Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
In BE staan er twee particulier te koop in die range. Vraagprijs 21-22k , dus verkoop 20-21k , daar de BPM op (900€ ongeveer) je komt op 21-22k …. Ruil maar in … minste miserie en geen gezeur van mensen met te weinig geld
 

leon-cupra

Forumguru
@Fmoon gewoon achterwielaandrijving of Xdrive? Achterwielaandrijving rijdt enorm plezant. Kan je lekker mee spelen. Als daily wel zeker goede winterbanden kopen .. ga je nodig hebben :D

denk dat je bij bmw ook veel minder problemen ga hebben met de multimedia. Denk dat zij dat express nog niet zo uitgebreid hebben gedaan zoals bij VAG.
 

dirkie996

Forumguru
Ik laat de mijne ook over bij de dealer. Door ‘t feit dat we terug ‘n Skoda kopen die redelijk goed uitgerust is ( Karoq 2.0 tsi 4x4 Sportline en nog diverse opties, zit je ook al aan +50k catalogusprijs) hebben we ‘n mooie korting gekregen en ‘n mooie overname. Wat ‘t plaatje mij op ‘t eind kost, telt voor mij. En liefst met zo min mogelijk gezeik van wannebee kopers , die enkel uit zijn op ‘n testritje.
 

Fmoon

Forumguru
Ja ga ook niet op die eventuele paar 10tje kijken hoor. Inruilen inderdaad beste keuze. @leon-cupra, yep achterwiel aandrijving. Op banden bespaar ik geen euro dus dat moet goedkomen! En hoef er ook niet mee op wintersport. Denk dat ik me in Nederland en prima mee redden zal met goede banden.
 

leon-cupra

Forumguru
@Fmoon winterband is niet alleen voor op wintersport hoor :D
Achterwielaandrijving , redelijk wat vermogen en winter is best een goede winterband hoor. Bij hele natte banen zal je al merken wat dat doet bij wat sportievere rijstijl, laat staan met gladde wegen ;)
Rij zelf niet met winterbanden gewoon omdat ik te weinig kms doe maar bij dagen waar het zeer glad is , laat ik de M2 liever thuis staan en dan ga ik wel met de Superb weg.
 

leon-cupra

Forumguru
Pfff … +50k voor een Karoq … wat een prijzen. Dat zou ik er nooit aan geven.
Je hebt dan wel nieuw maar dan nog … jonge okkazie voor dat geld en je krijgt veel meer terug voor jouw geld.

familie van mij heeft onlangs een nieuw 2.0 sportline kodiaq gekocht … 48.000€ netto ..

maja laat er nog maar mensen nieuw kopen, dan kan ik tweedehands goedkoper rijden :D
 

Fmoon

Forumguru
Ik heb nu ook op de Octavia Winter zitten. Onder de 8 graden gaan ze eronder bij mij omdat de Supersports het dan niet leuk meer vinden. Zal bij de BMW ook gebeuren. Zit overigens een Sperdiff op, dus kan wel wat uithalen Nu nog even de keuze maken, maar er gaat zeker wat moois voorbij komen als deze die ik nu op het oog heb het niet worden gaat, het heeft geen acute haast er wil niet in de tunnelvisie komen op 1 auto.
 

dirkie996

Forumguru
@leon-cupra : +50k is wel volledige catalogusprijs zonder de kortingen, hé.
Ik zou nooit zoveel betalen voor ‘n Karoq. Doe daar maar tussen de 4 á 5k vanaf + ‘n goede overname voor de RS en dan krijg je heel andere cijfers.
 

MY00

Senior Member
Pfff … +50k voor een Karoq … wat een prijzen. ..........
familie van mij heeft onlangs een nieuw 2.0 sportline kodiaq gekocht … 48.000€ netto ..

maja laat er nog maar mensen nieuw kopen, dan kan ik tweedehands goedkoper rijden :D

2e hands jonge Octavia's (jonger dan 1.5 jaar) zijn in Nederland momenteel duurder dan een nieuwe. Met betrekking tot die nieuwe, men heeft deze dan tussen de 8 en 14 maanden geleden besteld.
 

dirkie996

Forumguru
@dirkie996 4-5k er vanaf is dan nog heel veel geld voor een Karoq. ;)
Tsja, het is maar hoe je 't bekijkt. Auto's kosten momenteel zeer veel geld, en als ik dit dan moet uitgeven, dan liefst aan 'n nieuwe, met 0km en fabrieksgarantie. Ik weet ook, dat ik voor dat bedrag op de tweedehandsmarkt, mooie wagens, van 'n hogere categorie kan vinden, die ik mij anders niet kan veroorloven.Ik kon ook gaan voor de gewone Sportline met 1.5tsi, maar dan enkel met voorwielaandrijving, wat 'n stuk goedkoper zou zijn, maar ik wou persé de 2.0tsi.Kwestie van niet teveel te downsizen na de RS. Hopelijk zal de bestelde Karoq aan de door ons gestelde eisen voldoen.
Dit en het vooruitzicht dat we de eerstkomende jaren, buiten normaal onderhoud, geen kosten zullen hebben, maakte voor ons de keuze gemakkelijk.
 

