Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

B.Stuurder

Forumguru
Het is niet bij elke S3 een probleem lees ik, tenzij persoonlijke meningen de vergelijking vertroebelen.
Zo niet, dan zou ik me afvragen wat precies de verschillen zijn tussen de auto's en hun ophanging, die wel goed zijn en die niet goed zijn. Elimineer het verschil, indien mogelijk. Indien niet mogelijk, dan wordt het lastig.
Is Eibach zelf bezig met dit probleem, of wordt het niet erkent?
 

Antera

Donateur
Het is niet bij elke S3 een probleem lees ik, tenzij persoonlijke meningen de vergelijking vertroebelen.
Zo niet, dan zou ik me afvragen wat precies de verschillen zijn tussen de auto's en hun ophanging, die wel goed zijn en die niet goed zijn. Elimineer het verschil, indien mogelijk. Indien niet mogelijk, dan wordt het lastig.
Is Eibach zelf bezig met dit probleem, of wordt het niet erkent?

Tot op heden hebben de modellen met DCC er minder last van en de modellen buiten de 1.6TDI ook niet. Dit komt omdat deze een demper instelling sport hebben waardoor de auto al stugger word omdat de olie in de dempers dikker is. De sedan lijkt met DCC er ook minder last van te hebben dan de Combi. Omdat ik gewoonweg niet 100% kan garanderen dat het probleem niet aanwezig zal zijn.

Er zijn al vele gesprekken met Eibach geweest en die hebben het bekeken maar de dempers moeten de ingaande slag opvangen en als skoda hun dempers te soft heeft gemaakt dan kan Eibach daar niks aan veranderen. Je kan wel superstugge veren maken maar dat ga jij als rijder niet leuk vinden en dan nog zijn de dempers te soft en word het niks
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Tot op heden hebben de modellen met DCC er minder last van. Dit komt omdat deze een demper instelling sport hebben waardoor de auto al stugger word omdat de olie in de dempers dikker is. De sedan lijkt met DCC er ook minder last van te hebben dan de Combi. Omdat ik gewoonweg niet 100% kan garanderen dat het probleem niet aanwezig zal zijn.

Er zijn al vele gesprekken met Eibach geweest en die hebben het bekeken maar de dempers moeten de ingaande slag opvangen en als skoda hun dempers te soft heeft gemaakt dan kan Eibach daar niks aan veranderen. Je kan wel superstugge veren maken maar dat ga jij als rijder niet leuk vinden en dan nog zijn de dempers te soft en word het niks

Dan is de enige oplossing bij auto's zonder dcc en met klachten, om een schroefset te monteren met andere dempers dus. Bij auto's met dcc is het hopen dat het goed is, anders is het goed mis.
Ik neem aan dat Nederland niet het enige land is met problemen, lijkt mij dat ze bij Skoda dit toch moeten weten inmiddels?
 

xplain

Forumguru
Pf zoveel gedoe om hem wat lager te krijgen. Valt die 15mm van de SportLine ophanging ondertussen al niet apart te bestellen?
 
Qua comfort. Eibach is bezig te onderzoeken of er een set bij te vinden is of te ontwikkelen die zo'n 20mm verlaging geeft en dus een langere veerweg heeft en dus comfortabeler zou kunnen zijn. Ik stuur morgen mijn originele veren naar ze op omdat ze de nummers van mijn originele set nog niet kennen en willen bekijken. Later meer!

Wat later dan gedacht maar hierbij een update. Eibach (Bart Kusters van KSC Import) heeft de originele veren bekeken en een set Eibach voor veren gevonden die 15 tot 20mm verlaging zouden moeten geven. Deze veren zijn erop gezet door hun partner, Bandencentrum Jan Steverink in Apeldoorn. Heel professioneel en net bedrijf dat het subframe ook rechter heeft gezet, hele auto heeft uitgelijnd voor en achter, koplampen meteen heeft laten afstellen etc. Auto staat nu m.i. helemaal perfect qua hoogte (~20mm lager dan origineel) en wegligging is perfect en ik merk dat de veer veel progressiever is dus de klappen veel beter aan kan. Welk type Eibach veer er nu onder zit, partnummer etc, weet ik niet, die info heb ik nog niet ontvangen maar zou je zo bij KSC (Bart) kunnen opvragen indien gewenst. Heel blij met het resultaat en de service van de Eibach importeur die me hier overigens niets voor in rekening heeft gebracht! Ik heb een foto toegevoegd.

