Octavia Rs verlagen

TL@

Forumguru
Tja verlaagd ziet er idd wel veel mooier uit (zowel de zwarte als de blauwe) maar is niks voor mij, ik ga graag met 80 en meer over een verkeersdrempel (ging perfect met de Astra en gaat nu perfect met de Passat, hopelijk zal het ook perfect gaan met de O2)
 

Desperado

Forumguru
Met 80 en meer?
Dan ben ik blij dat je niet bij ons in de buurt woont.
Verkeerdsdrempels liggen over het algemeen in de bebouwde kom en zijn bedoeld om de snelheid eruit te halen zodat mijn kinderen veilig kunnen spelen.
 

TL@

Forumguru
Met 80 en meer?
Dan ben ik blij dat je niet bij ons in de buurt woont.
Verkeerdsdrempels liggen over het algemeen in de bebouwde kom en zijn bedoeld om de snelheid eruit te halen zodat mijn kinderen veilig kunnen spelen.

In België leggen ze die krengen overal, bebouwde kom of niet.

Ik passeer bijna alle dagen een drempel die gewoon in open veld ligt waar niemand met de fiets rijdt (Walen rijden bijna nooit met de fiets en ik passeer dagelijks de taalgrens in België), daar ga ik echt niet vertragen voor een bultje hoor.
Ik woon in Kontich, op de plaatsen van de scholen zetten grote paarse palen neer, heel opvalend en duidelijk dat je best wat trager rijdt, werkt heel goed, beter dan een bult.
Ook is er een verkeerslicht dat enkel op rood springt als je te snel rijdt of wanneer iemand op de knop drukt om over te steken. Werkt ook veel beter dan een bult en is nog eens beter voor het milieu (niet vertragen op optrekken)
 

Desperado

Forumguru
Ah....zulke drempels ken ik ook ja.
Van die "nep" verhogingen.
Die liggen hier ook wel, maar niet zoveel.
De eerste keer neem je ze langzaam en daarna heb je door dat het niks is.
 

s-line

Forumguru
rs verlagen

drempels zijn toch echt om de snelheid eruit te halen,
en dan nog maar niet te spreken over wat het met je op hanging doet als je er hard over heen gaat:crazy:
 

TL@

Forumguru
drempels zijn toch echt om de snelheid eruit te halen,
en dan nog maar niet te spreken over wat het met je op hanging doet als je er hard over heen gaat:crazy:

Zolang het niet te ongezond klinkt, zal de auto het wel perfect verteren.

Mijn Astra heeft zo 3 jaar/120.000km rond gebold en heeft nooit een kik gegeven. Ik was helemaal niet blij met die auto, maar ere wie ere toekomt: hij heeft nooit mankementen vertoont en dat is een prestatie want ik was niet bepaald zacht met de auto :winkie:
 

Desperado

Forumguru
Zolang het niet te ongezond klinkt, zal de auto het wel perfect verteren.
Als het ongezond gaat klinken ben je te hard feitelijk al te laat. :winkie:

drempels zijn toch echt om de snelheid eruit te halen

Wat we bedoelen zijn van die vlakken in rood of geel die op drempels moeten lijken maar ondertussen maar 3 cm hoog zijn.
Daar kun je gerust hard overheen gaan.
De normale drempels die bij ons liggen neem ik niet harder als 10-20 km.
Onverlaagd ging het carter al aan de grond als ik er harder overheen ging.Wat er nu zou gebeuren na verlaging wil ik niet eens weten :biggthumpdown:
 

sanders

Nieuw lid
RS verlagen

bedankt voor al jullie reactie's

voor mij is het duidelijk : kw schroefset en zakken met die handel !!

vraagje op het duitse forum wordt regelmatig gesproken over het aanpassen van de lassche ivm verlagen

iemand idee wat hiermee bedoeld wordt.

grt sander
 

sanders

Nieuw lid
verlagen

ik denk zelf het ombuigen van de naar binnen staande rand in het spatbord, zodat de band er niet tegen aan komt bij het inveren

sander
 

___JC___

Forumguru
Als ik Lassche google kom ik uit op lasplaat?
Zal iets te maken hebben met de ruimte die het wiel nodig heeft in de kast dus er zal plaatwerk aangepast moeten worden bij zware verlaging. Misschien wielkastverbreding ofzo??
 

s-line

Forumguru
rs verlagen

wat ze bedoelen op het duitse forum is scherpe rand net achter de achterbumper, maar als de goede et waarde neemt is het niet nodig om die rand om te buigen maar die duitsers rijden graag met hum wielen ver naar buiten en dan moet je de rand wel om buigen.
maar als je bij et 45 blijft is er geen probleem.
 

vw125

Forumguru
Duitsers staan er bekend voor om tief und breit te rijden.
Ik volg s-line volkomen, als je ET 45 en hoger neemt zul je geen aanpassingen moeten doen aan de wielbogen.
Ikzelf heb 19" velgen met ET45 en ze zijn 8 breed en heb nog nooit problemen gehad ivm met raken aan bumper of wielkast.

Grtz vw125
 
Bovenaan Onderaan