leon-cupra

Forumguru
@dirkie996 , ieder zijn ding hé. Ik zou gewoon dergelijk bedrag niet aan een Karoq geven. Dergelijke bedragen geef ik ook uit aan wagens maar dan tweedehands. Dan heb je, zoals je zelf zegt, een tweedehandse in een hogere klasse. Gisteren eens gezien , om een voorbeeld te geven : voor dezelfde prijs heb je een X3 2.0 xdrive met m-pakket en heleboel opties met amper 8.000km … zoiets zou dan eerder mijn voorkeur dragen. ;)

nieuw is absoluut leuk maar van zodra de garage uitgereden, is het “absoluut nieuw” er ook af. Dan is het identiek zoals een tweedehandse. En een nieuwe is ook niet altijd probleemloos. Hopelijk is die van jou probleemloos. Wens niemand problemen toe hoor ;)
 

louigi58

Senior Member
Na 4 jaar Octavia RS is het tijd voor iets nieuws, voor mij is er in de Skoda stal niet meer iets leuks te vinden. Ik wil niet naar een RS 245 met 1.4 en accupakket. Ik ben op dit moment bezig met een Cupra Ateca ABT om toch nog wat plezier te beleven zonder extra accupakket.
Zo houd ik mijn vermogen zoals ik het op dit moment heb met als voordeel de 4 wiel aandrijving.
Zal voor de caravan zeker een vooruitgang zijn kwa wegligging. De O3 was in vergelijking met de 2FL minder stabiel met caravan door de grotere overhang. Ik was nooit zo voor Seat en al 20 jaar Skoda fan, maar helaas is al het leuks verleden tijd.
Ik zal in elk geval het mooie Skoda forum missen, al heb ik er de laatste tijd niet meer veel gebruik van gemaakt.
 

Toutje

Lid
Hoi RS'ers, wat lees ik hier veel over leeftijd. Daar heb ik wel een opmerking over. Reed zo'n 3,5 jaar geleden mijn mooie fijne blauwe RS (op de foto van @dirkie996 zou het 'm kunnen zijn) voor het laatst naar een garage, waar ik hem heb ingeruild op een 8 maanden oude Kadjar. Vooralsnog een prima auto, maar Frans. Jahh..., hoge instap..., maar ik kreeg geen last van de rug. Best duur aan bandjes en peur (reed regelmatig de grens over en had tochjes naar A, I, F, B en ES en er stond zo'n 107K op. En de lol in autorijden was naa een maandje of 3 wel verdwenen als sneeuw voor de zon...!

De reisjes werden daardoor ook wel minder en om een lang verhaal kort te maken: zoals in mijn forum voostelpost staat is het wachten op mijn Combi 2.0 RS metalic Grey !! Koste een paar centen, maar kon mijn geluk niet op bij de proefrit van zo'n 100km. Dus niks leeftijd, niks rustiger rijden ennuhhh ik kan het weten: bijna 72, opa met 4 kleinkinderen en stil going strong. En de leeftijd... die zit tussen de oren en wordt -zodra ik hem heb want kenteken duurt nog even- direct vervangen door de kickstart !!

Ik ga straks mmet kramp in de kaken -van 't grijzen- rondkarren !!
 

EdK

Forumguru
Dus niks leeftijd, niks rustiger rijden ennuhhh ik kan het weten: bijna 72, opa met 4 kleinkinderen en stil going strong.
Ohhhhhhhh je bent gewoon met je tweede jeugd bezig .....
Ja dat maakt het een stuk duidelijker, hebben er hier nog één met een Polo GTI die gelukkig zelf al zegt "hou ouder hoe gekker " ....:koffie:
 

Toutje

Lid
Hmmm..., daar kan ik deels in mee gaan: met alles eigenlijk maar "gekker"...? Door mijn fotografen werk heb ik gezien hoe Maria Teresa de Filippis (1916-2016) in 2011 (83 of 84) tijdens de Ennstal Classic in een Maserati F250 werd gehesen, omvooral toch maar nog een paar rondjes tijdens de finale te kunnen rijden. Geweldig toch...?!!! En ik ken er nog wel een paar (Sir Stirling Moss bijvoorbeeld). Ik hoef dan nog maar een jaartje of 12. Dan ga'k helemaal met @EdK mee...:thumbsup::cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Toutje

Lid
Dan ga je parachute springen met je kleindochter zeker ???:D
Haha, de kleine meid zou het durven...!! De jongens... hmmm? Ik zelf... voor geen prijs... uhhh als ze beneden een mooie Mercedes-AMG AMG GT neerzetten neem zelfs ook nog een paar lessen om op de goede plek te kunnen neerkomen. Lachuhhh...!!
 
Bovenaan Onderaan