Octavia of Superb

Octavia of Superb

• Octavia Elegance Businessline

Stemmen: 49 58,3%
  • Superb Ambition Businessline

Stemmen: 35 41,7%

• Totaal aantal stemmers
    84

RogerS

Forumguru
Ik heb zoiets ook 4 jaar geleden gehad. Ik wilde toen kiezen tussen een 307 SW met alle toeters en bellen (Navigatie & automaat) of een iets eenvoudigere 407 SW (zonder ingebouwde navigatie en automaat). 2 proefritten direct achter elkaar gemaakt bij het Peugeot Experience center in Breukelen en toen waren wij er direct uit. 407 SW....

Racer

Lid
@orbitz: Waarom geen O2 RS met DSG?

Toch net even wat specialer en exclusiever, en motorisch ga je er niet op achteruit. En dan natuurlijk in de speciale RS-kleur 'racing blue'..... Mooi hoor!

Sterkte!

PS. Ik heb toch de S2C gestemd, die is nog zo lekker nieuw en zie je niet op elke hoek van de straat...

OrbitZ

Lid
No offence, maar "racing blue" zou het zowieso niet worden voor een RS. Bovendien heb ik mijn speeltje gehad (GTI) en zo vaak rij ik toch niet voluit, 160 PK is nu genoeg. Voordeel van de RS is wel dat hij 1400 kilo mag trekken (RS met een sleurhut erachter :rockon:), maar qua prijs komt hij dat wel erg dicht in de buurt van de Superb en dan neem ik liever die.

sitechris

Donateur
ik zou voor de Superb gaan. Die is ruimer, moderner, beter onderstel en heeft mooier interieur. Plus meer comfort

Nadeel van de Octavia. Het is feitelijk al een uitloopmodel. Octavia heeft als minpunt dat de auto vrij gevoelig is voor zijwind.

hemi24

Forumguru
Gezien het prijsverschil van bijna 6k wel een beetje heel erg appels met peren vergelijken;
zou eerder een Passat tegenover de Superb gezet hebben i.p.v. de O2.

Als geld niet het issue was, zou het zeker de S2C worden; is in de Amb BL bijna netzo compleet als de O2 in de Ele BL...

ByeByePeugeot

Actief lid
Als het je puur om de ruimte gaat dan kan ik je het volgende vertellen.
Ook ik ben de trotse vader van een dochter, zij is nu 2 jaar.
Voorheen een Peugeot SW gereden en toen de overstap gemaakt richting de "waar voor je geld auto" Octavia Combi.

Wat gaat er allemaal mee tijdens een weekendje weg...

Kofferbak:
BugaBoo + Koelstra bedje + matrasje van de Prenatal + Luiertas + tas van de baby + tas van de mama + tas van de papa

Achterin::
Nog meer troep van de mama + speelgoed van de baby + bloemen voor familie + eten voor familie + uiteraard nog meer speelgoed van de baby. Oh ja, en mijn dochter.

Voorin:
Tas van de Mama + flessen water in de voorportieren + blikjes fris in het handschoenenkastje + snoeperij in de middenarmconsole en niet te vergeten de relaxte mama en de bezweette papa die al die zut in de auto heeft gezet.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je in de Octavia een berg zooi kan stoppen. En die 5K+ die je jezelf bespaard kan je weer uitgeven aan de kleine of in ieder geval op de bank zetten omdat ze over een jaarte of 17,5 uit huis gaat en een complete inrichting gaat vragen aan je, had ik ook het rijbewijs al genoemd? :)

Jouw keuze uiteraard maar ik heb gestemd op de Octavia Combi ;)

Hmmm, moeilijke keuze..... ik heb gereden met een S2C 1.8 met DSG. Er groot en inderdaad een intercom nodig voor de achterpassagiers. Ambition is gewoon compleet. Ik heb mijn stem dus op S2 laten uitkomen.

Ik moest kiezen voor een O2 (lease budget) maar ben er toch heel blij mee hoor. Complete auto met een mooie prijs/prestatie verhouding. Duurtest komt later (auto wordt als het goed is deze week in elkaar geschroefd). Suc6 met de keuze ;)

yal

Lid
Als het je puur om de ruimte gaat dan kan ik je het volgende vertellen.
Ook ik ben de trotse vader van een dochter, zij is nu 2 jaar.
Voorheen een Peugeot SW gereden en toen de overstap gemaakt richting de "waar voor je geld auto" Octavia Combi.

