Octavia RS

dirkkroneman

Forumguru
Zo, vandaag de RS onder handen genomen samen met 2 vrienden.. De bumper eraf gesloopt.
ga3ama5e.jpg

Om xenon (3000k) in de mistlampen te bouwen. De glaasjes zijn ook nog beplakt met gele folie, dus de lichtopbrengst is met recht geel te noemen :)
tajypuny.jpg

gagu5agy.jpg

Plan was om ook nog de remklauwen bij te werken (lees: opnieuw een kleurtje geven) en om voetenverlichting in het interieur te plaatsen. En de 12v contactdoos (waar de dashcam o.a. in zit) op de contactstroom aan te sluiten (zodat deze automatisch aanspringt bij contact). Maar die laatste dingen is niks meer van gekomen. Er is ook nog een pakketje onderweg van Superskoda met o.a. LED achteruitrijverlichting, zilveren deurgrepen (interieur) en een (O3) RS embleem voor achterop de kofferbak :)

Binnenkort weer een update dus, hoop ik ;)

Edit: reden was o.a. dat de normale halogeen lampjes (zowel normale als 3000k) heel vaak kapot gingen. Hopelijk houdt dit veel langer..

Jee13

Forumguru
Lekker gesleuteld hoor.

( kan er alleen niets aan vinden, vindt dit zo overgewaaid .....en lelijk)

Gebruik dan 4300 k als het puur om de xenon gaat

Ridley

Forumguru
Goed bezig, al begrijp ik die hype van dat gele licht ook niet helemaal goed. Maatje van me heeft dit ook bij zijn Golf GTI gedaan, maar op de een of andere manier denk ik telkens terug aan Franse auto's van midden jaren 80...

Canon-Eye

Forumguru
maar op de een of andere manier denk ik telkens terug aan Franse auto's van midden jaren 80...
Géle mistlampen? Zóóó jaren '70... :)
(toen dachten ze nog dat je met geel licht "meer" kon zien dan met gewoon wit licht waar geen componenten uitgefilterd waren)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
dat gele licht zou inderdaad ideaal zijn voor in de mist. Als Dirk het praktisch vindt is het net zo belangrijk als hoe het er uit ziet ;). Toch weer netjes gesleuteld Dirk! :thumbsup:

ertromp

Forumguru
Zo te zien aan je temperatuurmeter was dit bij een koude start? Symbool duidt op te weinig koelvloeistof of er is een verhoogde temperatuur gemeten ten gevolge van een defecte temperatuursensor.

Blijft de melding als je gaat rijden?

dirkkroneman

Forumguru
Nou blijft terug komen.. Zoals ik al zei, voldoende koelvloeistof aanwezig, de terugweg van de supermarkt gaf hij niks meer aan.

Bovenaan Onderaan