Octavia II HB en kleine kinderen

EdZ

Donateur
Corné, dat weet ik wel, maar waar het mij om gaat: als mijn auto overwegend korte ritjes maakt met (dus) niet volledig warme motor, is een turbo dan af te raden of maakt het niet veel uit, mits je een beetje beschaafd doet?
.
Ofwel: als ik zou kunnen kiezen tussen bijvoorbeeld een 1.6 zonder turbo en een 1.2TSI, welke zou ik dan beter kunnen nemen, gelet op het door mij aangegeven gebruik?

Bakkertje

Forumguru
Er zijn TSI uitvoeringen met veel problemen, dat zijn de eerste generatie 150+ pk uitvoeringen.De auto die je op het oog hebt is een 125 pk versie. Die zijn een stuk degelijker volgens mij.

• Leuk
Waarderingen: CZK

Joske

Forumguru
met 15000km per jaar (en de langere trip naar je schoonouders) zie ik nog steeds mogelijkheden genoeg om eens wat flink door te rijden als hij goed warm gereden is. Van tegenwoordig zit in bijna elke blok wel een turbo(otje). Waarvan ook nog een groot deel rond de kerk rijdt.. Dus af en toe eens wat hogere toerentallen rijden en je kan met een gerust hart een turboblok rijden!

• Leuk

CDK

Forumguru
zoals @Joske ook al aangeeft dat is geen enkel probleem, eens in de zoveel tijd een keer de paarden uitlaten en dan komt het helemaal goed, zeker bij een 1.2 daar gebruik je al heel snel de extra power die de turbo levert ;)

EdZ

Donateur
Ok, dank. Overigens, Joske, was ik het niet die naar z'n schoonouders rijd, maar de topicstarter. Wiens topic ik nu min of meer heb gekaapt...excuus daarvoor :-)

jalex_h

Forumguru
Wat betreft de vraag over de wagenziekte van kinderen: uit ervaring weet ik dat het niets uit maakt in wat voor wagen je rijd. Mijn vrouw heeft er al haar hele leven lang last van en heeft nog nooit in een auto gezeten waar ze er geen last van heeft, tenzij ze zelf achter stuur zit. Onze 2 zonen idem.
Gelukkig lijkt de oudste er inmiddels overheen te groeien. Op lange ritten staat de emmer standaard op de achterbank, met een plastic zak erin en krijgen ze reistabletten. En zit ik vaak op de achterbank, wat in een Superb zeker geen straf is.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb in mijn huidige O2 combi (met sportonderstel) nooit klachten van de achterbank gehoord. In mijn vorige O2HB met standaard onderstel echter wel. Niet in het dagelijkse verkeer, maar in een wat heuvelachtiger en/of bochtiger landschap hoorde ik regelmatig onwelkome geluiden van de achterbank.

Ik zie hiervoor iemand zeggen dat het niet uitmaakt welke auto je rijdt, dat zal in zijn geval wellicht zo zijn, maar dat geldt lang niet voor iedereen. Ik ken heel wat mensen die last hebben van wagenziekte, waarbij het wel degelijk uitmaakt in welke auto (en op welke positie!) ze zitten.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Sea Bands heten ze. En vooral niks aantrekken van die ze werken niet onzin die je op google ziet. Ze werken wel. Maar als je denkt het werkt niet, dan werkt er niks tegen wagenziekte.

• Leuk

Falcon

Donateur
@CZK: Net even je nieuwe Octavia bekeken, maar netjes hoor! Ik hoop wel dat je nog wat van de prijs hebt afgekregen?

Wat trouwens ook interessant is.. ga even na welke aanpassingen in de boordcomputer kunnen gedaan worden.. hier loopt een topic over op dit forum en wij hebben een aantal mensen die dit voor een gering bedrag voor je willen doen. De dealer kost dit vaak te veel tijd, dus laten ze het aan deze mensen over.

Trefwoord = VCDS / VAGCOM

Laatst bewerkt:
Net als hoofdpijn xD
Nou kan je helaas mededelen dat dit niet tussen de oren zit. Heb al sinds mijn 5e migraine, gelukkig voor mij gaat het maar 1 a 2 keer per jaar goed fout, maar dit zorgt er helaas wel voor dat ik erg gevoelig ben voor hoofdpijn. Dit heb ik dan ook nagenoeg elke week wel een keer :(

Desperado

Forumguru
Eigenlijk zeg je nu "het zit gewoon tussen de oren..."
Dat is soms wel zo lijkt het, als mijn zoon ze vergeet gaat het ook goed, maar het kan ook wel dat hij erover heen aan het groeien is natuurlijk.

Ik heb 1 keer migraine gehad en ben blij dat ik het niet vaker heb. Hoofdpijn is een zaligheid daarbij vergeleken.

Kiswum

Forumguru
Het is een hatchback geworden, alleen al daarom is het een prima keus ;)
Voor de rest heb ik niet veel in te brengen.

Bovenaan Onderaan