Octavia III RS

Heren, weet iemand van jullie waar ik een bescherm hoes kan vinden voor over mijn rs stoelen? Mijn kleine trappelt met haar voeten de hele tijd tegen de achterkant van de voorstoelen.

Alvast bedankt voor enige tips.
 

Fmoon

Forumguru
Ik riep een paar keer naar achter dat ze daarmee moesten stoppen, werkt ook .

Je voelt dat namelijk erg goed ja. Ben benieuwd wat voor hoezen dat zijn.
 

MY00

Senior Member
Poeh, via de Octavia Facebook pagina kwam in contact met iemand welke een RS wilde kopen.
Ik ben helemaal verbaasd over de prijzen welke men durft te vragen en waar de auto's ook voor verkocht worden!!!
 

Spector

Forumguru
Tweedehands automarkt is op het moment sowieso aan de hoge kant door de leveringsproblemen van nieuwe auto's. Een RS is altijd al een redelijk "waardevaste" auto geweest.
 

MY00

Senior Member
Van de leveringsproblemen weten we alles van, Mijn vrouw heeft als nieuwe lease auto een Octavia besteld.
Dat een RS waardevast is. Toen ik die van mij kocht, Oktober 2018, werd er flink afgeschreven. De verschillen tussen Duitsland en Nederland waren toen erg groot. Is dit bij nieuwere auto's wel vaker zo. Ik was en ben er erg verbaasd over.
Niet dat ik mijn Octavia voor die prijzen weg doe. Rijdt veel te lekker.
 

Spector

Forumguru
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een vervanger, zou graag nog een O4 RS245 bestellen maar dat kan niet in Nederland. Rij zakelijk, dus ook niet alle import auto's zijn van interesse. Blijft een beetje puzzelen. Inderdaad ook gezien dat er nog best wat restwaarde op mijn huidige RS staat, dus wachten op een goede mogelijkheid.
 

leon-cupra

Forumguru
De restwaarde mag mss hoger ligger dan 5 jaar geleden, maar de aankoopwaarde van een nieuwe ligt ook veeel hoger. Voordeel als klant doe je zeker niet.
 

Fmoon

Forumguru
Ik ben ook alweer enige tijd bezig met een auto maar deze vroeg gewoon echt teveel ervoor, al gaf die mij wel echt een mooi bedrag terug voor mijn RS. Ik krijg nu hetzelfde terug als 3 jaar geleden.

Vraag me af als ik hem particulier zou verkopen of ik er meer voor zou krijgen.
 

philippe bakker

Forumguru
De RS die ik gehad heb heb ik gekocht voor 24.000 euro ( was 1 jaar oud) dan 5 leuke jaren mee gereden en voor 14000 verkocht. Das 2000 per jaar. De benzine heeft me meer gekost dan de afschrijving!
 

MY00

Senior Member
Daar wordt nu in Nederland dus nog gewoon 20k voor gevraagd en worden er ook nog voor verkocht!!!
 

JeSko

Forumguru
België idem, variërend van 11.000 voor een hoge kilometerstand Diesel van 2014, Euro 5 met 184 pk, tot 32.000 voor een lage kilometerstand Benzine RS facelift met sper en 245?pk .
 

Fmoon

Forumguru
Ja zeker, ze geven ook aan hem zo kwijt te kunnen zijn voor 22. Dus om het particulier te verkopen is eigenlijk niet rendabel met eventueel gezeur enzo.
 

dirkie996

Forumguru
Mijn vorige wagen, Octavia III fl RS combi dsg 230pk, van 2017 en met 54000km, is net verkocht voor 26990€ (in BE). Dat zijn inderdaad hoge prijzen, die worden betaald.
 

JurgenM

Forumguru
2,5 jaar geleden de mijne (RS245) verkocht aan een prijs waar ze nu nog aan verkocht worden, of zelfs meer.
Meer km's en ouder, absurd eigenlijk maar gezien de situatie snap ik het wel.
 
Bovenaan Onderaan