Klopt het dat wanneer je de VRS mode in schakelt, de versnellingsbak ook automatisch langer doortrekt? Maar niet zo lang als in S stand?
Voorbeeld, ik reed altijd op de gewone Drive stand met de boordcomputer op normaal. Sinds eergisteren heb ik hem wat langer op VRS mode ingesteld en merk ik of denk ik te merken dat de bak iets later op schakelt, niet bij 6 km/h maar pas bij 10-12 km/h, dit rijd vele comfortabeler vind ik, omdat hij van mij bij stapvoets verkeer bv niet hoeft te schakelen naar 2, om dan telkens onnodig terug en weer op te schakelen. Ik weet dat sommigen dit "oplossen" door de bak manueel te bedienen, maar ik ben zo geen fan van de stuurflippers ( enkel om effe snel in te halen wel eens leuk ) .
Ook zit er dus verschil op de bak zelf in S te zetten en de VRS mode aan te zetten, heb ik ondervonden, aangezien hij in S stand op de bak zelf heel lang doortrekt en afhankelijk van de snelheid waarmee je het gas in duwt ( logisch ) maar wanneer ik hem puur en alleen met de VRS knop op sport zet, en dus de bak in Drive laat, vind hij wat mij betreft een mooie balans tussen sportief en zuinig.
Voor het goede begrip is mijn DSG al getuned en aangepast.