Octavia III EBL Ted

TedVlemmings

Forumguru
Vandaag voor het eerst getankt na zo'n 725km. Kon iets van 42 liter in dus dat is best aardig. Voor het eerst in mijn leven ook iemand tegen gekomen bij het tankstation wat erg veel aan het kijken was, en toen ik toen deze persoon uit de winkel kwam nogsteeds in mijn auto zat te kloten met de radio kwam hij even aan om te vragen hoe de auto rijdt, wat hij kosten (in lease etc.) Ik vermoed dat de Skoda weer een toekomstige chauffeur voor zich heeft gewonnen, en dat enkel en alleen met de looks, want rijervaring kan ik de best man niet echt vertellen na 500km. Inmiddels vandaag weer 400km erbij gereden, waardoor totaal nu op 725, komende dagen weer 800 erbij en het blijft een genot. Ik stap met veel plezier in de auto, het is zelfs zo erg, dat ik er naar uit kijk om van Heerlen naar Utrecht te rijden, en dat was voorheen toch echt niet mijn favoriete bezigheid, nu wel!

TedVlemmings

Forumguru
Ik heb in mijn auto overigens nog nauwelijks last van de beslagen ruiten gehad ondanks de nieuwheid. En ik niet zeggen dat ik best veel verschil merk in vlotheid tussen de eco en normale drive modus. Snelheden hervatten op cruise control gaat in de normale modus veel rapper dan in eco. Dus ik ben erg blij met deze optie omdat ondanks wat andere zeggen ik het verschil dus wel erg goed merk!

CoesDoes

Forumguru
Ik heb zelf op dit moment de stuurbekrachtiging op sport en de airco en bochtverlichting op eco, die combinatie zou zonder de setup niet mogelijk zijn, dus ook ik ben er blij mee. ;)
(misschien moet ik de stuurbekrachtiging maar even op normal zetten zodat ik straks met sport de verminderde weerstand door de smallere band kan compenseren.. :D

TedVlemmings

Forumguru
Ik hen juist sturen normaal, verlichting normaal en motor en airco op eco staan. Ik heb nog nauwelijks mijn airco aan gehad overigens. Ik red me nu wel zonder airco tot het weer een graad of 25+ wordt met m'n panoramadak en gewoon de kou :)

TedVlemmings

Forumguru
Inmiddels ruim 1700km gereden in een week. Nog een paar keer zo'n weekje en dan komt er weer wat rust in het werk. Ik vermaak me goed in de Octavia. Zoals je in de foto kan zien heb ik al weer een hele standaard inboedel in de auto liggen. Verbandtrommel, alcoholtesters, stoelhoes voor indien smerige of natte kleding, IMG_20131102_174138.jpg poets spullen, een paar liter 'emergency' diesel, koelvloeistof en motorolie, hulp voor onderweg pakket etc. er moeten hele spannende dingen gebeuren willen ze mij nog ergens gaan verrassen :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Wat dacht je van een survivalpakket (drinkwater, biscuits) en een warme deken :D voor als je onverhoopt eens komt te stranden vanwege sneeuw, bomen over de weg, etc...?

• Leuk
Waarderingen: CDK

TedVlemmings

Forumguru
Ik heb nog wel wat overtollige reserves die ik dan aan kan spreken. Maak me daar in het dichtbevolkte NL niet zo druk over. In bijvoorbeeld Sverige zou het een ander verhaal zijn. Anders zou ik ook een parachute mee moeten nemen mocht ik ooit van een berg af vliegen, of wat scuba gear voor wanneer ik in het water beland

TedVlemmings

Forumguru
Wellicht kan er nog een fles whisky in de kofferbak. Als het dan echt koud wordt kun je je intern nog wat verwarmen en beter laten slapen

TedVlemmings

Forumguru
Vandaag eens een keer lekker rustig gereden richting werk en terug. 80 waar je 80 mag, 110 waar je 100 mag en 120 waar je 120 en zelfs 130 mag. In tijd maakt dit geen fluit uit over 95km gezien, in verbruik was het 1:19 op de heenweg en 1:21,5 op de terugweg (heenweg is bergop, terugweg bergaf :deuk:). Als ik dit gecombineerd aan blijf houden dan ben ik erg tevreden. Ik zit nu op zo'n 2000km, dus echt betrouwbaar worden de cijfers pas over een paar weekjes denk ik. Tot nu toe hoor je mij niet klagen over het verbruik, het bijkomende comfort van de auto en rijplezier wat ik ermee heb!

TedVlemmings

Forumguru
Ted, ik zit eens naar jouw handtekening te kijken, maar koop/lease jij elk jaar een nieuwe auto?
Nein, alhoewel ik in mijn studententijd niet veel langer als 1,5 jaar per auto heb gedaan is dit volledig toe te spitsen aan voorloop auto's. Ik begon in de Octavia (waarvoor ik veel te veel betaalde omdat het een kale ambition ofzo was en ik betaalde maandelijks al het tarief van mijn bestelde O3) en ben na enkele maanden overgestapt op de Ibiza omdat die in de pool kwam en DSG had (vond dat een leuke reden om te wennen aan DSG alvorens mijn eigen auto in ontvangst te mogen nemen, en omdat hij zo schadelijk was koste hij ook veel meer waardoor ik meer "waar voor m'n geld" kreeg). Nu heel blij die auto in te hebben geleverd en in de Octavia te rijden die ik vanaf dag één had willen rijden. Ik heb in totaal 6 maanden in een voorloop auto door moeten brengen namelijk.

Als ik zo door ga qua kilometers verwacht ik deze auto in 2,5 jaar "op te rijden", wat daarna volgt zie ik dan wel. Als de auto's niet extreme vooruitgang boeken en de prijs mooi is dan zie ik overname wel zitten (daarom ook precies volgens eigen wensen besteld, en niet met budget rekening gehouden). Mocht de prijs rampzalig zijn (kans is groot) en er leuke nieuwe leasemogelijkheden zijn dan zwaai ik ter zijner tijd de auto (vermoedelijk met tranen in de ogen) uit.

Bovenaan Onderaan