Octavia verlaagd Eibach staat soms scheef

Misschien stom , maar kan het niet aan de ophanging /draagarmen/stabilisator stangen liggen , kan me voorstellen dat als heel het spul stoef of zeg maar te strak staat dan een bepaalde stand vasthouden , bij het in/uitveren van het wiel. Bij het verwisselen van de zomer of wielen blijft me auto ook altijd op een rare manier staan .
 

guitar_billy

Senior Member
Heel plausibel allemaal; lijkt inderdaad (een combinatie van)

alleen in de auto / handrem aantrekken voordat je uitstapt / stroeve ophanging


Ik heb het bij mijn eigen auto vorige week ook nog gedacht "hangt die nou scheef"...
Geen O3 maar wel Eibach hier al kan ik me niet voorstellen dat dat nu de clue is.
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Alles uitvoerig gecontroleerd maar niets gevonden en uiteindelijk aan de zijde met hoogte verschil maar een schokdemper vervangen. Maar moet dit niet allebei tegelijk? auto heeft nu 19.000 km gereden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij het verwisselen van de zomer of wielen blijft me auto ook altijd op een rare manier staan .
Na het vrij opkrikken (om een wiel te wisselen) en dan weer laten zakken staat de auto meestal wel een beetje vreemd op de pootjes. Dat verandert vaak alweer indien je daarna de handrem los doet en wordt dan pas echt helemaal normaal na een paar meter rijden.
Niks bijzonders dus...
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Vandaag is Alles uitvoerig gecontroleerd maar niets gevonden en uiteindelijk aan de zijde met hoogte verschil maar een schokdemper vervangen. Maar moet dit niet allebei tegelijk? auto heeft nu 19.000 km gereden.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie het topic nu pas, en dacht inderdaad ook aan een iets kromme schokbreker, of in elk geval een schokbreker die op een bepaald punt moeilijk in- en uitveert.
Normaal gesproken vervang je schokbrekers inderdaad per 2 (per as dus), omdat je anders door slijtage ongelijk gedrag krijgt, en dus onvoorspelbaar weggedrag.
Als die 19.000 km niet met zware belasting is geweest, en je niet heel veel km's over kinderhoofdjes of andere wegen hebt gereden waar de schokbrekers veel werk te doen hebben, lijkt het me nog geen probleem. Bij een km-stand van 30-40k km zou ik er over gaan denken om beide schokbrekers te vervangen.
 

Miez1

Forumguru
Ik denk toch foutieve montage, toplager niet goed gemonteerd of de veer niet tegen het 'aanslagpunt' van de schotel (hij zit dan gedraaid), echter zou dit bij de garage opgemerkt moeten worden tijdens een controle.

Ik pak meteen mijn kans voor de spreuk van de maand; 'Is er met de stand van je auto iets mis, dan weet je dat Eibach niet door @Antera gemonteerd is'

Alles gute !

Miez
 

ertromp

Forumguru
Ik denk toch foutieve montage, toplager niet goed gemonteerd of de veer niet tegen het 'aanslagpunt' van de schotel (hij zit dan gedraaid), echter zou dit bij de garage opgemerkt moeten worden tijdens een controle.

Ik pak meteen mijn kans voor de spreuk van de maand; 'Is er met de stand van je auto iets mis, dan weet je dat Eibach niet door @Antera gemonteerd is'

Alles gute !

Miez
Het probleem is kl#t@ maar de spreuk geweldig :) :D
 
Bovenaan Onderaan