Bij mij gaat de RS er nu toch uit na 5 jaar en zo'n 50000km. Zoals ik met de motorfiets ook rustiger aan ben gaan doen ( van Ducati naar BMW 1250RT) wordt de Octavia ook vervangen door iets minder sportiefs. Ik volg dus niet 't voorbeeld van verschillende leden hier, door 'n Mercedes of BMW met nog meer pk's aan te schaffen.
Ik was en ben nog steeds heel tevreden over de Octavia, maar wou eens iets anders, en zodoende eens gaan informeren bij de dealer van VAG. Eerst zag ik graag de Cupra Formentor ( 190pk versie), maar toen m'n vrouw die zag, vroeg ze me: " Wanneer vertrek je naar de maan ermee?" Zo spuuglelijk vond ze die. En toen ik op de configurator keek, was die met enkele opties nogal duur.
Mijn doelstellingen waren, 'n vlotte wagen met gemakkelijke instap ( ja , ik ben eind de vijftig
), waar ik desnoods ook eens mee in de winter naar de Pyreneeën ( lees Andorra) kan gaan.
Toen eens gaan kijken bij de Skoda modellen. De Kodiaq vonden we veel te groot voor ons beiden, en de Kamiq vond ik dan 'n te grote stap terug.
Zodoende zijn we uitgekomen bij de Karoq facelift. Het wordt de Karoq Sportline 2.0tsi dsg7 4x4 in de kleur graphite Grey,
met nog enkele opties erbij. Levertijd wordt 'n groot vraagteken, maar op de bestelbon staat sept '22. We zullen zien, want 't is nog steeds geen straf om met de RS te rijden.
Ik zal dan op de Karoq pagina wel de bestelde wagen met z'n opties voorstellen.