Octavia verlaagd Eibach staat soms scheef

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Een raadsel soms staat mijn Octavia 3 voorzien van Eibach aan de achterzijde 3 cm scheef ten opzichte van de andere zijde. Veren zijn gelijk alles is goed gemonteerd zeg het maar. Als je weer een paar bochten hebt genomen staat alles weer goed.

Oogje

Senior Member
Ben je zwaar? Zo ja, dan veert logischerwijs als je op de bestuurderspositie zit (links voor) de rechts achterzijde omhoog. Als jij zwaar genoeg bent, scharniert de auto vanzelf drie centimeter over de lijn rechtsvoor/linksachter :lezen:

micky

Forumguru
weet je zeker dat de auto dan wel op een 100% vlakke ondergrond staat? dat kan namelijk nogal een verschil geven

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Staat op 100% rechte ondergrond. De defintie van scheef is voor mij aan de passgierszijde 2cm meer ruimte tussen band en rand wielkast dat vindt ik erg veel verschil

Skodatek1

Forumguru
Had ik bij mijn Golf 4 ook, misschien een defecte demper? Maar aangezien de niet hoge kilometerstand lijkt me dat wel erg vroeg.

Antera

Donateur
Kan linksvoor zitten namelijk. Is er misschien iets niet helemaal goed gemonteerd of zijn de juiste veren gemonteerd? Beetje vreemd verhaal dit. Kan idd een kwaaie demper ook zijn

ertromp

Forumguru
En gemeten van hart wiel tot rand wielkast? Vanaf de rand van de band meten tot de wielkast is al helemaal niet betrouwbaar

• Leuk
Waarderingen: CDK

Gieliovd

Forumguru
Had ik bij mijn Golf 4 ook, misschien een defecte demper? Maar aangezien de niet hoge kilometerstand lijkt me dat wel erg vroeg.
Zegt niets. Vaak specificeren leveranciers een gemiddelde levensduur van 100.000 uur, maar ook 25% uitval na 7000 uur, om maar wat te noemen.

Als je net een rotte demper hebt, maandagmorgen pijp, dan kan hij na 200 km het al begeven.

Skodatek1

Forumguru
@Gieliovd: Dat zou kunnen wat je zegt, alleen verwacht je wel een degelijk en goed product als je iets nieuws koopt en zeker een auto.
Er zitten natuurlijk, laat ik zeggen 'pech' gevallen bij zoals een maandagmorgen productie o.d.

Bij mij was de demper (Golf) na 128000 km defect dus valt nog mee!

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Bedankt voor jullie berichten:

Juiste type zijn gemonteerd dit gecontroleerd
De afstand heb ik gemeten van hart wiel tot randwielkast.

Inderdaad niet laten monteren door antera niet slim .....

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Alles is vandaag gecontroleerd en zou goed moeten zijn.... Auto stond recht echter stukje rijden wee scheef later thuis weer recht dat is ook het vreemde.

Antera

Donateur
er is duidelijk iets niet goed. Misschien toplager en schotel niet goed gemonteerd. maar is lastig zo de vinger op te leggen

Octaviaapeldoorn

Actief lid
alles gecheckt, montage, gelijke type Eibach, de demping van de schokbrekers niets te vinden het vreemde is dat de ene keer goed staat en de andere keer niet ..... zelf denk ik eerlijk gezegd dat de schokbreker soms blijft hangen zeg het maar

serum

Forumguru
En als je dan een duw op de kant geeft die scheef staat? Zakt hij dan in of veert hij weer terug?

Bovenaan Onderaan