Octavia RS

dirkkroneman

Forumguru
Afgelopen weekend nog een klein stukje getoerd, maar wat een verschil kan ik merken met die nieuwe bougie (kabel)s! Zeker bij hogere snelheden 120+ (maar ook al bij 70) merk ik dat hij veel beter door trekt en meer vermogen heeft!
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik mijn luchtfilter kan vervangen? Heb een vervangingsfilter van K&N besteld bij NL Power, maar geen idee hoe ik de boel het beste los kan halen.. Heb wel gezocht, maar kon geen howto vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ik weet niet of het bij de Octavia net zo toegankelijk is als bij een Superb, maar je kan gewoon de boutjes van het deksel van het luchtfilterhuis er uit draaien, vervolgens deksel optillen of verwijderen, daarna oude er uit, nieuwe er in, dichtschroeven en klaar is Klara :)
Succes!!

Greetz Corné
 

CDK

Forumguru
bij mij zat er behalve de kap van het luchtfilterhuis geen andere kap overheen, ik meen 6 torx boutjes en dat was het. Heb ook wel eens gezien dat het niet geschroefd zat maar met sluitklips....
Misschien iemand met Elsawin hier? Joske waar zit je? ;)
 

LT83

Forumguru
Gewoon die kap eraf halen en een goede cold air intake bestellen.
Scheelt nog veel pk's ook ;) In tegenstelling tot het inlegfilter van K&N wat nauwelijks verschil maakt met een schoon standaardfilter.
 

Joske

Forumguru
bij mij zat er behalve de kap van het luchtfilterhuis geen andere kap overheen, ik meen 6 torx boutjes en dat was het. Heb ook wel eens gezien dat het niet geschroefd zat maar met sluitklips....
Misschien iemand met Elsawin hier? Joske waar zit je? ;)
hier ;)
ik zal eens een blik werpen (een leeg welteverstaan, want een vol doet zoveel pijn :deuk:) in Elsa.
Maar een luchtfilter is normaal gesproken idd niet moeilijk te openen.
 

Joske

Forumguru
Heb wel geen motorcode van Dirk zijn RS maar dit is het enige dat in Elsa staat: (dus zo moeilijk zal het wel niet zijn é ;) )

Luchtfilterelement vervangen
– Afdekkap filterhuis uitbouwen.
– Luchtslang losmaken, zo nodig de stekers van de sensoren lostrekken.
– Open het filterhuis.
– Vervang het filterelement en maak het huis schoon.
– Filterhuis sluiten en op juiste montage controleren, zo nodig de stekers van de sensoren aansluiten.


ik ga uit van een motor standaard met 147 kW (201pk / motorcode BWA)

zal er nog een extra PDF'je bijstoppen, dat maakt misschien nog wat meer duidelijk ;)
 

Bijlagen

  • Luchtfilter motorafdekkap uitbouwen demonteren motorcode BWA.pdf
    66,4 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
Zojuist antwoord gehad (op de vraag wat moet ik nu doen):

You do not have to buy the tuning once again, you only have to pay for programming or the work that has to be done in the workshop. You can go to a ABT dealer that is able to do the programming. We will provide the data map for free to the dealer and you have to negotiate with the dealer as far as his costs are concerned. But you can also go to a standard dealer. He can remove the ECU from your car and send it to us for and we do the programming. We will charge less than 100,00 Euros incl. P&P.

Maar even kijken wat dus handig/verstandig is...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Wel jammer dat TVS je dat niet heeft verteld eerlijk gezegd. Maar je probeerde de tuning te verkopen om tot een beter resultaat te komen. Ronald heeft gewoon kunnen zien dat er geen tuning op zat. De run is zeker nuttig geweest. Goede motor trouwens als dit standaard waarden zijn!!! Dat beloofd wat ;)
 

LT83

Forumguru
Overigens weet ik niet of je de auto bij een dealer hebt gekocht, maar lijkt mij logisch dat ze dit kosteloos voor je moeten oplossen als hij met ABT tuning is verkocht.
 
Bovenaan Onderaan