Octavia III EBL Ted

TedVlemmings

Forumguru
Na zo'n 3000km in twee weken en veel regen de laatste dagen is me opgevallen dat de ruitenwissers het water zo wegdrukken dat het gecentreerd op mijn bestuurdersruit loopt en daar heel de ruit besmeert met water. Met hoge snelheden en normale tot zware reden resulteert dit in niets meer kunnen zien in de linker spiegel vanwege de waterval aan regen die over de raam heen gaat. Dat is toch wel iets wat ik wat minder fijn vind en ik ga morgen eens kijken of er ergens misschien een rubber ofzo niet goed zit, dit verhoogd namelijk het veilig in en uitvoegen op de snelweg niet echt als je totaal geen zicht heb in je spiegel en daardoor dus veel minder goed in de gaten kunt houden wat er zich allemaal afspeeld achter je op de linker baan. Andere toevallig vergelijkbare ervaringen, of ben ik hierin een uniek geval?

Cordoba

Forumguru
Ik begrijp dat je last hebt van regenwater op de portierruit bij je spiegel?

Misschien eens het volgende proberen op je zijruit:
rain-x-anti-pluie.jpg

Ik heb het ook op de zijruiten van mijn voorportieren zitten en boven 65 km/u loopt de regendruppels echt van de ramen af. Per automodel, en omstandigheden kan het wat schelen, maar ik vind het een prettige verbetering van het zicht. Je zou ook de voorruit kunnen doen, dan zou je minder gebruik van de ruitenwissers hoeven maken, en kan het zicht op de spiegels ook al beter worden.

TedVlemmings

Forumguru
Zojuist de ruit behandeld met turtle wax rain kleer, zou hetzelfde moeten werken. Nu wachten op ervaringen. Wat water erop sprenkelen resulteerde iig tot het gewenste effect zo lijkt het, dus nu hopen dat de praktijk hetzelfde brengt!

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Zojuist de ruit behandeld met turtle wax rain kleer, zou hetzelfde moeten werken. Nu wachten op ervaringen. Wat water erop sprenkelen resulteerde iig tot het gewenste effect zo lijkt het, dus nu hopen dat de praktijk hetzelfde brengt!

Er zijn verschillende vergelijkbare producten, wat ik lees van mensen die ervaring hebben met meerdere merken, komt de Rain-X er bijna altijd als beste uit (of qua standtijd, of qua effect). De tijd zal leren of het helpt.

TedVlemmings

Forumguru
Hoge snelheden? 120kmh en regen geen probleem hoor, mensen die dan gaan remmen zijn wel een probleem. Het werkt overigens goed dat spul. Straks ging het weer goed tekeer op de snelweg, mijn linkerruit is vrijwel continu 'droog' geweest. Je ziet goed verschil met de andere ruiten in de auto, maar daarbij die het gelukkig niet hinderend dus die laat ik lekker zoals het is.

• Leuk
Waarderingen: CDK

TedVlemmings

Forumguru
Zo, vandaag bij @Antera geweest voor wat VagCom toevoegingen. Leuk om te zien hoe het werkt, en nu beschikt mijn auto naast al vele luxes ook nog over de volgende opties:

Spiegel kantelen bij achteruit rijden
Regensluiten van ramen e.d. (van het weekend testen of dak ook sluit)
5 x comfort knipperen
Alarmlichten bij noodstop
Laptimer
Needle swipe en nog wat andere gadgets
en om alvast aan de verplichte veiligheidsnormen te voldoen voor auto's geproduceerd in 2014 of later Achterlichten aan tijdens DRL

Thorgal

Forumguru
En wat zijn je ervaringen tot nu toe?
Ik had laatst dezelfde ervaring en dacht toen aan wat ik hier had gelezen dus ook een flesje rainx gekocht maar, gelukkig, nog geen zware regenval gehad sindsdien.

