Octavia III RS

Hans_RS

Forumguru
Je kan natuurlijk ook gewoon niet te snel rijden. bespaar je nog meer geld.

maar dat zou helemaal stom zijn zeker...

• Leuk
Waarderingen: Arco

vw125

Forumguru
Nog een weetje: De Xtreme velgen zijn blijkbaar niet meer leverbaar...[/quote]

En weet je ook de reden waarom ze niet meer leverbaar zijn?

Arco

Forumguru
Nog een weetje: De Xtreme velgen zijn blijkbaar niet meer leverbaar...

En weet je ook de reden waarom ze niet meer leverbaar zijn?[/quote]
Door het succes van de velgen kan de toeleverancier niet meer volgen met wachtijden van 10 maanden tot gevolg.
De velgen zouden ook uit de configuratie van Skoda gehaald worden maar heb dit nog niet gecheckt...

Arco

Forumguru
@vw125 : ik ben eens gaan kijken naar de configurator: zijn nog altijd te bestellen. Ik begrijp er geen snars meer van...
Iemand op dit forum nog Xtreme velgen in bestelling?

Arco

Forumguru
Je kan natuurlijk ook gewoon niet te snel rijden. bespaar je nog meer geld.

maar dat zou helemaal stom zijn zeker...

Mij is aangeraden om steeds octaan 98 te tanken...dat loopt wel snel op in de VRS-modus :nailbiting:
Is gas in de toekomst een optie met dergelijke TSI motoren? Heeft iemand deze optie al overwogen?

vw125

Forumguru
@vw125 : ik ben eens gaan kijken naar de configurator: zijn nog altijd te bestellen. Ik begrijp er geen snars meer van...
Iemand op dit forum nog Xtreme velgen in bestelling?

Ik heb gisteren contact gehad met de verkoper van mijn dealer en die bevestigde inderdaad dat de extreme wheels niet meer te verkrijgen zijn.

Hans_RS

Forumguru
Mij is aangeraden om steeds octaan 98 te tanken...dat loopt wel snel op in de VRS-modus :nailbiting:
Is gas in de toekomst een optie met dergelijke TSI motoren? Heeft iemand deze optie al overwogen?

wel, dat was en is nog altijd steeds mijn plan om er gas in te leggen. want ik doe veel km's. dus, ik had uiteraard op voorhand opgezocht of dit mogelijk was, gezien de directe injectie etc. ik vond veel recente VW-motoren in audi's en vw's die waren/zijn uitgerust met gas. dus ik dacht dat dit geen probleem was. na dat mijn motor was ingereden, heb ik bij 4 bedrijven offerte gevraagd. 3 bedrijven zeiden dat er voor mijn wagen (RS TSI dus) momenteel nog geen installatie bestond. 4e heeft nooit geantwoord...

Arco

Forumguru
wel, dat was en is nog altijd steeds mijn plan om er gas in te leggen. want ik doe veel km's. dus, ik had uiteraard op voorhand opgezocht of dit mogelijk was, gezien de directe injectie etc. ik vond veel recente VW-motoren in audi's en vw's die waren/zijn uitgerust met gas. dus ik dacht dat dit geen probleem was. na dat mijn motor was ingereden, heb ik bij 4 bedrijven offerte gevraagd. 3 bedrijven zeiden dat er voor mijn wagen (RS TSI dus) momenteel nog geen installatie bestond. 4e heeft nooit geantwoord...
Inderdaad, ik

Ik had me ook geïnfomeerd en kreeg volgend antwoord:
Beste,
"We bouwen op wekelijkse basis TSI en FSI motoren naar LPG van de 1.2l TSI tot de V8. Deze systemen worden per motorcode bij de fabrikant ontwikkeld, hierdoor is het belangrijk dat wij de motorcode van de wagen kunnen kennen. Zo een 80% van het VAG wagenpark is al ontwikkeld. De reeds ontwikkelde systemen rijden gewoon vlekkeloos op LPG.
hopende u zo correct mogelijk te hebben ingelicht.
Met verdere vragen en/of onduidelijkheden kan u steeds bij ons terecht."

Ik denk dus dat wij met onze RS bij die 20% zitten....

Arco

Forumguru
Waarom een TSI kopen om achteraf op LPG te leggen?
Was een RS Tdi dan geen betere keuze geweest?
Ja daar hebben we het wel over gehad. Ik doe eigenlijk weinig kilometers en mijn vrouw rijdt met een Diesel (doet meer kilometers). Op mijn werk zijn er collega's die sportieve wagens hebben (Saab bijv.) op LPG. En die klagen er niet over, integendeel. Dat deed me erover nadenken om toch een benzine te kopen en misschien op termijn LPG te leggen (met Diesel gaat dat uiteraard niet).
Ik schat dat ze binnen 2 jaar deze motor wel op LPG kunnen laten draaien (misschien dat ik het dan overweeg). Zeker nu nog niet. Maar om LPG rendabel te maken, moet je ook wel een aantal kilometertjes per jaar rijden...
We will see...

Je kunt je auto nu al ombouwen naar LPG. Het nieuwe systeem van BRC bijvoorbeeld is geschikt voor de nieuwe octavia rs. Het grote voordeel van het nieuwe systeem is dat je volledig op gas rijdt (en start)

• Leuk
Waarderingen: Arco
Bovenaan Onderaan