@ harrie d: die betaalbaarheid, dat moet lukken. Het is zelfs zo dat het maximum vermogen van de O3 maximaal 160pk zou zijn: een wel heel magere vRS, dus. De ophanging zou ook eenvoudiger zijn dan die van een VW. Een soort 'light' versie van de VW-pendants dus, met een logische lagere prijs. Geef toe: het interieur van een O2 ziet er eenvoudiger uit dan dat van een Golf VI (of V). En na een jaar meen ik zelfs dat het niet van dezelfde kwaliteit is (dan bv. van mijn vorige auto, een Passat). De basis is (voorlopig nog) dezelfde, maar toch, maar toch... Ik lees dat de nieuwe Passat nu een nog betere afwerking krijgt en vooral stiller is bij het rijden.
De nieuwe VAG-producten zouden tot 70% van de onderdelen delen, maar net die waarneembare kwaliteit zal dan wel het verschil maken, zeker? En is het niet dat wat je dagelijks ziet/voelt/ervaart? Het prijsverschil zullen we dus wel degelijk voelen, hoe 'fan' we ook zijn van onze O2 (of O3), en niet alleen bij de aanschaf!