Octavia of Superb

Octavia of Superb

• Octavia Elegance Businessline

Stemmen: 49 58,3%
  • Superb Ambition Businessline

Stemmen: 35 41,7%

• Totaal aantal stemmers
    84

OrbitZ

Lid
Ik ben echt enorm besluiteloos... :crazy:

Ik wil een auto zakelijk kopen en nu twijfel ik tussen de Octavia Combi of de Superb Combi.

Octavia Elegance Businessline 1.8 TSI DSG: € 32.010
Superb Ambition Businessline 1.8 TSI DSG: € 37.990

De Octavia is waarschijnlijk de "verstandige" keuze maar ik vindt de Superb mooier, vinden jullie de Superb de meerprijs waard?

quorumz

Actief lid
heb je het over prive rijden of leasen? zijn de octavia en superb paketten te vergelijken?

OrbitZ

Lid
Het gaat om zakelijk kopen, dus prijsverschil merk ik ook in de bijtelling.

De pakketten zijn nagenoeg identiek behalve dat de Octavia een Columbus heeft en de Superb een Amundsen.

quorumz

Actief lid
gezien de verouderde kaarten voor de columbus zou ik dat vooral niet als pluspunt meenemen:) ik weet niet wat je vorige auto was en in hoe verre je in je auto wilt "groeien". Ik had een ford focus wagon, en vond qua looks de octavia combi rs qua veel hetzelfde (nee niet de ledjes meetellen en de gekleurde remschijven) dus andere belangrijke punt vind je het waard om meer te betalen. (via berekenhet.nl kan je snel het verschil zien van je netto lasten, gok euro of 60-70 netto)

OrbitZ

Lid
Zoals mijn avatar al doet vermoeden :) rij ik nu een Golf V GTI. Ik heb nu een dochter van een half jaar en je gaat toch een hoop troep meeslepen dus een grotere auto is wel handig.

Persoonlijk denk ik dat de grootte voor de Superb/Octavia voor mij niet heel veel uitmaakt, de Superb heeft denk een wat praktischer kofferbak.

In de toekomst komt er wellicht een caravan achter.

Het is voor mij meer kiezen tussen "verstandig" of "emotioneel", dat maakt het ook zo lastig omdat de Superb rationeel gezien niet zoveel voordelen heeft.

Maar ja als je helemaal rationeel gaat kan ik beter een Dacia Logan kopen :D, misschien moet ik die in de poll erbij zetten ;)

Heb zelf een SuperB 2.0 tdi amition businessline en moet zeggen dat hij alle verwachtingen waar maakt. Auto heeft een tijdje in de garage gestaan en toen een Ocatvia Combi als vervangende wagen mee gekregen (bijna 4 weken). Ik kan je verzekeren dat de afwerking bij de Superb toch op hoger niveau zit dan de octavia. Maarja, € 5.980 prijs verschil is toch een aardige vakantie.
Ik heb zelf ook dit probleem gehad, audi a4 of toch overstappen naar skoda superb, ik heb zelf de 'verstandige' keuze gemaakt. Toch stem ik ff de superB denk dat je iedere dag met een :-) zal instappen

Captain Hook

Forumguru
Ik rijd nu al vijf jaar in een O2; prima, kan niet anders zeggen. (en de 25 jaar daarvoor nog talloze andere auto's typen/merken)
Ik heb een paar proefritten gemaakt in zowel een Yeti, alsmede het laatste model Fabia en de Superb.

En UITERAARD zijn er grote verschillen. Maar alles is een kwestie van pecunia! Hoeveel wil/kun je uitgeven aan een vervoermiddel? En wat is het je waard? Zowel initieel (aanschaf) alsmede het gebruik ervan c.q. afschrijving/restwaarde.
Heb zelf altijd in m'n achterhoofd dat iedere kilometer die ik rijd er dubbeltjes wegvloeien, jaar in, jaar uit...

