Olie peilen

hemi24

Forumguru
Als je auto is uitgerust met Maxidot heb je de autocheck functie en daarmee ook de melding bij een laag oliepeil.

Ik heb ook een elegance combi 2.0 tdi uit 2005 en als ik hem op contact zet, zie ik ook niet het controlelampje branden. Ik heb ook geen maxodot.
Wel heb ik een sensor, laatst ging hij aan, een half litertje olie er bij gegooid en gaan met die banaan.

Oke, het RECHTER rode lampje waar je het olie logo van ziet met een golfje eronder ging branden? Voor de zekerheid, niet het linker rode lampje (olie druk lampje)?

hemi24

Forumguru
Bij Kippetje ging werd waarschijnlijk het bovenste gedeelte van het Maxidot geel met daarin afgebeeld een oliekannetje, tezamen met de melding "check oil level!"

Ik heb geen maxidot.
bij mij brandt er geen geel controlelampje als je het contact aanzet.
wel een geel lampje, een geel kannetje met een slingertje eronder als het oliepijl op minimum staat.
Erg handig want van het pijlen met de pijlstok kan ik geen chocola maken.
Met andere woorden niet te meten dus met de pijlstok.

yup

Lid
Ik lees dat veel van jullie vertrouwen op het oranje oliepeil lampje. Echter hoe ik mijn handleiding lees, is deze maar beperkt aanwezig in de octavia II (optie). Ik heb zelf een elegance combi 2.0 tdi uit 2005 en als ik hem op contact zet, zie ik niet het controlelampje branden. Zover ik weet betekend het dan dat deze niet aanwezig is. Of is dat niet zo? Kan je achterkomen of je zo'n sensor hebt?

Bij mijn auto brand die lampje ook niet als je het contact omdraait, maar ik heb die optie toch echt, is bij mij een paar keer gaan branden en toen was het olie niveau idd laag.

Bovenaan Onderaan