Olie temp meter weg ????

Captain Hook

Forumguru
Daar zit de oplossing. Ik heb het even opgezocht, en blijkbaar moet er een bug in de software zitten. Wanneer de service interval op 'vast' wordt ingesteld (ECU-settings), verdwijnt de olietemperatuurmeter. Als hij terug op 'variabel' ingesteld wordt, dan verschijnt hij opnieuw.
Nu wordt ik nieuwsgierig...:ahum:
Waar heb je dat opgezocht, waar staat die info?

Maar ik heb altijd al een vast onderhoudsinterval op mijn Roomster gehad. M.a.w. hoe kan dat dan?:icon_smile_question

FabiaZenZ

Nieuw lid
Daar zit de oplossing. Ik heb het even opgezocht, en blijkbaar moet er een bug in de software zitten. Wanneer de service interval op 'vast' wordt ingesteld (ECU-settings), verdwijnt de olietemperatuurmeter. Als hij terug op 'variabel' ingesteld wordt, dan verschijnt hij opnieuw.

Misschien even naar de dealer gaan, en de instelling terug laten veranderen als je hem graag terug hebt.

Kan ik dit ook zelf instellen ?

Of moet de dealer dit doen ?

En waar heb je deze info vandaan want PON nederland heeft geen idee hoe ze dit op moeten lossen.

Ze hebben net contact opgenomen met mij: ze gaan me hele instrumentenpaneel vervangen. (hopen dat dit het oplost)

The bone collector

Senior Member
Die info heb ik gewoon gevonden op een heel bekend Brits Skoda forum (ik weet niet of ik de naam mag noemen hier), anders plaats ik gewoon een link? Iemand heeft hetzelfde probleem gehad en dit werd gegeven als oplossing. Maar het moet blijkbaar veranderd worden in de ECU-settings.

Aangezien je al aangaf dat je het service interval hebt laten veranderen, lijkt het mij dan ook meer dan logisch dat het om hetzelfde probleem gaat.

Captain Hook

Forumguru
@ de botten verzamelaar: ik denk dat ik op briskoda gevonden heb wat jij bedoelt.
Maar kun je de link plaatsen? Dan weet ik of we het over hetzelfde hebben...

BTW: Mijn Roomster had en heeft een vast onderhoudsinterval, hoezo zou het dan bij mij ook verdwenen kunnen zijn na een ECU update van de motor-management software?

FabiaZenZ

Nieuw lid
Kleine update:

Na wat hevig onderzoek bij mijn dealer (enigszins onder dwang van die kennis van mij) hebben ze het voor elkaar
gekregen om bij nog een Fabia de OIL TEMP te laten verdwijnen (MUHAHAHAHAHAHAHA)
ze geven dus nu wel toe dat dit een serieus probleem is.

Ze gaan nu eerst eens proberen de uitlees computer eens fatsoenlijk te updaten (huidige versie was uit 2009 :S)
Daarna gaan ze eens goed experimenteren op de fabia die ze daar al hebben staan.

Zodra ik meer weet zal ik dit met jullie delen.

Captain Hook

Forumguru
Nou, het probleem van de ontbrekende olietemperatuurmeter is opgelost! :super:

Blijkt dat er toch iets fout gaat als de ECU geupdate wordt. Vandaag was mijn Skoda voor onderhoud in de garage. Toen heeft men wederom gecheckt of er nog software updates nodig waren. Dat was niet het geval.
Maar de monteur heeft wel de instellingen/configuratie van mijn instrumentenpaneel teruggezet (via de online verbinding) naar de instellingen zoals mijn auto de fabriek verlaten heeft. En voila, de olietemperatuurweergave is weer terug!

De monteur was er zelf ook verbaasd over, maar ook blij dat het nu eindelijk opgelost was.

En nee, het heeft niks te maken met de QG1, QG2 of QG0 instellingen (die zijn alledrie geprobeerd, maar hebben geen invloed op het al dan niet funktioneren van de olietemperatuurweergave)

• Leuk
Waarderingen: CDK

bobracing

Forumguru
Kleine update voor de mensen met een maxidot die dit gewoon terug willen hebben!
Zorg ervoor dat je vcds hebt zodat je in nr 17 dus instrumenten bij adaption ESI aan kunt zetten en vervolgens mij een 2 tal opties van ESI die ervoor zorgen dat het weergegeven wordt. Hierna contact uit en aan en je hebt ineeens je olie temperatuur terug op je maxidot! Mijn fabia had dit niet, maar mijn ouders wel! Dus in 5 minuten had ik het nu ook.

Zie foto, bij koude motor staan er 3 streepjes, vanmorgen na een rit van 22km na me werk haalde ik net de 99, op de foto staat 98, dit is dus net warm :)

bobracing

Forumguru
maxidot1.jpg

maxidot2.jpg

fabialous

Senior Member
Hallo allemaal ;

Komt dit probleem nog steeds voor ,( bij de dealers) als je de maxi-dot/melding laat resetten???
Moet vlg.week zelf ook ff. naar de dealer om een melding te laten verwijderen!
(Zal voor alle zekerheid wel ff.een foto maken.:D)

B.v.d.

Canon-Eye

Forumguru
Zie foto, bij koude motor staan er 3 streepjes, vanmorgen na een rit van 22km na me werk haalde ik net de 99, op de foto staat 98, dit is dus net warm
Weergave in graden Celsius begint vanaf ca. 55 graden, alles daaronder geeft die 3 streepjes.

Wat mij overigens stoort, is dat je in de maxidot niet snel kunt schakelen tussen het actueel verbruik en de olietemperatuur; daar zit immers de reistijd tussen. Niet logisch, want die zou m.i. eigenlijk direct naast de gemiddelde snelheid thuishoren.
Maar die volgorde zal vermoedelijk niet te beïnvloeden zijn?

Canon-Eye

Forumguru
Vast niet.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil al die gegevens wel kunnen zien op bepaalde momenten.
Maar als ik met de caravan rijd, dan heb ik belang bij het snel en afwisselend kunnen checken van olietemperatuur en actueel verbruik en daar zit helaas de reistijd tussen.

Op een ander moment wil ik wel eens de gemiddelde snelheid en de reistijd zien - er is immers een verband tussen - maar dáár zit dan weer die olitemperatiuur tussen. In beide gevallen dus steeds een extra handeling nodig - dat zou logischer ingedeeld kunnen worden...

Bovenaan Onderaan