Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

riskitalltowin

Actief lid
@Antera ik heb hier nog ergens een veer demper excel file liggen waarmee je de karakteristiek in grafiek kan zetten. Je vindt mijn antwoord vreemd maar toch geef je aan dat OEM al veel te zacht is. Je gaat dan je demperweg verkorten, dus het logisch gevolg is dat de demping moet komen van de banden en wat mogelijk is van de veren.
Dus laten we stellen dat een Superb niet geschikt is om te verlagen met enkel dempers maar dat het geheel moet gedaan worden.

En verder ben ik van mening dat verlagen met verstand gebeurt door de veer demper karakteristieken te verbeteren.
 

Antera

Donateur
@riskitalltowin Dat OEM te zacht is werd pas duidelijk na de verlaging en daardoor werd er nog meer gekeken naar het standaard onderstel. Als van te voren dit al duidelijk was geweest waren er misschien al andere stappen ondernomen. Let wel dat Eibach niet zomaar veren op de markt zet daar gaan echt wel wat testen overheen.

Er rijden tig auto's ook dealer verlaagt en (niet alleen VAG) met alleen Eibach die prima en perfect rijden en dempen tig kilometers zonder problemen met en zonder belading enz.

Daarnaast maakt eibach als enigste goede progressieve veren. Lees de andere topics maar eens over beladingen met en zonder eibach en de rijeigenschappen. Dan weet je beter denk ik.

Dus jouw aanname was me hier allang bekend maar als je alles leest wist je dit al

@Middag ik moet me corrigeren want de test was met B8 ipv B6 dus niet met een verlossend antwoord. De superb is helaas in dit geval een erg moeilijk geval en ff testen kost veel tijd en geld.
 
Na contact met de Eibach importeur en mijn Skoda dealer ben ik erachter gekomen dat PON Nederland maar 1 Eibach nummer in hun systeem heeft staan voor een superb Sedan en Combi. Namelijk het sedan nummer. Eibach geeft aan dat een combi achter wat zwaardere veren heeft omdat de combi bijna 30kg zwaarder is. Dat zou een aanzienlijk effect kunnen hebben op het rijgedrag. Volgende week krijg ik het juiste Eibach set onder mijn combi dus vraag me af of er merkbaar verschil zal zijn. Ik laat het weten. gr
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Na contact met de Eibach importeur ben ik erachter gekomen dat PON Nederland maar 1 Eibach nummer in hun systeem heeft staan voor een superb Sedan en Combi. Namelijk het sedan nummer. Eibach geeft aan dat een combi achter wat zwaardere veren heeft omdat de combi bijna 30kg zwaarder is. Dat zou een aanzienlijk effect kunnen hebben op het rijgedrag. Volgende week krijg ik het juiste Eibach set onder mijn combi dus vraag me af of er merkbaar verschil zal zijn. Ik laat het weten. gr
Kijk nu komen we ergens......:arghh: :jaja:
 

S-coda

Lid
Ben heel benieuwd. Stel dat idd andere veren de oplossing zijn, wat doe ik dan met mijn huidige set? Neemt Eibach die verantwoordelijkheid en stellen ze zich coulant op of wordt een kwestie van domme pech.
 

RoyV1982

Forumguru
Ik heb net op de doos gekeken en op de veren die er weer onder uit zijn gehaald maar ik kan nergens een nummer vinden. Enig idee waar dit te vinden is?
 

RefleCs

Forumguru
Bij mij staat dat nr op de sticker op de zijkant van de doos. Ik mijn "mijn auto" topic zie je er en foto van.

Sent from my VF-895N using Tapatalk
 
Specialisten zullen het juiste nummer hebben besteld lijkt me, het lijkt hier juist om Skoda dealers te gaan die bijna alles bij PON (moeten?) bestellen. Daar zou het mis gegaan kunnen zijn.
 

S-coda

Lid
Ok, ja dat verwacht ik ook van Mark. Maar goed, het effect lijkt hetzelfde te zijn, namelijk een onbehoorlijk weggedrag. Op basis daarvan zou ik dan bijna weer denken dat toch de verkeerde gemonteerd zijn. Het (negatieve) verschil van mijn auto met bijvoorbeeld de hatchback van @Tuulster was enorm
 

Antera

Donateur
PON verkoop geen EIbach meer omdat er veel gedonder was met de veren voor de Octavia 3 die elke keer verkeerd werden geleverd. PON heeft het contract met Eibach op gezegd.

Ik heb de veren toen besteld aan de hand van de Eibach gegevens waarom die de Combi en de Sedan ineens op 2 verschillende sets zetten vind ik wel apart. Dat zou een reden kunnen hebben maar denk dat het eerder te maken heeft met de belading achterin dan met de draagkracht op de voordempers.

Ik zie alleen een aslasten verschil op de achteras nu van 25KG.

Ik word nu ook even minder vrolijk en gaat toch eens kijken hoe en wat maar verwacht niet dat dit de oplossing is aangezien de achterveren nu nog harder gaan drukken waardoor de neus nog meer te verwerken krijgt. Mocht je de lichtere sedan veren hebben achter.


Hieronder zie je helemaal onderin de verschillende veernummers en dan zie je dat alleen de achterveren anders zijn

upload_2016-8-10_16-44-36.png

upload_2016-8-10_16-44-44.png



Helaas is diegene van de importeur op vakantie waar ik dit probleem mee aan het aanpakken ben maar wil nu dit ook wel eens gaan bekijken waarom het ineens veranderd is enz


PS: de nummer van de veren staat op de doos op de kopse kan en met de afbeeldingen hierboven kan je de veernummers ook controleren mocht je geen setnummer op de doos kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Is het voor de 2.0 TSI 280 4x4 dan nog een ander onderdeelnummer?


4x4= E10-79-012-04-22 vooraslast 1160 en achetras 1247Kg

@Pat-Superb2016: nee, zou ik op de doos moeten kijken. Ik heb ze via Mark en door Mark laten monteren, dus vermoedelijk dezelfde veren als ieder ander

Mocht je de onjuiste hebben word dit natuurlijk opgelost ik vecht het dan wel weer uit met Eibach
 
Laatst bewerkt:

S-coda

Lid
@Antera ik weet dat jij het keurig zal oplossen, daar twijfelde ik geen moment aan. De vraag is idd hoe Eibach er mee omgaat. De reputatieschade zou ik als Eibach niet willen hebben en dus zorgen voor een oplossing als het idd aan de veren ligt
 
Bovenaan Onderaan