Want? Na 25.000 km op het onderste streepje en nog geen waarschuwingslampje, dan is er naar mijn mening geen reden om vaker te peilen...Toch maar iets vaker peilen dan?
Dat het deel boven maximum snel verbruikt zal worden kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dat er daarna een verschil is in olie verbruik ten opzichte van een blok dat niet boven het maximumpeil is geweest dat lijkt me sterk. Ik meende te begrijpen dat je het laatste bedoelde. Kennelijk heb ik je verkeerd begrepen.Best lekker zo'n broodje @VWim
Het is maar hoe je het leest of interpreteert, alles wat boven een bepaald niveau zal verstookt worden, bijvullen is nutteloos, omdat dat wederom verbrand zal worden, dat was wat ik bedoelde te zeggen.
Inderdaad, peilen vanwege het peilen. Het eerste halfjaar nog wel regelmatig gepeild, maar uit ervaring weet ik dat de peilsensor wel werkt. Bij 27000 kilometer ook de melding en toen een liter erbij gegooid ( brandstofpas... ). Nu na 59000 kilometer weer de melding gehad en jawel, weer een liter erbij gegooid. Afspraak voor de volgende beurt staat al wel, maar voor hetzelfde geld moet ik toch nog half Europa doorscheuren in de tijd die rest.... Overigens ligt het olieverbruik van de O2 met 1.9 PD motor iets hoger, 1 liter op +/- 15000 kilometer. En ze lusten beide de 507.00 olie.Want? Na 25.000 km op het onderste streepje en nog geen waarschuwingslampje, dan is er naar mijn mening geen reden om vaker te peilen...
Peilen om het peilen noem ik dat...
Maar goed, ik peil nooit! Daar heb ik zo'n lampje voor en die waarschuwt op tijd. De eerste keer bij 27.000 en toen heb ik een halve liter bijgevuld...