Octavia Greenline

Mick

Actief lid
Vandaag even bij Pon geweest. De greenline zou vanaf 2 juni te bestellen zijn, en meer info zou dan ook beschikbaar zijn. De combi valt ook in het 20% tarief.

Nog een paar dagen wachten dus

Falcon

Donateur
Mooi!.. Bedankt voor de info!

Enig idee wat de catalogusprijs gaat worden? Met een diesel denk ik al gauw richting de 28.000 ofzo.

Herbie

Lid
Hoeveel goedkoper is hij dan de 1.9 TDI, want dit zijn Nederlandse prijzen en die zeggen mij niets.

Of heeft er iemand eventueel Belgische prijzen?

die greenline businessline gaat denk ik een groot succes worden, i.v.m. de 20% bijtelling. ben alleen erg benieuwd hoe dat rijdt...

Patron

Senior Member
de 1.9 Tdi is niet meer te bestellen.
kijk maar op: http://www.autoinbedrijf.nl/index.php?do=ModelChangesView&id_carbrand=6
Je kunt daar de prijzen downloaden...

1.6 TDI commonrail
Tevens is per 1 juni de bekende 1.9 TDI pompverstuiver diesel vervangen door een moderne
1.6 TDI commonrail dieselmotor. Terwijl het vermogen en koppel gelijk zijn aan de 1.9 TDI
motor, is het verbruik en daarmee de uitstoot van CO2 aanzienlijk gereduceerd. De uitstoot
van de 1.6 TDI bedraagt namelijk 119 g/km. Daarmee verdient ook deze motor in de Octavia
een groen A-label.

noize79

Nieuw lid
Besteld

Vrijdag heb ik de interne formulieren voor mijn Skoda Octavia Combi Greenline Business ingevuld. Dus als het meezit hoor ik van de week meer over de verder planning. Begin vorige week heb ik nog contact gehad met een verkoper en die wist mij te vertellen dat de levertijd op ongeveer 12 weken zou liggen. Maar we wachten geduldig af....

Als extra's heb ik nog wel Metallic lak (satin grey), ESP en een MDI-aansluiting. Ik had nog die Crateris 16" velgen willen hebben, maar dit bleek een fout op de site en kan af-fabriek niet geleverd worden. Ik kon via de dealer wel 16" bestellen, maar de meerprijs t.o.v. van 1" verschil vond ik niet de moeite.

Ik rijd nu al enkele jaren met een Ford Focus, dus het wordt wel even spannend om een switch naar Skoda te maken. Diverse informatie op het net, reviews en o.a. dit forum, hebben bijgedragen aan mijn keuze.

Daarnaast was 20%-bijtelling en de uitgebreide uitrusting en de welbefaamde zee aan ruimte, tegenover een vrij kale Econetic.

Zijn er nog mensen die al een Greenline besteld hebben?

Patron

Senior Member
ik rijd nu al bijna 4 jaar ford focus en niets dan ellende :biggthumpdown:
na 2 weken al een lekkende d-stijl en toen nog meer motorproblemen...

Ik heb ook de keuze gemaakt voor een o2, maar geen greenline (kan niet qua km/jaar). Het rijdt iig fantastisch :722:

Levertijd is alleen minimaal 12 weken volgens SkodaNet voor de 1.4 TSI

roofdier

Nieuw lid
@Noize79: Gefeliciteerd met je keuze. Ik heb zelf een tijdje zitten twijfelen tussen de 1.4TSI Elegance Business en de nieuwe 1.6TDI Greenline Business en heb uiteindelijk ook voor de laatste gekozen. Scheelt toch zo'n 7 tientjes bijtelling per maand. Heb er nog niet in gereden maar ik verwacht min of meer dezelfde power vals mijn huidige 1.9TDI maar dan met minder lawaai.

Verder heb ik als extra opties: black magic pearl lak, de Columbus navi (achteraf) en trekhaak.

Heb jij er al in gereden of heb je al reviews over de 1.6TDI gezien?

noize79

Nieuw lid
@Noize79: Gefeliciteerd met je keuze. Ik heb zelf een tijdje zitten twijfelen tussen de 1.4TSI Elegance Business en de nieuwe 1.6TDI Greenline Business en heb uiteindelijk ook voor de laatste gekozen. Scheelt toch zo'n 7 tientjes bijtelling per maand. Heb er nog niet in gereden maar ik verwacht min of meer dezelfde power vals mijn huidige 1.9TDI maar dan met minder lawaai.

Verder heb ik als extra opties: black magic pearl lak, de Columbus navi (achteraf) en trekhaak.

Heb jij er al in gereden of heb je al reviews over de 1.6TDI gezien?

Jij ook gefeliciteerd. Was jij al Skoda-rijder of ga je ook een switch maken?

Nope ik heb er ook nog niet in gereden en ik hou ook de reviews in de gaten, maar ze zijn nog niet verschenen op het net. Blijft wat dat betreft nog wel een beetje stil.

Zodra ik iets tegenkom zal ik het hier posten.

roofdier

Nieuw lid
Ik ben al ruim 4 jaar een tevreden Octavia rijder. Ben nog steeds van mening dat je prijs - kwaliteitverthouding van die auto veruit het beste is. Zelfs na 4 jaar waarin er veel gebeurd is. De 20% bijtelling iis alleen maar een extra reden. Heb ook een paar keer in de Focus van mijn collega gereden (standaard 1.6, geen Eco) en ik vond de Octavia prettiger, maar zoiets is altijd persoonlijk.

Als ik wat meer te weten kom, zal ik het ook posten.

Nog steeds geen review van de octavia greenline ?? In de autoweek is tie ook nog steeds niet opgenomen in de prijslijsten. VErder vind ik op de site van skoda nl ook niet veel informatie.

noize79

Nieuw lid
Nog steeds geen review van de octavia greenline ?? In de autoweek is tie ook nog steeds niet opgenomen in de prijslijsten. VErder vind ik op de site van skoda nl ook niet veel informatie.

Klopt, vind het ook erg stil rond het geheel. Ik controleer geregeld die autobase bij Autoweek, maar inderdaad nog steeds niet in opgenomen.

Aiii

Lid
Niet dat die Carbase super-accuraat is hoor.

Toen ik mijn Octavia Combi FSI Tour kocht stond er in de carbase dat er geen armsteun achter in zat, heb dat doorgegeven op het forum in het juiste topic en zag laatst dat het nog steeds fout staat.

Ding staat propvol dat soort foutjes. Dus het kan best even duren voor de Greenline er met "nieuwe" motor staat nadat het ding al lang te koop is.

Bovenaan Onderaan