Ik probeer het zelf altijd zo rationeel mogelijk te bekijken, want emotie kost heel veel geld. En dat geef ik liever uit aan mensen, dan aan machines/apparaten. :yeah:

Octavia_II

Actief lid
6000 euro meer voor een andere model (Superb i.p.v. Octavia) en dan ook nog minder in spec (Ambition i.p.v. Elegance) daar zou voor mij de keuze niet moeilijk zijn (het zou voor mij de Octavia worden ;))

Of het moet zo zijn dat je vaak met meerdere grote personen reist, dan is de Superb het overwegen waard, maar anders toch echt een Octavia !!

Heb zelf dus ook een Octavia en ook grote personen hoor ik niet klagen achterin, dus alleen als je echt voor veel ruimte op de achterbank gaat en de Superb 10 keer mooier vind dan de Octavia, dan zou je Superb in overweging kunnen nemen......:smiley29:

Komt nog eens bij dat de Superb zwaarder is, dus meer belasting, verzekering, verbruik etc......:945:

Ps. dit is mijn persoonlijk (verstandige?) mening, of die ook hetzelfde is als die van jou ... :crazy:

Groet,

Charlie

Wasmachineman

Forumguru
Ik had al gestemd vanmiddag maar nu dus tijd om uit te leggen wat ik stemde. Octavia dus. Vanwege de redenen die Octavia_II al neerpent maar verder nog wat persoonlijke zaken zoals:
*dat ik de ruimte nog niet nodig heb nu
*de S2 groter is dus moelijker te parkeren door mijn vrouw !:D
*de parkeervakken zijn ook te klein hier in NL
*nu kan ik nog makkelijk de kinderen te pakken krijgen op de achterbank, in de S2 niet want die afstand wordt gigantisch tussen bestuurder en passagiers.:winkie:

edit: Ik vind de S2 wel iets mooier.

Roel

Lid
Rara, wat heb ik gestemd.
Ik heb in beide gereden en de Superb ligt gewoon een klasse hoger dan de Octavia.
Daar betaal je dan ook wel voor, natuurlijk.

OrbitZ

Lid
Misschien moet ik dit topic ook openen in het Superb subforum, misschien krijg ik dan andere resultaten :)

De Octavia ligt nu toch behoorlijk aan kop! Zelfs ik ben benieuwd nog benieuwd wat voor mij de uiteindelijke doorslag zal zijn.

Ik wil binnenkort nog één keer een proefrit maken in de Superb en Octavia achter elkaar om een goed vergelijk te maken.

Het zijn inderdaad allemaal kleine dingen die de Superb net iets mooier maken aan de buitenkant, de belijning, chroom accenten, zwarte deurstijlen, koplampen, bredere grill. Het interieur van de Superb vind ik wel echt een stuk mooier.

Maar ja, de extra ruimte op de achterbank het ik niet echt nodig en voor parkeren en garages is de Superb wel weer lastiger.

Meegespoten deurstijlen vind ik echt niet mooi aan de Octavia, daarom zal het ook een donkere kleur worden als het een Octavia word.

Ik twijfel nog even verder ;)

Sand3r

Senior Member
Hier ook ervaring met zowel de 1.8TSI in de Octavia en de Superb.
Als het in het budget past, zou ik de Superb kiezen.
Groter, stiller, betere stoelen. Het verschil in uitrusting is niet groot volgens mij. Ambition Buss.. van de Superb is erg compleet.

Roel

Lid
Ook ik heb nog overwogen: Octavia Combi 1.8 TSI of Superb Combi 1.9 TSI. Dat duurde echter niet lang.
Aangezien ik mijn auto privé heb gekocht, was het mij de € 4000 extra wel waard.
Krijg je er nog een paraplu bij ook!:winkie:

Oja de S2 heeft standaard ESP, dat heeft de O2 1.8 TSI niet.

Bovenaan Onderaan