Vandaag een proefritje in de uitbundig bestickerde Octavia III Combi van Vruggink (1.2TSI, handgeschakeld, Amundsen). Opvallende zaken, niet noodzakelijkerwijs in volgorde van belangrijkheid:
- positief: ruimte, stil, voelt stevig aan, rolt (i.t.t. wat in testen vermeld wordt) best comfortabel af, 105pk valt niet tegen in zo'n grote auto, goede af-fabriek carkit, mooie Maxidot in kleur, handig zo'n vanuit de kofferbak neerklapbare achterbank, rijdt (ondanks alles hierna) toch fijn.
- negatief: mijn knie komt tegen de tunnel (net als bij de Superb overigens), stoel kan niet laag genoeg, stem van de navi is geleend van een oudere Haagse dame die veertig jaar in België gewoond heeft (niet te doen), cruisecontrol resumed als je de koppeling weer op laat komen (erg verrassend en onhandig, sorry als ik op de A18 opeens wat dicht bij je zat), tussen de lijntjes rijden kan ik ook zonder melding in het dashboard, waarom gaat het maxidot scherm na een telefoontje niet automatisch terug waar hij op stond, maar naar een keuzescherm?