Olie temp meter weg ????

bobracing

Forumguru
niet dat ik weet het is of aan of uit...
Wat ik wel zou willen aanpassen of dat zou kunnen zijn is het real time oplopen van de snelheid ipv iedere seconde zeg maar...

Canon-Eye

Forumguru
Snelheid? Het wijzertje en de gps geven beide de actuele snelheid realtime weer, al is de ene wat nauwkeuriger dan de andere.

Of bedoel je de olietemperatuur? Deze wordt ook realtime getoond. In de vakantie had ik er 1000kg achter hangen, dus als we een parking op draaiden en de olie stond op bv. 106 graden, dan liet ik de motor net zo lang draaien totdat hij gezakt was naar 99. Dat zie je graad voor graad gebeuren.

bobracing

Forumguru
Klopt de snelheid, deze is dus niet real time, maar veranderd iedere seconde of halve seconde... je ziet hem niet ontzettend snel oplopen van 21,22,23,24,25,26,27,28,29,30.. maar gaat van 22,27,32 etc.... Lastig te doen uitleggen maar bij race wagens met digitaal display zie je dat wel om het zo maar te zeggen

Joske

Forumguru
ik begrijp perfect wat je bedoelt hoor @bobracing , is volgens mij inherent aan digitale kmtellers. Ik zie het fenomeen ook bij een Scénic waar ik mee meerij, waar deze eigenlijk als primaire snelheidsindicatie dient. Die volgt ook niet "snel genoeg" naar mijn goesting ;)

Maar in de O3 is die ook niet zoooo supersnel hoor, zal er eens op letten de volgende keer. (staat standaard op olietemperatuur dus staat nooit op eigenlijk)

bobracing

Forumguru
precies! volgens mij moet je dat toch wel kunnen aanpassen? zou wel gaaf zijn en geeft je meer interactie!

Bovenaan Onderaan