Octavia III

Status
Niet open voor verdere reacties.

rweersch

Actief lid
De plaatjes vind ik niet zo interessant (99,99% speculatie). Wat ik interessanter vind is de uiteindelijk stelling van de tekst: VAG is met Skoda de ruiten van VW aan het ingooien (letterlijk zegt-ie dat ze Skoda daarom wat korter aan de lijn moeten houden), en gaat dus iets doen aan de marktpositionering van Skoda. Meer basic, maar wel veel auto voor het geld, zodat het minder pijn doet bij VW.

E

Ex-lid 2926

Ik hoop alleen dat een nieuwe Octavia ook voor de particuliere koper nog betaalbaar blijft. Het succes van het huidige moderne Skoda is toch begonnen met de Octavia 1 die vooral door de particuliere koper werd aangeschaft. Pas later werd het een populaire leaseauto. Zou de Fabia over een paar jaar uitgroeien tot b.v. het huidige Golf formaat vanwege de komst van de nieuwe kleine Skoda op basis van de VW Up, dan zou de Fabia de rol van betaalbare ruime gezinsauto op zich kunnen nemen. Dan hoop ik wel op een iets aansprekender uiterlijk. Maar dat is weer heel persoonlijk.

flip

Lid
@ harrie d: die betaalbaarheid, dat moet lukken. Het is zelfs zo dat het maximum vermogen van de O3 maximaal 160pk zou zijn: een wel heel magere vRS, dus. De ophanging zou ook eenvoudiger zijn dan die van een VW. Een soort 'light' versie van de VW-pendants dus, met een logische lagere prijs. Geef toe: het interieur van een O2 ziet er eenvoudiger uit dan dat van een Golf VI (of V). En na een jaar meen ik zelfs dat het niet van dezelfde kwaliteit is (dan bv. van mijn vorige auto, een Passat). De basis is (voorlopig nog) dezelfde, maar toch, maar toch... Ik lees dat de nieuwe Passat nu een nog betere afwerking krijgt en vooral stiller is bij het rijden.

De nieuwe VAG-producten zouden tot 70% van de onderdelen delen, maar net die waarneembare kwaliteit zal dan wel het verschil maken, zeker? En is het niet dat wat je dagelijks ziet/voelt/ervaart? Het prijsverschil zullen we dus wel degelijk voelen, hoe 'fan' we ook zijn van onze O2 (of O3), en niet alleen bij de aanschaf!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan