Hiervoor een 1.8T uit huize Audi gereden (compleet andere motor dan de VAG 1.8TSI overigens), en dat was ook echt een olieboot!
Herken de Audi rijder: de extra flessen olie in de achterbak
Een kleine nuance is wel op zijn plaats: het oliecartel van de 1.8T is vele malen kleiner dan vele dieselmotoren en oudere benzinemotoren. Meer olieverbruik merk je dus veel sneller. Bij de 1.8TSI past er slechts 4,5 liter in. Bij de Audi 3,2L naar ik meen.
Een vorige auto van me, een Saab 900 2.0L atmosferisch had een carterinhoud van 7 liter! Zelfs bij 300kkm hoefde ik daar nooit olie bij te gooien.
En VAG hanteert 0,5L/1000km als maximaal toelaatbaar olieverbruik!
Overigens heb ik de oliedruk melding ook gehad in de Audi, hetgeen ervoor gezorgd heeft dat mijn turbo een stuk sneller naar het einde van zijn levensduur is gegaan.
Dus blijf oppassen met dergelijke meldingen. Bij mij was het een "echte" melding (bij Audi raak je nl. gewend aan de foute meldingen van de boardcomputer), en heb het genegeerd...