Octavia verlaagd Eibach staat soms scheef

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Ik denk toch foutieve montage, toplager niet goed gemonteerd of de veer niet tegen het 'aanslagpunt' van de schotel (hij zit dan gedraaid), echter zou dit bij de garage opgemerkt moeten worden tijdens een controle.

Ik pak meteen mijn kans voor de spreuk van de maand; 'Is er met de stand van je auto iets mis, dan weet je dat Eibach niet door @Antera gemonteerd is'

Alles gute !

Miez

inmiddels 5 keer op de brug geweest een schokdemper gewisseld als een verkeerde montage nog niet ontdekt hebben dan kan ik de auto beter naar een visboer brengen voor onderhoud.
 

Antera

Donateur
spreuk is aangepast thnx maar weer. @Miez1

Reden van scheefstand word toch ene bekijken. ik zou als eerste de veren even wisselen van links naar rechts en eens kijken of het probleem zich verplaatst, dan weet je meer.
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
spreuk is aangepast thnx maar weer. @Miez1

Reden van scheefstand word toch ene bekijken. ik zou als eerste de veren even wisselen van links naar rechts en eens kijken of het probleem zich verplaatst, dan weet je meer.
Antera als er wat met de veren zou zijn dan zou ditcontinu toch probleem moeten zijn lijkt mij.
Vandaag hebben ze aan de rechtezijde ook maar een andere schokdemper geplaats, hierdoor wel veel straffer geworden in de positieve zin. Echter helaas staat nog wel de ene keer scheef en andere keer niet.

Blijft echt vreemd heb je nog ideeen ?
 

CDO

Forumguru
Is het geen gevolg van de torsie as? Of heeft de O3 die niet?

Ik herken dit van de caravan namelijk, staat soms ook iets hoger dan de andere keer.
 

ertromp

Forumguru
De O3 met 1.2 en 1.4TSI en die met de 1.6TDI motor hebben inderdaad achter een torsie as.
Product eigenschap blijkbaar?
 

Antera

Donateur
Veren wisselen jongens. Doe dat nu eerst eens. Het is alleen kwestie van proberen. Daarnaast rubbers allemaal los draaien van de ophanging. Auto laten zakken op zijn wielen. Even laten veren en weer alles vastzetten
 

Antera

Donateur
Dat hoeft niet omdat hij dan hoger staan dan met verlagingsveren. 3cm verwringen is best veel op een rubber
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Dat hoeft niet omdat hij dan hoger staan dan met verlagingsveren. 3cm verwringen is best veel op een rubber
Antera, gisteren veren en schokdempers van links naar rechts gewisseld en resultaat naar een korte rit is dat de auto exact de zelfde kant op scheef staat dus de veren en schokdempers zijn niet de veroorzaker... nog meer ideeën?
 

Antera

Donateur
Het zit hem duidelijk niet in de veren. Dat is dan snel duidelijk geworden. Nu kan het nog aan je schokdempers liggen waarvan er 1 misschien niet helemaal lekker is en daarom soms blijft hangen. Dat is ook alleen weer te controleren door deze te gaan wisselen. Draai meten even alle ophangingsbouten los en zet de auto even op zijn wielen en veer hem en paar keer goed in en zet dan alles vast.

Als je probleem dan niet weg is zou je het denk ik moeten gaan zoeken in de vooras.
 

Antera

Donateur
Dan moet het ergens in gezocht worden zoals voorzijde slechte demper of rubber. Je kan ook de dempers los maken en kijken of hij dan wel recht staat zonder dempers. Het is allemaal om te kijken. Ik probeer op afstand een oplossing te zoeken
 
wat losse gedachten:
- als je rijdend de handrem optrekt, trekt hij dan scheef?
- heeft tanken een invloed?
- zoals op p1 gesuggereerd: als hij scheef staat, en je duwt eens goed op een hoek, komt hij dan recht te staan? Te proberen met elke hoek.
 
Bovenaan Onderaan