Octavia Greenline

Bakkertje

Forumguru
En toch kan de motor een heel ander karakter hebben. Een focus 1.6 tdci
heeft ook ongeveer evenveel vermogen en koppel, maar wordt door de meeste mensen als niet zo'n prettige motor ervaren.

De 1.6 TDCI is inderdaad niet te vergelijken met een 1.9 TDI. Heb zelf een jaar in een 90 pk tdci gereden en had laatst 2 weken een 100 pk tdci. Grote nadeel van die motor is dat ie onderin helemaal niets doet. In z'n 3 een bocht uitkomen is absoluut not done. Inhalen op de snelweg terug van 4 naar 5. Allemaal dingen die (zoals eerder geschreven) veel meer weg hebben van een benzine dan van een diesel. Ik was ook meer dan blij dat ik m'n 1.9 diesel verstoker weer terug had. Wat mij betreft neem ik de herrie van de pompverstuiver voor lief, die loopt echt veel beter!

Waarschijnlijk valt de 1.6 TDI net in de 20% bijtellingsschaal en wordt het dus weer een ouderwets geld vs rijeigenschappen afweging (laat de vrouw het maar niet horen ;))
 

VEEJAY

Forumguru
Is het zo dat zo'n greenline dan altijd minder opties zal hebben (net zoals de GO versie)

Dus een Business line elegance zou niet met 1.6tdi leverbaar zijn? Marketingtechnisch misschien niet?
 
Sommigen waarderen heel erg de onbehouwen duw in de rug van de pompverstuivers. Maar sommigen ergeren zich ook aan de ongelooflijke herrie die dat ding maakt. Ik ben het met beiden eens. Jammer dat VAG de CR diesels niet zo fel hebben weten te maken. Ik heb 1 keer in de nieuwe Audi A4 2.0 TDI 143 pk gereden. Dat ding kwam echt niet vooruit.

Of is het dat de afwezigheid van de PD bijgeluiden het langzamer doet lijken? Gevoel is altijd zeer subjectief.
 

sitechris

Donateur
wellicht, maar de moeite die de auto had om voorbij de 180 te komen, was niet heel erg indrukwekkend te noemen. Maar ik had geen stopwatch bij me, dus geen cijfers.
 

TL@

Forumguru
Is het zo dat zo'n greenline dan altijd minder opties zal hebben (net zoals de GO versie)

Dus een Business line elegance zou niet met 1.6tdi leverbaar zijn? Marketingtechnisch misschien niet?

In België is het momenteel nog zo.
De Passat is nu de eerste met een uitzondering daarop, daarvan kan je nu ook een Highline Bluemotion bestellen (leer is mogelijk, grotere velgen ook maar niet alle groottes die op de normale modellen leverbaar zijn)

Hopelijk sijpelt dit ook door naar de andere VW modellen en Skoda en Seat.
Nu nog een DSG leverbaar maken op de 'groene' modellen en dan kan ik voor de volgende Octavia gewoon terug kiezen wat ik wil (1.6TDI met DSG en leer en nog veel speelgoed) want een automaat wil ik nooit meer missen en leer zou ik graag terug hebben.
 

hemi24

Forumguru
onderstaand het bericht wat ik van Pon retour kreeg ivm mijn besluitvorming rond nieuwe leaseauto:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw getoonde interesse in de nieuwe Skoda Octavia Greenline.
Naar aanleiding van uw vragen, kunnen wij melden dat de Octavia Greenline waarschijnlijk bestelbaar wordt vanaf juni 2009. Informatie over prijzen en de uitrusting zijn
momenteel niet bekend.

Indien u automatisch op de hoogte gehouden wilt worden van alle nieuwe ontwikkelingen bij Skoda, verzoeken wij u zich via onze website aan te melden
voor onze nieuwsbrief.

In het vertrouwen u met deze informatie van dienst te zijn, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

Klantencontact
 

Wasmachineman

Forumguru
Bedankt. En 20% is alttijd mooi meegenomen ! Als de uitrusting nou ook eens top is zoals de BL dan wordt de keus alleen maar makkelijker.
 

hemi24

Forumguru
1.9 PD TDI vervangen door 1.6 CR TDI

Ik heb net even zitten kijken op de configurator van www.skoda-auto.cz en kwam tot de ontdekking dat de 1.9 PD TDI met DPF is vervangen door de "nieuwe" 1.6 CR TDI met DPF.
Dit voor alle met de 1.9 leverbare uitrustingsniveau's.
DSG en 4x4 zijn vooralsnog de goede oude 1.9, evenals de versie zonder roetfilter...

Iemand wellicht inside info van de importeur?!?
 

Bakkertje

Forumguru
Op die site staat ook het volgende:
Hodnota emisí škodlivého CO2 přitom činí pouhých 116g/km v kombinovaném cyklu. Standardní součástí této motorizace je také DPF, filtr pevných částic vzniklých při spalování s integrovaným oxidačním katalyzátorem.

Nu is mijn tjechisch niet zo heel goed, maar ik ben bang dat de greenline niet in de 20% regeling gaat vallen met z'n 116 gr/km CO2 uitstoot.. Dat hebben ze bij VW met de bluemotion dan toch beter voor elkaar, die heeft een CO2 uitstoot waarbij de Golf wel in de 20% regeling valt..
http://www.autoinbedrijf.nl/uploads/modelchanges/1125.pdf
 

Falcon

Donateur
Gaat het hier alleen om de Hatchback uitvoering trouwens? Misschien een gekke vraag.. maar ik zie alleen hatchback previews van de O2 Greenline.

Mooi dat hij in de 20% bijtelling komt te vallen. Nu hoop ik dat de Yeti ook een Greenline model gaat krijgen ;)
 
Bovenaan Onderaan