Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

Antera

Donateur
Ik ben benieuwd wat Eibach hiermee gaat doen. Waarom....? Nou ik heb mijn set moeten laten monteren bij de dealer en eigenlijk is het dus niet de juiste set als ik het goed begrijp. De vraag is dus: "En nu?"......

Ik heb persoonlijk alleen vrij weinig behoefte om voor de kosten op te draaien. Het is een leaseauto en ondanks dat ik gek ben op auto's investeer ik de centen liever in de privé voiture.

Ik wil even wat dingen duidelijk maken omtrent dit.

Het is geen Eibach die de fout heeft gemaakt. Eibach heeft de set ontwikkeld aan de hand van de OEM aslasten en de OEM veer. Niks abnormaals en de veren van Eibach voldoen prima als je die met deze OEM gegevens vergelijkt. De dempers van VAG zijn niet zoals ze zouden moeten zijn. Dit is dan ook de oorzaak van het hele probleem. De OEM dempers zijn te soft en dempen niet voldoende om te zorgen dat met inveren de zaak boven de verkorte bumpstops bleef. Door nu zelf te gaan testen met veren die meer draagvermogen hebben en nog progressiever zijn dan de standaard Eibach verlagingsveren hebben we meer vrijheid gecreeërd en zijn de OEM dempers ism de nieuwe veren voldoende nu om de boel niet op de bumpstops terecht te laten komen.

Daarom is het erg lastig om dit bij Eibach weg te leggen aangezien die niks verkeerds hebben gedaan. Sterker nog Eibach heeft diverse malen OEM veren met hun verlagingsveren vergeleken en daar zaten geen aanwijsbare verschillen in waaruit zou blijken dat Eibach verkeerde veren heeft gemaakt.

LET OP: de oplossing die er nu is is puur verzorgt door samenwerking van klanten auto's en importeur. Deze nieuwe set word een Custom set zoals ik die alleen zal kunnen gaan leveren. Ook zal deze door Eibach niet door de TUV gehaald worden en dus niet in hun prijslijsten terecht komen.

Ik ben dan ook druk bezig om te bedenken hoe ik dit voor iedereen goed kan laten uitpakken. Dit omdat ik helaas ook niks aan dit probleem kan doen en het een "Passat/Superb" demper eigenschap is.

@MrEdge_ De Custom Set zal ook voor de modellen zijn met DCC al hadden deze er nagenoeg geen last van.

Kempes

Forumguru
@Antera kunnen de 'verkeerd' geleverde veren ook onder een ander type auto zodat degene die ze op het zolder hebben liggen deze kunnen verkopen en de betere set kunnen aanschaffen?

Antera

Donateur
Bijgesloten zit de TUV papieren van de set E10-79-012-02-22 voor de Superb. Hieruit kan je halen voor welke auto's nog meer geschikt.

Omtrent de oplossing zoals ik die in gedachte heb moeten nog wat gebrainstormt worden,

Bijlagen

• E1015021.PDF
    326,5 KB · Weergaven: 34

Van Hoften

Forumguru
Duidelijk verhaal. Die laatste opmerking klopt gedeeltelijk: zolang de auto op Sport staat is er niets aan de hand. De andere modi (Comfort en Normaal) zijn onbruikbaar met de verlagingsveren.

Eens! Op sport rijdt het prima. Maar aan de andere smaken in het DCC scherm hebben we niet veel. Tenzij je Efteling kaartjes te duur vindt en Het Schip snel na wil bootsen inclusief de 4D ervaring van het misselijk worden.

Antera

Donateur
Eris een oplossing voor de 1.6TDI modellen al weet ik helaas de prijs nog niet :

We gaan diegene die al een set die bij mij gekocht hebben tegemoet komen met een setje nieuwe voorveren tegen een gereduceerd tarief. welke tarief is nog even niet duidelijk omdat de veer die nu gebruikt is nog een prototype is en daar nog geen prijs aan hangt. Daarnaast zijn deze ook nog niet per direct daarom leverbaar.

De Custom SuperB 3 set gaat de prijs daarom ook nog bekend worden zodra we de complete set leverbaar hebben. Houd daarom dit topic in de gaten. Verwacht geen extreme prijzen

Laatst bewerkt:

Van Hoften

Forumguru
@Antera je inspanningen zijn super. Wanneer er een 'probleem' is heb je er niets aan je hoofd in het zand te steken. Het is beter te zoeken naar een oplossing. En als het probleem op voorhand niet was te voorspellen dan vind ik het goed om te lezen dat mensen op de hoogte worden gehouden van een oplossing. Het komt je uiteindelijk alleen maar ten goede aan klandizie. Wat dat betreft druist het volledig in tegen de VAG opstelling die ik op het forum veel tegenkom.

fastpeter

Forumguru
Beste Mark / @Antera , Zoals al gemeld heft heeft even geduurd maar je zorgt wel voor een oplossing dus daar wachten we met smacht op om zo in de stand comfort en normaal geen waterboot te hebben en zo zou de stand sport ook wat harder zijn om zo met DCC ook te merken dat je er wat aan hebt ,, nu niet bruikbaar want bij te veel veren slaat hij door.
Dus complimenten en ik zie je vanavond om weer wat nieuwe tweaks te laten plaatsen

• Leuk
Waarderingen: CDK

thijskok

Senior Member
Heb ik wat gemist en geld dit alleen voor de niet 2.0 versies? Ik heb met de eibachs, dcc en mijn 2.0 diesel nergens last van namelijk.

MrEdge_

Forumguru
Heb ik wat gemist en geld dit alleen voor de niet 2.0 versies? Ik heb met de eibachs, dcc en mijn 2.0 diesel nergens last van namelijk.
Voor DCC's is het iets minder relevant (even terugscrollen :lezen:) zo lang ze in sport stand staan. Als jij zonder problemen op comfort- of normaalstand kunt rijden, dan wil @Antera je auto wel even aan een onderzoek onderwerpen denk ik ;)

RoyV1982

Forumguru
Sinds afgelopen zaterdag zijn door @Antera de custom veren onder de Superb gelegd. Na de eerste set er na twee maanden weer onderuit gehaald te hebben omdat het comfort ver te zoeken was ruim een half jaar weer met de normale vering gereden.

Nu dan ongeveer 500km gereden met de custom voor veren (achterzijde is nog steeds de "normale" eibach veer) en deze set rijdt zoals je van een verlaagde auto mag verwachten. Het is uiteraard wat stugger geworden maar drempels, hobbels en kuilen worden netjes verwerkt in plaats van een continue doorslaande vering.

Kortom ik ben er erg blij mee want voor de looks ziet het er gewoon mooi uit. Nu nog even wachten tot het voorjaar en dan vervangen we de 17" wielen weer voor de 18" zomerwielen.

Kortom, een aanrader voor diegene die dezelfde problemen heeft of heeft ervaren.

Voor de volledigheid, ik rijd een combi met de 1.6 TDI DSG. (Geen DCC)

@Antera dank voor de inzet de afgelopen maanden om tot een oplossing te komen.

Bovenaan Onderaan