Ook benieuwd of het pano dak sluit als het gaat regenen.
Ik zie het al voor me hoe je dat gaat testen.... Met paraplu op in de auto, dak open en hopen dat hij sluit :maakmegek:

TedVlemmings

Forumguru
Bij mij werkt dat regen spul tot nu toe erg goed. Heb de raam pas een keer behandeld. Het regentesten is nog niet gelukt. Gister met een gieter geprobeerd maar volgens mij doet de regensensor niets als de auto loopt maar stil staat. Ruitenwissers en ramen deden niets namelijk.

TedVlemmings

Forumguru
@Racer-X je mag altijd komen kijken om de toevoegingen te ervaren. Het regensluiten is met bij gebrek aan regen nog niet gelukt om te testen maar heb er het volste vertrouwen in dat het werkt. Ik rijdt nooit met open ramen eigenlijk maar als ik nu de regen tegemoet rij ga ik het toch eens testen. Nu hoop ik niet snel en vaak op regen, maar nu stiekem wel!

Blackokkie2

Forumguru
Ted, stuur je partner/kind/buurman/? naar buiten met de tuinslang en rij onder het opgesproeide water door om te testen. Als het niet werkt heb je in elk geval schoon water op je bekleding.

TedVlemmings

Forumguru
Nogsteeds geen regen. Wat me wel opvalt is dat na het achteruit rijden de spiegel mooi terug klapt maar na een paar keer staat de spiegel dan wel niet meer zoals het hoort. Uiteindelijk komt het er nu op neer dat ik na een aantal keer parkeren steeds de spiegel bij moet stellen (bij staat dan te laag). Geen idee of ik iets fout doe of dat de spiegel net te weinig terug kantelt steeds, nu maar weer standaard de spiegel in 0 gezet, dan zet ik m wel op R als het echt nodig is.

Antera

Donateur
Ted, stuur je partner/kind/buurman/? naar buiten met de tuinslang en rij onder het opgesproeide water door om te testen. Als het niet werkt heb je in elk geval schoon water op je bekleding.

Ho Stop. Let op je blijft rijdend altijd baas over je auto. Rain closing geld alleen als de auto op slot staat en niet als je rijd. Je zou dan je ramen niet meer open kunnen doen wanneer jij dit wenst.

Bij de eerdere modellen moest de wisserhendel wel in de interval stand staan of dit nog zo is of het altijd werkt is mij helaas nog niet bekend.

Cordoba

Forumguru
Wat Mark/Antera al aangeeft, en testen kun je door met plantenspuit, flesje water of iets dergelijks wat water op de voorruit te gieten net boven de aanzet van de binnenspiegel (sensor zit in de voet van de spiegel).

TedVlemmings

Forumguru
Ho Stop. Let op je blijft rijdend altijd baas over je auto. Rain closing geld alleen als de auto op slot staat en niet als je rijd. Je zou dan je ramen niet meer open kunnen doen wanneer jij dit wenst.

Bij de eerdere modellen moest de wisserhendel wel in de interval stand staan of dit nog zo is of het altijd werkt is mij helaas nog niet bekend.
Ah dat verklaard een hoop. Dan ga ik het eens op die manier testen!

Blackokkie2

Forumguru

Bij mij werkt het in ieder geval wel als de wisserhendel op automatisch staat.

Joske

Forumguru
klopt, rainclosing werkt normaal gesproken enkel indien aangevinkt (of geactiveerd) en wisserhendel op interval. (bij aanwezigheid van een rainsensor natuurlijk..)

TedVlemmings

Forumguru
Na een dikke 17k KM gaat morgen de auto terug naar de dealer vanwege een storing met de parkeersensoren. Enkel de achter sensoren doen het nog dus men verwacht een probleem met de bekabeling of met een of ander stroom verdeel ding. Ben benieuwd. Auto verder probleemloos gereden tot nu toe op enkel af en toe wat geluidjes na van bijvoorbeeld de brandstofpomp die ik als bestuurder kan horen (combinatie van goede oren en zachte muziek waarschijnlijk dat ik het binnenin hoor) en dat de tank te snel aangeeft dat hij leeg is. Dat inhoud van de tank issue wordt morgen ook naar gekeken maar daar verwacht ik eigenlijk niet veel serieus op terug te horen. Hopelijk heb ik de auto met werkende sensoren weer snel terug!

Bovenaan Onderaan