Octavia Rs verlagen

s-line

Forumguru
hoi allen ,ik vind het allemaal wel meevallen hoor met de drempels ik kan prima over de drempels met mijn auto,je moet alleen wel af remmen
(maar daar zijn ze voor)dus ik snap niet dat jullie met niet verlaagde auto,s de bumper raken :crazy: of gaan jullie er met 80 over.
bij mij in de straat zijn er twee plus de oprit voor mijn huis en die gaat net!!
gr. michiel
 

Roel

Lid
hoi allen ,ik vind het allemaal wel meevallen hoor met de drempels ik kan prima over de drempels met mijn auto,je moet alleen wel af remmen
(maar daar zijn ze voor)dus ik snap niet dat jullie met niet verlaagde auto,s de bumper raken :crazy: of gaan jullie er met 80 over.
bij mij in de straat zijn er twee plus de oprit voor mijn huis en die gaat net!!
gr. michiel

Kom maar eens een rondje bij mij door de buurt rijden :bye:
 
Hoi S-line,

Ja, zoals ik al eerder opmerkte, zijn verlaagde auto's meestal ook stugger. Hierdoor veren ze minder in en kan het in sommige gevallen zelfs zo zijn dat je met een verlaagde auto minder last hebt van schrapen over drempels.
 

Gieliovd

Forumguru
de rs is nu echt 5 cm lager dan standaard.

totaal dus 6.2 cm lager als een standdard O2?
Daarmee kom je bij ons de straten niet door :biggthumpdown:


Verlagen is leuk, verlagen is mooi. Verlagen is in Nederland niet handig.

Die kaa uu tee drempels overal zijn echt funest. Zelfs met een standaard auto flapper je door elkaar heen als je 1 km te snel over een drempel vliegt.

Nee, doe mij maar bodemvrijheid en lekkere vering.

Valt me trouwens op bij mij op het werk hebben we van die kunststof drempels liggen op het parkeerterrein.

Ik moet daar echt met 1 km/u overheen wil ik niet zitten stuiteren in de auto, maar sommige auto's vliegen er wel met 20 overheen!

Ligt dat nou aan mij, de auto, of wat...

Zou het zo zijn dat de snelheid het ergste schudden elimineert?
 

___JC___

Forumguru
Een zogenaamd buikschuivertje! Het ziet er vaak wel stoer uit een verlaagde auto, maar 't rijd <PIEEEP> :D (das mijn bescheiden mening) :)

Moet je eens een bochtje pakken, dan rijdt het heerlijk.:smirk:
Drempels zijn ECHT geen probleem doordat de auto minder inveert (zoals eerder al genoemd).

Enige nadeel is dat ie wat stoterig wordt maar das maar net wat je gewend bent. Ik heb laatst 1.500km op een dag gereden en kwam dr fluitend uit.
 

Desperado

Forumguru
Ik moet daar echt met 1 km/u overheen wil ik niet zitten stuiteren in de auto, maar sommige auto's vliegen er wel met 20 overheen!

Ligt dat nou aan mij, de auto, of wat...
Nee dat ligt niet aan je auto.
Voor verlaging ging ik er stapvoets over en nu nog.
Ik neem aan dat je van die zwart/geel gestreepte dingen bedoelt van zo'n 20 cm breed.
 
Hoe harder je over die kunstof dingen gaat, hoe minder je merkt. (komt door massatraagheid). Of het goed is voor je uitlijning en ophanging is een tweede...
 

GTJ

Lid
Hoi S-line,

Ja, zoals ik al eerder opmerkte, zijn verlaagde auto's meestal ook stugger. Hierdoor veren ze minder in en kan het in sommige gevallen zelfs zo zijn dat je met een verlaagde auto minder last hebt van schrapen over drempels.

Maar dan heb je schade aan 't dak, want daar klap je met je hoofd keihard tegenaan! Elk voordeel heeft z'n nadeel met een verlaagde auto! :D
 
Soms zeggen foto's meer dan woorden, dus onderstaand maar ff 2 fotootjes gepost van mijn RS. De eerste is vóór de verlaging en de 2e is na de verlaging met H&R 35 mm veren. Feitelijk is ie dus een kleine 2,5 cm gezakt (standaard RS onderstel is 12 mm).

Vóór:

IM002511.jpg


Ná:

IM002975.jpg


en nog eentje ná:

IM002987.jpg
 

Roel

Lid
Zeker een stuk mooier, zo'n verlaagde RS! Ik zie nu wel een verschil: de voorspoiler van de O1 RS steekt verder naar voren en naar beneden uit, vandaar dat ik met beleid de drempels over moet gaan.

Nogmaals; strakke auto (ik krijg bijna koopneigingen)!!!

Gr,

Roel.
 

Gieliovd

Forumguru
Nee dat ligt niet aan je auto.
Voor verlaging ging ik er stapvoets over en nu nog.
Ik neem aan dat je van die zwart/geel gestreepte dingen bedoelt van zo'n 20 cm breed.

Hoe harder je over die kunstof dingen gaat, hoe minder je merkt. (komt door massatraagheid). Of het goed is voor je uitlijning en ophanging is een tweede...
Ja, die gele dingen. Zijn wel even breder dan 20 cm hier.

Er zitten mooie reflectoroogjes in oon.

KRENGEN zijn het.
 
Bovenaan Onderaan