Wat gaat er allemaal mee tijdens een weekendje weg...

Kofferbak:
BugaBoo + Koelstra bedje + matrasje van de Prenatal + Luiertas + tas van de baby + tas van de mama + tas van de papa

Achterin::
Nog meer troep van de mama + speelgoed van de baby + bloemen voor familie + eten voor familie + uiteraard nog meer speelgoed van de baby. Oh ja, en mijn dochter.

Voorin:
Tas van de Mama + flessen water in de voorportieren + blikjes fris in het handschoenenkastje + snoeperij in de middenarmconsole en niet te vergeten de relaxte mama en de bezweette papa die al die zut in de auto heeft gezet.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je in de Octavia een berg zooi kan stoppen. En die 5K+ die je jezelf bespaard kan je weer uitgeven aan de kleine of in ieder geval op de bank zetten omdat ze over een jaarte of 17,5 uit huis gaat en een complete inrichting gaat vragen aan je, had ik ook het rijbewijs al genoemd? :)

Jouw keuze uiteraard maar ik heb gestemd op de Octavia Combi ;)

Hehehe, ken dat...alleen hebben wij nog een hondje, een cairn terrier en die ligt ook nog op de grond aan de bijrijderskant.....maar heb maar 1 kleine.
Van 1.5jaar oud, en die neemt ook veeeel troep mee...ook kiepwagens vol zand:ahum: (gebeurd niet meer, hoop ik).

grtn yal

Hoe lang wil je hem rijden en hoeveel kilometers denk je te gaan maken?

Dit is wel erg van belang, restwaardetechnisch gezien is de SuperB een betere investering ( afhankelijk van termijn )

OrbitZ

Lid
Aangezien het geen lease is zit er niet echt een vaste termijn aan hoe, ik gok 4 tot 5 jaar. Ik rij ongeveer 20.000Km - 25.000Km per jaar.

OrbitZ

Lid
Ik neig nu toch meer naar de Superb, waarom? Toch de emotie denk ik, je leeft maar één keer, toch?

Vrijdag ga ik in de Octavia en Superb achter elkaar een proefrit maken, gezien de levertijden moet ik nu toch ook de knoop gaan doorhakken!

Roel

Lid
Ik dacht precies hetzelfde.
Als je kunt betalen, gewoon doen.
Ik ga ook 4-5 jaar in deze auto rijden (geen lease) en rij elke dag met een grote glimlach op mijn gezicht en geniet van al die draaiende koppen :-).
Ik kijk er nu al naar uit om over 3 weken op vakantie door Duitsland / Oostenrijk en Italie te zoeven....

Darkside

Forumguru
Zit zelf nu een O2 te overwegen om mijn Astra Station te vervangen. Met name de ruimte is erg aantrekkelijk vind ik persoonlijk. Maar als het leasebudget (of persoonlijk budget overscheiding leasebudget) het zou toelaten zoe er zeker een S2 komen.
Ik vind het een hele mooie, elegante station. De ruimte zal zeker te pas komen. Met 2 dochters (4mnd en 1 van 4 jaar). 2 hondjes en alle spullen die je soms toch meeneemt voor weekendjes weg en vakanties naar frankrijk.

Wasmachineman

Forumguru
Voor mij was het ook niet moeilijk! Met een vrije keuze tussen S2 of O2 heb ik voor O2 gekozen. Allebei mooi, jaja, de S2 nog iets mooier. :smirk:
Maar de S2 was mij iets te groot, voor mijn vrouw ook. En de S2 kon ik niet leasen met DSG qua leasenorm (of ik zou moeten bijleggen per maand). Ik wil wel graag de DSG dus neem ik een hele leuke aangeklede O2 met DSG en nog veel meer opties als: bekleding leer/schuifdak/17" LMV/Columbus/stoelverwarming en de DVD spelers in hoofdsteunen. Zonder geld bij te leggen. Ook lekker.
Voor ieder weer wat anders.

Zelf ben ik voor de Superb II gegaan vanwege het te kleine prijsverschil met de Octavia. De Superb is groter met meer luxe en meer prestige, ... en is maar een klein beetje duurder.

Bovenaan Onderaan