Octavia Rs verlagen

sanders

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Het staat al onder een ander kopje maar ja even uitproberen.

Ik zal me eerst even voorstellen.

naam sander 32 getrouwd met petra 2 kids lennon 3 en luna luci 1,5
werkzaam als verkoper van drijvende woningen ( woonarken )

ben bmw liefhebber en heb een z3 M voor de hobby en vrouwlief rijd een e30 touring edition, maar zakelijk is het een ander verhaal, geen bmw, te duur te klein en teveel bijtelling, dus kwam ik uit bij de rs, sportief snel groot en gunstige bijtelling.

rijd nu tijdelijk even volvo v50, daarvoor octavia combi 2.0 TDI elegance met sportpakket, deze had ik eibach verlaagd dmv alleen veren, super auto.

waarschijnlijk volgende maand 2.o TDI RS voor de deur, deze moet ook sowieso naar beneden maar dan met een schroefset.

eibach en vele andere leveren dit niet voor de rs, iemand ervaring en advies

bedankt

grt sander
 
Ik heb zelf alleen verlagingsveren van H&R. Ben hier overigens zeer tevreden over. Kijk eens op www.octavia-forum.de , ik geloof dat daar iedereen zijn Octavia verlaagd heeft. H&R, Eibach en Koni zijn wel de meest gebruikte sets.

Succes!
 

vw125

Forumguru
Ik heb men Octavia verlaagd met een schroefset van FK en ben daar ook tevreden over.

Grtz vw125
 

Racer

Lid
Ook zonder verlaging schraap ik mijn trekhaak al over de drempels..... vooral met een beetje snelheid levert dat angstaanjagende geluiden op.

PS. De RS staat al een cm of 3 a 4 lager dan de standaard Octavia. Misschien eerst even zonder proberen?
 
Drempels zijn erook om de snelheid omlaag te brengen ;).

Het raken van een drempel komt 9 van de 10 keer door het inveren, met een trekhaak heb je ook nog eens wat meer lengte achteraan. Wanneer je verlaagd met een schroefset krijg je vaak een stuggere dempers met bijbehorende demping zodat je zelfs wanneer je wat lager bent dat standaard, toch minder last hebt van het raken van drempels door inveren.
 
PS. De RS staat al een cm of 3 a 4 lager dan de standaard Octavia. Misschien eerst even zonder proberen?

Het sportonderstel van de RS is standaard 'slechts' 12 mm lager dan een normaal octavia-onderstel. Koop je bijv. een set verlagingsveren van 35 mm, dan moet je daar de standaard RS-verlaging al aftrekken om te bepalen wat je auto nog extra gaat zakken met je nieuwe veren. In dit voorbeeld dus zo'n 23 mm.

Ik heb overigens met mijn verlaging nog nooit ergens over de bodem geschraapt.
 

s-line

Forumguru
rs verlagen

hallo allen,ik ben nieuw hier maar mijn rs is verlaagd met een kw schroefset en dat bevalt mij prima en hij staat zo,n 5cm lager dan normaal
en de combi met 19 inch maakt het af
groetjes;michiel:1819:
 

GTJ

Lid
Mijn Rs is ook niet verlaagd. Ook ik kom soms aan de grond met de trekhaak. En je moet echt oppassen met de voorbumper. Deze is bijzonder laag en als je in een parkeervak wilt parkeren zit je zo aan de grond met je mooi gespoten bumpertje! Vandaag reed er een Audi A4 voor me die behoorlijk verlaagd was. Dat ding stuiterde bij de kleinste kuiltjes in de weg! Ik denk dat, mocht je de auto verlagen zowel veren als schokbrekers moet aanpassen.
 

Gieliovd

Forumguru
Dat de auto over drempels schuurt met de trekhaak is te wijten aan de kennis dat de auto gebaseerd is op het GOLF onderstel welke dus een relatief korte wielbasis heeft.

Dit is mijn kennis tenminste.

Is die 5 cm verlaging gebaseerd op de reeds 12 mm lagere RS of op de gewone combi?
 

Roel

Lid
Mijn Rs is ook niet verlaagd. Ook ik kom soms aan de grond met de trekhaak. En je moet echt oppassen met de voorbumper. Deze is bijzonder laag en als je in een parkeervak wilt parkeren zit je zo aan de grond met je mooi gespoten bumpertje! Vandaag reed er een Audi A4 voor me die behoorlijk verlaagd was. Dat ding stuiterde bij de kleinste kuiltjes in de weg! Ik denk dat, mocht je de auto verlagen zowel veren als schokbrekers moet aanpassen.

Dit probleem met de voorspoiler ken ik helaas ook maar al te goed. Voor wat betreft de trekhaak, is de afneembare die ik heb ideaal; totaal geen last met drempels.
Toen ik de trekhaak er een keer op had laten zitten, was het wel gelijk raak bij de eerste de beste drempel, dus deze gaat er na gebruik altijd gelijk af.
 

Desperado

Forumguru
totaal dus 6.2 cm lager als een standdard O2?
Daarmee kom je bij ons de straten niet door :biggthumpdown:
 

Fabia

† In Memoriam
Krijg je dan niet zoiets als onze Belgische vriend die nu niet meer over drempels kan rijden?
 

GTJ

Lid
Een zogenaamd buikschuivertje! Het ziet er vaak wel stoer uit een verlaagde auto, maar 't rijd <PIEEEP>! :D (das mijn bescheiden mening) :)

Ik heb ook een afneembare trekhaak en inderdaad, als ik deze er onder laat zitten is 't om de haverklap raak. Ik kan me niet voorstellen dat ik nog bij huis kom als ik mijn RS 5 cm zou verlagen! :)

[MODERATORBREAK]We hoeven toch niet met vrouwelijke lichaamsdelen te gaan smijten ofwel? :crazy:[/MODERATORBREAK]
 

Roel

Lid
Een zogenaamd buikschuivertje! Het ziet er vaak wel stoer uit een verlaagde auto, maar 't rijd <PIEEEP> :D (das mijn bescheiden mening) :)

Ik heb ook een afneembare trekhaak en inderdaad, als ik deze er onder laat zitten is 't om de haverklap raak. Ik kan me niet voorstellen dat ik nog bij huis kom als ik mijn RS 5 cm zou verlagen! :)

Ik ook niet. Het is dat het een verschrikkelijke lekkere auto is om mee te rijden (zolang je geen drempels tegenkomt). Anders had ik al in wat anders gereden. Ik moet dagelijks toch zo'n 30 drempels over en dat blijft ten alle tijde met beleid.
 
Bovenaan Onderaan