Groet!


 

Bijlagen

  • IMG_9637-2.jpg
    IMG_9637-2.jpg
    697 KB · Weergaven: 331

Antera

Donateur
Had hier idd iets over gehoord maar begrepen dat dit nog niet het gewenste resultaat had waardoor er gekeken is naar een complete andere setup met dempers. Ik zou graag de auto eens willen voelen wat deze doet met drempels zoals ik dit ervaren heb en de reden is dat ik ze niet meer doe op dit moment. Ik zal ondertussen ook weer contact opnemen met Bart.

PS: Heb jij DCC onderstel of niet ?

zoek de verschillen:
1235443_1001681666568828_1764468819662115584_n.jpg


img_9637-2-jpg.55169
 
Ik heb net even gemeten en vanaf het midden van de as heb ik voor ~37cm tot spatbord en achter ~35cm. Ik kan niks instellen in de auto qua sport o.i.d.. Ik heb een 1.6 diesel. Op mijn profielfoto is de oude situatie te zien, op mijn voorgaande post de huidige die voor mij dus perfect is.
 

Antera

Donateur
Waar kom je vandaan want zou graag even hier b.v. de straat op en neer willen rijden over de drempels om aan te voelen hoe dit is tov de standaard verlaging.
 

Middag

Forumguru
Als ik z'n profielfoto bekijk, lijkt dit heel erg op de parkeerplaats bij Piet Klerkx / Noordhoek in Waalwijk.. Breda zou te doen zijn.
 
Nope, Den Bosch :) Auto is iid stugger dan voorheen. Ik neem wel even contact met je op Antera ik wil graag wat kleine dingen aangepast hebben in de software. Piep van achterklep uit etc.
 

S-coda

Lid
ok, nu wordt het interessant. Als dit inderdaad de oplossing is. Maar ja, wat te doen met de nu ongebruikte set veren van Eibach...
 

Antera

Donateur
Ik heb vandaag met de auto van @Pat-Superb2016 mogen rijden. Heb hier en daar de nodige drempels gepakt met een iets hogere snelheid dan ik normaal zou doen om de set onder de juiste belasting te testen. De Test set zoals deze dus onder deze auto zit voldoet wel aan mijn (onze) wensen en de rijeigenschappen zoals we dit zouden mogen verwachten.

Hartelijk dank @Pat-Superb2016 voor het mogen (mis)(ge)bruiken van jouw mooie SuperB.

Ik kom hier de een deze dagen op terug wat we hiermee gaan doen.
 

RefleCs

Forumguru
Ik ben benieuwd wat Eibach hiermee gaat doen. Waarom....? Nou ik heb mijn set moeten laten monteren bij de dealer en eigenlijk is het dus niet de juiste set als ik het goed begrijp. De vraag is dus: "En nu?"......

Ik heb persoonlijk alleen vrij weinig behoefte om voor de kosten op te draaien. Het is een leaseauto en ondanks dat ik gek ben op auto's investeer ik de centen liever in de privé voiture.
 

MrEdge_

Forumguru
Ik ben wel zeer benieuwd wat dit betekent voor verlaagde DCC rijders (zoals ik). Zou daar uiteindelijk ook een betere progressieve veer voor zijn?
 

Middag

Forumguru
Ik ben benieuwd wat Eibach hiermee gaat doen. Waarom....? Nou ik heb mijn set moeten laten monteren bij de dealer en eigenlijk is het dus niet de juiste set als ik het goed begrijp. De vraag is dus: "En nu?"......

Ik heb persoonlijk alleen vrij weinig behoefte om voor de kosten op te draaien. Het is een leaseauto en ondanks dat ik gek ben op auto's investeer ik de centen liever in de privé voiture.

Hoop niet dat Eibach onderdeel is van Pon.. dan is het vast een producteigenschap.
 
Bovenaan Onderaan