</font><blockquote><font class="small">Citaat: realtwinsouls</font><hr />
zover ik weet zijn alle octavia's volledig verzinkt dus roest heeft geen schijn van kans.
ik reed mijn eerste van 1998 tot en met medio 2002 120.000 k.m. mee gereden nooit problemen gehad en zeker geen roest.
mijn huidige octavia heb ik dus sinds 2002 en ook absoluut geen problemen. we komen regelmatig in CZ republiek dus hij wordt niet ontzien !
[/ QUOTE ]
Het volledig verzinken ligt iets genuanceerder. De Octavia, en dat geldt voor vrijwel alle moderne auto´s, is gemaakt van verzinkt plaatstaal. Het verzinkte staal komt op rollen de fabriek binnen waarna er onderdelen van geperst worden en gelast. Het is dus niet zo dat de auto na het in elkaar lassen geheel in een zinkbad verdwijnt. Op de randen van de geperste onderdelen zou roest kunnen ontstaan, ware het niet dat dit middels een aantal beschermde ondergrond en laklagen voorkomen wordt.
Mijn O1 Combi van 2002 heeft nergens last van.
Overigens los van dit specifieke roestprobleem, valt me op dat veel mensen op dit forum denken dat de O2 zoveel beter is als de O1. Ik zal jullie niet onthouden wat mijn dealer zei bij de laatste onderhoudsbeurt van mijn O1. Ik had het toen met hem over de mogelijke aanschaf van een O2. Citaat "De O2 is op een aantal vlakken natuurlijk moderner als de O1, maar als het op storingen aankomt krijgt U nooit een betere auto als uw huidige O1 uit 2002".