjes achter de rug.
 
Bovenaan Onderaan