Octavia Greenline

mbles

Nieuw lid
Heeft er iemand een idee of en wanneer de Octavia Greenline beschikbaar komt?

Ben nu ook naar een Bluemotion aan het kijken en een A-label lijkt me wel wat met het oog op de mogelijke bijtelling afhankelijk van het label.

Skoda is echter prijs / uitrustingstechnisch nog steeds interessanter dan VW.
 

redfoxert

Senior Member
Helaas is het niet alleen het A label dat zorgt voor een lagere bijtelling. De overheid heeft een lijst opgesteld welke auto's in aanmerking komen voor de lagere bijtelling en daar staan lang niet alle A-label auto's bij.

(Correct me if im wrong)
 

bat

Lid
Helaas is het niet alleen het A label dat zorgt voor een lagere bijtelling. De overheid heeft een lijst opgesteld welke auto's in aanmerking komen voor de lagere bijtelling en daar staan lang niet alle A-label auto's bij.

(Correct me if im wrong)
Dat klopt voor 2008, maar inmiddels wordt er in de kamer wel gesproken over het meer flexibel maken van de bijtelling, zodat ook het energie-label meer invloed heeft. Op die manier hopen ze dat ook de 'normale' A, B en C label auto's de voorkeur gaan krijgen boven de meer onzuiniger varianten.

Het zou dan kunnen dat het de A label auto's een veel gunstiger bijtelling krijgen.
 

mbles

Nieuw lid
Klopt allemaal. Er wordt in de pers wel gesproken over een Octavia Greenline, maar details zijn niet te vinden.

Iemand meer info over dit model?

Vraag is dus nog even onafhankelijk van een al dan niet uitstoot afhankelijke bijtelling.
 

Bakkertje

Forumguru
Om maar eens aan oude post nieuw leven in te blazen.

Ik kreeg van de week het Skoda magazine binnen en daarin staat vermeldt dat er midden 2009 een Octavia greenline komt. Deze zal uitgerust zijn met een 1.6 Common Rail diesel met 105 PK. Als ze het voor elkaar krijgen om deze (net als de Focus Econetic) in de 20% bijtelling te krijgen, wordt dat zeker een leasetopper.
 

vdijk

Lid
Om maar eens aan oude post nieuw leven in te blazen.

Ik kreeg van de week het Skoda magazine binnen en daarin staat vermeldt dat er midden 2009 een Octavia greenline komt. Deze zal uitgerust zijn met een 1.6 Common Rail diesel met 105 PK. Als ze het voor elkaar krijgen om deze (net als de Focus Econetic) in de 20% bijtelling te krijgen, wordt dat zeker een leasetopper.

Hoe zit het eigenlijk met de Fabia Greenline. zit deze ook in de 20% bijtelling ?
 

vdijk

Lid
handige site

heb net even snel gekeken en zag voor het grotendeel 1.1. en 1.3 liter diesels.
dan denk ik dat de O2 niet binnen de 20 % zal vallen
 

Aiii

Lid
Officieel is er nog niets bekendgemaakt over de Volkswagen Golf met 1.6 TDI-motor maar wij hebben al de hand weten te leggen op de prijzen van deze nieuwe instapversie.

De nieuwe instapdiesel, een 1.6 TDI met commonrailinspuiting, levert 90 pk. Hij komt als Trendline, zowel als drie- en vijfdeurs. De eerste kost 23.950 euro, de twee portieren extra tillen het bedrag naar 24.595 euro. Nu begint dieselen met de Golf VI vanaf 25.350 euro, en dan krijg je de extra zuinige versie van de 2.0 TDI 110 pk die met een verbruik van 1 op 22,2 119 gram CO2 per kilometer uitstoot.

Ook als Bluemotion
Meer gegevens over de 1.6 TDI hebben we nog niet, maar naar verwachting zal het verbruik van de 90 pk sterke diesel onder dat van de 2.0 TDI uitkomen. Volkswagen heeft de motor al gepresenteerd in de studie van de Golf VI Bluemotion, en in die versie levert de krachtbron met een inhoud van 1.598 cc 105 pk en 250 Nm. In de Bluemotion is de 1.6 TDI zo zuinig dat hij maar 3,8 liter diesel per 100 kilometer verbruikt, 1 op 26,3, wat neerkomt op 99 gram CO2 per kilometer. Overigens komt de Bluemotion pas in de herfst van 2009, eerst is het de beurt aan de gewone 1.6 TDI met 90 pk.

Autoweek over de 1.6 TDI in de Golf VI (+Bluemotion).
 

smg

Lid
Ik heb laatst eens proefgereden met een Focus Econetic. Rationeel gezien voldoet die auto, maar ik werd er (tot hilariteit van mijn vrouw) chagrijnig van. Exit Focus dus, dan maar een duurdere auto! Als Skoda nu gewoon eens voortmaakt met die Greenline, hebben ze ook geen last van de kredietcrisis...
 
Van de Skoda Octavia Greenline zijn er meer gegevens bekendgemaakt. Hij heeft de nieuwe 1.6 TDI commonrail van de VW Groep. In de Greenline is de motor zo zuinig dat hij per 100 kilometer 4,4 liter diesel verbruikt. Met een CO2-uitstoot komt hij nog in aanmerking voor 20 procent bijtelling op zakelijk gebruikte diesels en daarmee is hij zeer interessant voor de Nederlandse markt. Er zit een A-label op de Octavia Greenline. De 1.6 TDI levert 105 pk en 250 Nm.
 

van inkel

Forumguru
dat is net zoveel als de huidige 1.9 TDI.
Ik denk dat er vele nu gaan kiezen voor de 1.6 TDI

En toch kan de motor een heel ander karakter hebben. Een focus 1.6 tdci
heeft ook ongeveer evenveel vermogen en koppel, maar wordt door de meeste mensen als niet zo'n prettige motor ervaren.
 

TL@

Forumguru
Zolang je maar een dsg kan kiezen, wat eigenlijk nu nooit mogelijk is op de Greenlines en bluemotions en ...
Geen DSG, geen greenline voor mij. (hetzelfde voor leer eigenlijk)
 

mothergoose

Actief lid
En toch kan de motor een heel ander karakter hebben. Een focus 1.6 tdci
heeft ook ongeveer evenveel vermogen en koppel, maar wordt door de meeste mensen als niet zo'n prettige motor ervaren.
Het heerlijke karakter van een TDI gaat verloren met de komst van de zuinige en zogenaamd stille CR diesel. Een CR diesel rijd bijna gelijk aan een benzine qua karakter en dat is jammer.
 

sitechris

Donateur
Sommigen waarderen heel erg de onbehouwen duw in de rug van de pompverstuivers. Maar sommigen ergeren zich ook aan de ongelooflijke herrie die dat ding maakt. Ik ben het met beiden eens. Jammer dat VAG de CR diesels niet zo fel hebben weten te maken. Ik heb 1 keer in de nieuwe Audi A4 2.0 TDI 143 pk gereden. Dat ding kwam echt niet vooruit.
 
Bovenaan Onderaan