Canon-Eye
Forumguru
Voor het gemak laat je de hogere nieuwprijs maar buiten beschouwing? Die kom je immers tegen bij zowel de verzekeringspremie als de afschrijving, en laatstgenoemde zou nog wel eens kunnen tegenvallen doordat diesels in het algemeen een beetje in het verdomhoekje zitten hetgeen toch ten koste van de inruilwaarde gaat.
Mijn 1.2TDI Greenline combi (nieuw gekocht 2011) is, op basis van brandstof/verzekering/belasting over 15000 km/jr en zonder de afschrijving, thans rond 18 euro per maand duurder dan een nieuwe F3 combi op benzine met vergelijkbaar complete uitrusting. Terugverdientijd zou dus op ca. 120 jaar uitkomen dus dat doen we nog maar even niet, blijf nog wel even genieten van de nu zeer laag geworden afschrijving in vergelijking met een nieuwe. Maar mocht ik tegen een heel sterke aanbieding aanlopen, dan neem ik de extra kosten wel voor lief want ik wil zo onderhand toch wel eens van de diesel af, ruim voordat ook jaargang 2011 te maken krijgt met allerlei stadsverboden.
Mijn 1.2TDI Greenline combi (nieuw gekocht 2011) is, op basis van brandstof/verzekering/belasting over 15000 km/jr en zonder de afschrijving, thans rond 18 euro per maand duurder dan een nieuwe F3 combi op benzine met vergelijkbaar complete uitrusting. Terugverdientijd zou dus op ca. 120 jaar uitkomen dus dat doen we nog maar even niet, blijf nog wel even genieten van de nu zeer laag geworden afschrijving in vergelijking met een nieuwe. Maar mocht ik tegen een heel sterke aanbieding aanlopen, dan neem ik de extra kosten wel voor lief want ik wil zo onderhand toch wel eens van de diesel af, ruim voordat ook jaargang 2011 te maken krijgt met allerlei stadsverboden.