Octavia III

Heb je een foto van de velgen die je hebt besteld? Ik vind de aftermarket velgen vaak een beetje cheap overkomen, maar ik twijfel er wel over. Vindt de standaard wielen ook te ver naar binnen staan..

thekawa

Forumguru
Heb je een foto van de velgen die je hebt besteld? Ik vind de aftermarket velgen vaak een beetje cheap overkomen, maar ik twijfel er wel over. Vindt de standaard wielen ook te ver naar binnen staan..

het is voor mij ook een gok. Maar een maatje van mij had een 02 waar hij 18" luxon? velgen met et45 onder had. Die stonden wel netjes naar buiten vond ik.

ik ben ook erg benieuwd hoe het eruit komt te zien, dus heb even een paintje geprobeerd, maar daar ben ik niet zo goed in hahaha. Wilde deze eerst niet posten, omdat er waarschijnlijk genoeg haters van mijn setup zijn... maar zal em met je delen. (kan em altijd nog verwijderen)

Bijlagen

• skoiiiracebl.jpg
    skoiiiracebl.jpg
    847 KB · Weergaven: 139
Het misstaat niet, maar zou niet mijn eerste keuze zijn.

Toch bedankt voor de foto.
Heb je ook een foto van de 18" Luxon van je maat?

thekawa

Forumguru
Het misstaat niet, maar zou niet mijn eerste keuze zijn.

Toch bedankt voor de foto.
Heb je ook een foto van de 18" Luxon van je maat?

iedereen natuurlijk zijn mening :) anders reden we allemaal hetzelfde :)
ik heb mn whatsapp door gebrowst maar die gaat niet zo ver terug. En zijn o2 is inmiddels al ingeleverd... sorry

CDK

Forumguru
@thekawa, zou ook niet mijn keuze zijn, maar smaak is persoonlijk.

@sNielz, als je de OEM velgen het mooiste vind, maar optisch te ver naar binnen vind staan, zet je er spacers tussen, die zijn er al vanaf 5mm

greetz Corné

luc

Nieuw lid
Ik vind het jammer dat wanneer je auto van zo veel geld koopt je bijna niet meer weet wat je krijgt.
Wel of geen spoiler op de achterklep, wel of geen handles om de rugleuning voorover te klappen.
Ik vind het al met al wel schandalig.
Het ene pakket naar het andere wordt je om de oren gegooid. waarom de onderdelen niet los aan te vinken dan weet je wat je krijgt.
Dan nog de kleur die moet je maar van een plaatje zien of een rondje Nederland.

Darkside

Forumguru
Als skoda nu het enige merk was die zo bezig is, zou ik je gelijk geven.
Maar dit zie je echt overal.
Elk merk heeft pakketten. En Elk merk heeft modeljaar wisselingen waarin de inhoud van de pakketten veranderd.
En geen een dealer heeft alle kleur(combinaties) in de showroom staan.

Neemt niet weg dat het lastig is. En dat het een slechte zaak is dat PON en de dealers (geld ook voor opel, peugeot,etc ook) je vaak ook niet kunnen helpen.

• Leuk
Waarderingen: CDK
@thekawa, zou ook niet mijn keuze zijn, maar smaak is persoonlijk.

@sNielz, als je de OEM velgen het mooiste vind, maar optisch te ver naar binnen vind staan, zet je er spacers tussen, die zijn er al vanaf 5mm

greetz Corné

Is een Belgische wagen en ik weet niet wat de leasmaatschappij daarvan vind.. iemand ervaring?

CDK

Forumguru
Is een Belgische wagen en ik weet niet wat de leasmaatschappij daarvan vind.. iemand ervaring?

als je ze uit eigen zak betaald en er later op zet, is er geen haan die er naar kraait, maar ik geloof niet dat je het voor elkaar krijgt als part of the deal met de maatschappij.... maar het is natuurlijk wel te proberen :)

greetz Corné

Zou kunnen. In een deal met de leasemaatschappij heb je nooit gezeik, dat heeft wel de voorkeur.
Hoe zit het met uitlijnen? moet dat na het plaatsen ook nog gebeuren? En balanceren? (heb er echt geen verstand van :D

Eventueel zou ik ook voor de themisto of luxon kunnen gaan van de Superb. Of misschien heeft de nieuwe Superb ook wel nieuwe velgen met een betere ET-waarde? Rij je in je Octy ook nogeens iets exclusiever.

andrehj

Forumguru
Nee, maar vergeet niet dat je dan ook 5 mm langere bouten nodig hebt! En het is bij die dunne spacers altijd erg twijfelachtig of de naafcentrering nog wel werkt. (Bij dikke spacers hebben de spacers weer een centrering, twee centreringen geeft ook weer meer kans op onbalans). Ik zou er kortom niet aan beginnen. Dan liever een ander wiel zoeken met gelijk de juiste ET.

CDK

Forumguru
@Andrehj, een ander wiel is een goede optie
ik heb zelf ook spacers/adapters om van 5x112 naar 5x130 te gaan ivm de Porsche wielen, maar heb helemaal nergens geen last van hoor, je moet natuurlijk wel goede kwaliteit met TÜV keurmerk kopen, anders zou je misschien wel problemen kunnen krijgen

greetz Corné

thakawa

Nieuw lid
Ik zag tot mijn verbazing eigenlijk dat vanaf de ambition bl er al standaard dimmende binnenspiegel en OOK dimmende buitenspiegels opzitten? Klopt dit echt? Al ervaringen mee? Dit zie je naar mijn idee nergens nog in dit segment? :)

Dat klopt ja. Nog geen ervaring mee, het is ook nog geen winter hè:).

In dit segment kom je ze wel af en toe tegen. De A3 heeft het bijvoorbeeld... als retedure optie, en dan alleen links...

Lang leve Skoda!

Altos

Banned
Ik zag tot mijn verbazing eigenlijk dat vanaf de ambition bl er al standaard dimmende binnenspiegel en OOK dimmende buitenspiegels opzitten? Klopt dit echt? Al ervaringen mee? Dit zie je naar mijn idee nergens nog in dit segment? :)
Jazeker! gelukkig hoeft het daar alleen maar donker voor te zijn en geen winter ;)
Werkt lekker snel en geeft veel rust aan boord vind ik, is ook echt goed donker maar ook snel weer normaal...goeie optie! (en idd al op de Ambition BL)

Bovenaan Onderaan